کد خبر: ۱۷۲۹۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۹ مهر ۱۳۹۲
تسنیم به نقل از روزنامه السفیر نوشت: منابع فلسطینی فاش کردند: عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در دیدار چند روز قبل به دمشق نامه ای از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به رئیس جمهوری سوریه درباره تلطیف فضای روابط با سوریه تحویل داده است.

این منابع بیان کردند: دیدار عباس زکی به دمشق و دیدار وی با بشار اسد در هفتم اکتبر جاری ارتباطی با اوضاع خطرناک فلسطین و روابط فلسطینی-سوری نداشته است بلکه به قطر و سیاست خارجی آن مربوط بوده است.

السفیر گزارش داد: منابع عربی و فلسطینی از دیدار سرزده عباس زکی به دمشق دچار شگفتی شدند به ویژه که انگیزه و هدف آن مشخص نشد.

منابع فلسطینی اعلام کردند: شیخ تمیم با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در یکی از روزهای ماه آگوست تماس گرفته است و  خواستار دیدار با وی در دوحه شده است و محمود عباس نیز در 28 آگوست در دوحه با امیر قطر دیدار کرد و در این دیدار تمیم بن حمد آل ثانی از وی می خواهد که با بشار اسد برای تلطیف روابط  با دمشق تماس بگیرد.

السفیر گزارش داد: رسانه های سوری از تغییر خط مشی قطر در قبال سوریه و تغییرات تدریجی دوحه در سیاست خارجی اش خبر داده اند.

این رسانه  لبنانی نوشت: اما دلیل تاخیر در اعزام نماینده فلسطینی به سوریه برای تحقق هدف امیر قطر به حوادث و اوضاع سوریه در فاصله میان دیدار محمود عباس با تمیم بن حمد آل ثانی بر می گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها