کد خبر: ۱۷۵۰۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
هزاران بحرینی در جزیره ستره واقع در شرق این کشور پیکر شهید «حسین مهدی حبیب» را که به ضرب گلوله مستقیم نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فعالان بحرینی، عصر دیروز جزیره ستره واقع در شرق بحرین شاهد حضور گسترده مردم این کشور در مراسم تشییع شهید حسین مهدی حبیب بود.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار مجازات عاملان این «جنایت» شدند.

همچنین شرکت کنندگان سرنگونی حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه پادشاه این کشور را خواستار شدند.

نیروهای امنیتی بحرین با شلیک گازهای اشک آور تظاهرات کنندگان را سرکوب کردند که بر اثر آن تعدادی از تظاهرات کنندگان زخمی شدند. در بین زخمی‌ها مواردی از خفگی مشاهده شده که به گفته شاهدان در نتیجه استشمام گازهای اشک آور بوده است.

به گقته فعالان بحرینی شهید حسین مهدی بر اثر گلوله مستقیم نیروهای وابسته به نظام در جزیره به شهادت رسیده

است. پیکر این جوان بحرینی صبح روز جمعه در ساحل منطقه المالکیه بحرین پیدا شده است.

این در حالی است که وزارت کشور بحرین در بیانیه ای مدعی شده است که 5 نفر را در ارتباط با حادثه قتل حسین مهدی دستگیر کرده است که به دلیل اختلافات شخصی او را به قتل رسانده‌اند.

حسین البوعلی رئیس دادستانی استان شمالی بحرین گفت:«این 5 متهم اعتراف کرده‌اند که متهم اول این پرونده مرتکب قتل عمد شده است.»

یک دادگاه بحرینی حسین مهدی را به 15 سال زندان محکوم کرده بود که در ماه می گذشته توانسته بود از زندان فرار کند.

شهید حسین مهدی حبیب چند ماه قبل از کشته شدن مورد تعقیب نیروهای امنیتی بحرین بود که در این مدت چندین بار منزل او را مورد تفتیش قرار داده بودند.

گروه‌های سیاسی و حقوقی در بحرین مسئولیت مرگ حسین مهدی را متوجه حکومت دانسته و تاکید کردند که در مورد قتل این جوان تحقیق خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها