کد خبر: ۱۷۵۳۴۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: کشته و زخمی شدن 54 عضو طالبان در افغانستان، زمین لرزه 5.4 ریشتری در کشمیر، آمادگی پلیس ضد شورش کامبوج برای سرکوب تظاهرات گسترده مخالفان، حالت فوق العاده در استرالیا با آتش سوزیها در برخی از جنگلهای این منطقه از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود.

افغانستان

وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات مشترک نیروهای ناتو و افغانستان در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور، دست کم 36 عضو طالبان کشته، 18 نفر زخمی و 15 فرد دیگر بازداشت شدند.

نیروهای ناتو و افغانی چندین عملیات را در ولایت های هلمند، پکتیا، میدان وردک، قندهار، بغلان و کونر انجام داده و موفق به ضبط و کشف تسلیحات طالبان شدند.

این در حالی است که طالبان هنوز در این باره موضعگیری نکرده است.

هند

مقامات هندی اعلام کردند که یک زمین لرزه 5.4 ریشتری صبح امروز دوشنبه منطقه کشمیر را لرزاند.

هنوز هیچ گزارشی درباره تلفات و خرابی های این زمین لرزه منتشر نشده است.

کامبوج

رسانه های خبری همچنین از آموزش ویژه پلیس ضد شورش کامبوج برای سرکوب تظاهرات گسترده و سه روزه مخالفان خبر دادند که از روز چهارشنبه در اعتراض به نتایج انتخابات ماه جولای و پیروزی حزب حاکم آغاز می شود.

بر این اساس دو هزار پلیس در این رزمایش که با هدف تقویت قوای نیروهای امنیتی در حفظ و برقراری امنیت در کشور برگزار شد، شرکت داشتند.

معترضان از شرکت 20 تا 50 هزار نفر در تظاهرات ضد دولتی خبر دادند که از روز 23 اکتبر در پارک آزادی پایتخت کامبوج برگزار می شود.

همچنین گفته می شود که 20 هزار نفر با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل و چندین سفارتخانه خارجی در پایتخت کامبوج اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام می کنند.

فیلیپین

رسانه های خبری از زلزله 5.4 ریشتری در مرکز فیلیپین خبر داده و اعلام کردند که موسسه آتشفشان شناسی و زلزله شناسی این کشور، این زلزله را بزرگترین پس لرزه در چهار روز گذشته معرفی کرده است.

استرالیا

دولت نیو ساوت ولز امروز دوشنبه حالت فوق العاده را به دلیل آتش سوزی گسترده در جنگل های این منطقه و نگرانی درباره بدتر شدن اوضاع با افزایش درجه هوای دما و وزش بادهای شدید اعلام کرد.

با وجود تلاش آتش نشانان برای مهار آتش که تاکنون بیش از 200 خانه را در این منطقه تخریب کرده است، مقامات نیو ساوت ولز با اشاره به بی سابقه بودن اوضاع کنونی در 40 سال گذشته اعلام کردند که تاکنون صدها نفر خانه های خود را ترک کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها