أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۷۷۷۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
با توجه به ادامه مواضع خصمانه آمريكا در قبال ايران و اضهارات اخير آنان مبني بر فشار بيشتر بر كشورمان آيا صلاح است در شعار 13 آبان تجديد نظر شود يا بايد قاطعانه‌تر از گذشته اين شعار سر داده شود؟ اين سوالي است كه برخي كارشناسان سياست خارجي در رابطه با ان اظهار نظر كرده‌اند
598 به نقل از "خیبرآنلاین" - پس از سخنراني دكتر روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل و از سوي ديگر مذاكرات ايران و 1+5 در حاشيه اين اجلاس كه در سطح وزراي خارجه برگزار شد، شاهد تغييراتي در ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران بوديم و اين درحالي است كه دولت آمريكا همواره در برابر حسن نيت و صداقت كشورمان نه تنها نرمشي از خود نشان نداده بلكه به ادامه سياست‌هاي خصمانه خود اقدام مي‌كند آيا صلاح است در شعار 13 آبان تجديد نظر شود يا بايد قاطعانه‌تر از گذشته اين شعار سر داده شود؟ اين سوالي است كه نظر برخي كارشناسان سياست خارجي را در رابطه با آن جويا شديم.

باید اجازه داد مردم به شعارهایی که از بطن جامعه گرفته می‌شود، ادامه دهند

به گزارش باشگاه خبرنگاران،"احمد بخشایشي" کارشناس مسائل بین الملل گفت: باید توجه داشت "مرگ بر آمریکا" یک شعار مردمی است و در شعارها است كه مردم نظر خودشان را اعلام می‌کنند و ما نمی توانیم شعار مردم را عوض کنیم و یا آن را بازداریم زیرا این یک حرکت مردمی است.
 
 وی ادامه داد: نگفتن "مرگ بر آمریکا" در مذاکرات تاثیری ندارد، زیرا مواضع کشورمان از مجاری دیگری بیان می‌شود و باید اجازه داد مردم به شعارهایی که از بطن جامعه گرفته می‌شود، ادامه دهند.
 


ايالات متحده آمريكا تغییر ماهیت نداده است که ما بخواهیم در شعار "مرگ بر آمریکا" تجدیدنظر کنیم
 
"محمدحسن قدیری ابیانه" کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا تغییر ماهیت نداده است که ما بخواهیم در شعار "مرگ بر آمریکا" تجدیدنظر کنیم و این شعار تا زمانی که رژیم آمریکا اصلاح شود و سیاست های استکباری و مداخله‌گرانه خود را کنار بگذارد، ادامه خواهد یافت.
 
وی افزود: شعار "مرگ بر آمریکا" نشانی از سیاست‌های خصمانه این کشور علیه ايران است.
 

 
شعارهای این روز باید مناسب با اتفاقاتی باشد که در تاریخ 13 آبان اتفاق افتاده است

"سعدالله زارعی" کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گفت: 13 آبان یک روز ملی است که باید با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود و شعارهای این روز باید مناسب با اتفاقاتی باشد که در تاریخ این روز اتفاق افتاده است.
 
وی افزود: 13 آبان روز تبعید حضرت امام به ترکیه و کشتار دانش‌آموزان به وسیله رژیم پهلوی که خود عامل مستقیم آمریکایی‌ها بود و از طرف دیگر روز تسخیر لانه‌جاسوسی است، بنابراین اگر شعارهای ضد آمریکایی در 13 آبان کمرنگ شود، در حقیقت این روز جایگاه خودش را در تقویم و خاطر ملت ایران از دست می‌دهد.
 
زارعی ادامه داد: در شرایط فعلی که آمریکایی‌ها مواضع خصمانه خود را ادامه می‌دهند باید اصالت 13 آبان حفظ شود و اگر روزی آمریکا از وضعیت فعلی خارج شود، 13 آبان باید با مختصات خودش برگزار شود و این روز بخشی از شناسنامه هویتی ملت ایران است.



مرگ بر آمريكا بايد هوشمندانه‌تر از گذشته سر داده شود
 
"محمدرضا مانی‌فر"  کارشناس مسائل بین الملل  گفت: 13 آبان 92 با سال‌های گذشته تفاوتی مهم پیدا کرده است و دلیل آن به سبب نرمش قهرمانانه مدنظر مقام معظم رهبری و اقدام‌هایی که دولت یازدهم انجام داده است.
 
وی ادامه داد: بحث سر ندادن شعار مرگ بر آمريكا ناشی از آن است که مفهوم نرمش قهرمانانه و آنچه که در سیاست خارجی ما اتفاق افتاده، به درستی درک نشده است، همچنین خصومت‌های ایالات متحده نه تنها با ایران کاهش پیدا نکرده، بلکه پیچیدگی‌های بسیاری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

مانی‌فر تصریح کرد: رفتار کنگره، مجلس سنا و دولت ایالات متحده در کنار هم نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها همچنان با سلاح چماق و هویج در پی القای راهبردهای سیاست خارجی خود به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
کارشناس مسائل بین الملل افزود: بنابراین هرگونه فعالیتی که نشان دهنده وادادگی مسئولان نظام در برابر تهدیدهای آنها باشد، ایران را در عرصه مذاکرات به عقب خواهد راند، از این رو تنها نه تنها شعار "مرگ بر آمریکا"  نباید از صحنه محو شود، بلکه باید هوشمندانه‌تر از پیش سرداده شود.



با وجود موضع گیری‌های خصمانه و غیر اخلاقی آمريكا مگر می‌توان شعار "مرگ بر آمریکا" را فراموش کرد؟
 
"سیدهادی سیدافقهی"  اظهار داشت: با توجه به سفر موفقیت‌آمیز هیئت ایرانی به نیویورک، ملاقات ها، تبادل نظرها و بسترسازی‌های مثبتی که ایران انجام داد و در قبال آن واكنش زننده‌ای که اوباما در ملاقات با نتانیاهو داشت و تهدید ایران به "گزینه نظامی روی میز " همگی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها موضع مثبتی را در مقابل ایران اتخاذ نکرده‌اند.
 
مقام معظم رهبری نيز در همین راستا فرمودند که "ما به دستگاه دیپلماسی خودمان اعتماد کامل داریم و به آمریکا بدبین هستیم"، بهترین دلیل بر مدعای مقام معظم رهبری بحث شنود و تجسس سازمان سیا و سازمان جاسوسی آمریکا برعلیه 21 شخصیت بلندپایه اروپایی از جمله آنگلا مرگل صدراعظم آلمان است،

وي ادامه داد: همچنین ما شاهد اهانت های چندلایه مقامات آمریکایی از جمله اظهارات وندی شرمن مسئول هیئت آمریکایی در 1+5 مبنی بر اینکه "دروغ و نفاق در ژن ایرانی‌هاست" بودیم و از طرف دیگر اطمینان دادن جان کری به مقامات رژیم صهیونیستی که هیچ اتفاقی در مذاکرات 1+5 نخواهد افتاد، همچنین توصیه سناتور جمهوری‌خواه به اوباما در رابطه با اینکه تاثیر تحریم‌ها در رابطه با اینکه "با توجه به تاثیر تحریم‌ها یکی دو تا بمباران تاکتیکی نیز می تواند تاثیرگذار باشد".
 
سیدافقهي تصريح كرد: در نتیجه با وجود این موضع گیری‌های خصمانه و غیر اخلاقی مگر می‌توان شعار "مرگ بر آمریکا" را فراموش کرد، بلکه نیاز است موضع دولت کشورمان را با پررنگ تر کردن شعار "مرگ بر آمریکا" اعلام کنیم که از موضع قدرت به پای میز مذاکره خواهیم نشست و موضع جدید ایران با توجه به ادبیات و رویکرد جدید دکتر روحانی نه تنها ضعیف نیست، بلکه قوی‌تر و منطقی تر شده است.



با توجه به اظهارنظرات توهين آميز آمريكايي‌ها شعارها بايد كوبنده‌تر باشد

"حسن هاني‌زاده" گفت: با توجه به ادبيات خصمانه آمريكا به نظر مي‌آيد آنها تغييري در سياست‌هايشان نسبت به ملت ايران ايجاد نكرده‌اند بنابراين در پاسخ به اين اظهار نظر‌ات توهين‌آميز اخير آن‌ها از جمله وندي شرمن عليه ملت ايران بايد شعارها در مراسم 13 آبان كوبنده‌تر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها