کد خبر: ۱۷۸۳۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۱     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
مربي تيم فوتبال استقلال گفت: صحبت از مشکلات مالي کهنه شده است و در کنار اين مشکل مصدوميت‌ها نيز به تيم ما اضافه شد.
مجيد صالح در کنفرانس مطبوعاتي قبل از ديدار مقابل سايپا گفت: بعد از يک سال و نيم جدايي از سايپا به اينجا آمدم و خيلي خوشحال هستم. زمان ما و قبل از آن تلاش زيادي مي‌شد تا بازي‌هاي سايپا در استان البرز انجام شود و خوشحالم که اين اتفاق افتاد. اين حق طبيعي سايپا است که بازي‌هاي خانگي خود را در استان البرز برگزار کند.

به گزارش فارس، وي افزود: استان البرز استاندار خوبي دارد و تلاش‌هاي زيادي شد که اين مسابقه در استان البرز برگزار شود. سايپا هم مثل تمامي تيم‌ها توانايي بازي کردن در خانه را دارد. چمن ورزشگاه انقلاب نيز بسيار خوب است. زمان ما کمي از وضعيت چمن دلگيري داشتيم اما اخيرا که بازي‌هاي سايپا را مي‌بينم متوجه شدم که وضعيت ورزشگاه بسيار مناسب شده است. اميدوارم امسال نيز سايپا بتواند سهميه ليگ قهرمانان آسيا را کسب کند.

صالح خاطرنشان کرد: خودم را وابسته به سايپا مي‌دانم. درست است که اکنون لوگوي استقلال روي پيراهن من نقش بسته است اما حضور چند ساله من در اين باشگاه من را يکي از علاقمندان اين تيم کرده است.

وي افزود: براي ديدار فردا مصدومان و محرومان زيادي داريم. استقلال در يکي از بدترين شرايط خود قرار دارد. ما در بدترين شرايط نيز عملکرد خوبي داشتيم. سايپا نيز از افتخارات ايران است. مي‌خواهيم بازي خوبي انجام دهيم. تيموريان و نکونام را به دليل سه اخطاره شدن در اختيار نداريم. حيدري هنوز به خاطر ديدار مقابل اف سي سئول مصدوم است. محمد قاضي و حميد عمران‌زاده نيز در اختيار ما قرار ندارند. تمام تلاشمان را مي‌کنيم و مجبوريم که هر سه امتياز را به دست آوريم.

مربي استقلال تاکيد کرد: سايپا مجموعه سرپرستي بسيار خوبي دارد. از انگين فيرات سرمربي اين تيم خاطره خوبي دارم. وقتي سرمربي سايپا بودم در اردوي تدارکاتي خارج از کشور ما او در يکي از مسابقات به ورزشگاه آمد و ديدار ما را از قبل مشاهده کرد. او نوع فوتبال و آماده‌سازي ما را تائيد کرد و چون بزرگتر از من بود از اين مسئله خوشحال شديم. او پيش از اين همراه لورانت در سايپا بود سپس به سپاهان رفت و مربي بسيار خوبي است.

وي افزود: مسائلي را در سايپا به جا گذاشتم که جزو افتخارات من است. سجاد شهباز‌زاده در زمان من فضا براي بازي پيدا کرد تا اينکه به تيم ملي رسيد و از کي‌روش مي‌خواهم او را زيرنظر بگيرد. روزبه شاه‌عليدوست که جدا شده بود اکنون به جايگاه بازگشته است. نفراتي مثل ميلاد غريبي که در زمان ما حضور داشتند اکنون به تيم‌هاي خوبي رفته‌اند. بازيکناني مثل اسحاق سبحاني را داشتيم. به هر حال سايپا هميشه يک تيم بازيکن ساز بوده است. اين نفرات در کنار بازيکناني مثل صادقي، ايوبي و غلام‌نژاد که نفرات باتجربه‌اي هستند تيم قدرتمندي را ساخته‌اند.

صالح در مورد خداحافظي مجيدي و اينکه آيا اين اتفاق در زمان درستي صورت گرفت عنوان کرد: مجيدي يک بازيکن بزرگ است و در اين شرايط مجبور بود خداحافظي کند. مطمئنا او بدون فکر اين تصميم را نگرفته است. شروع بازي با مس کرمان 10 دقيقه با مجيدي صحبت کردم و تنها چيزي که من فهميدم اين بود که او براي گذراندن آخرين دوره کلاس مربيگري‌اش در انگليس بايد يکي از تيم‌هاي نوجوانان يا جوانان الوصل را مدتي تحت اختيار بگيريم. او اگر اين موقعيت را از دست مي‌داد کارش يک سال تا دو سال عقب مي‌افتاد. در اينکه چرا تصميمش را اعلام نکرد تا با حضور هواداران خداحافظي پرشکوهتري داشته باشد را من نمي‌دانم. فکر مي‌کنم آن زمان که از مس با قلعه‌نويي به استقلال آمديم سال 86 _ 87 بود که استقلال قهرمان جام حذفي شد و در آن روز عليرضا منصوريان از فوتبال خداحافظي کرد که اين رفتن خيلي باشکوه بود. به هر حال اين تصميمي بود که فرهاد مجيدي گرفته است.

صالح در مورد وضعيت آرش برهاني تاکيد کرد: آرش برهاني دو روز است که به مجموعه ما اضافه شده. او يک مسافرت مهم داشت که از قبل اعلام کرده بود بايد به اين سفر برود. به هر حال کادر فني تصميم مي‌گيرد که او فردا باشد يا نه. هاشم بيک‌زاده نيز نمي‌تواند بازي کند. در مقطع بدي قرار داريم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا آندرانيک تيموريان به خاطر مسائل مالي در تمرينات شرکت کرده است خاطرنشان کرد: او اصلا نمي‌توانست با توجه به محروميت به ميدان برود. بحث قرارداد و مشکل مالي براي استقلال کهنه شده است. 15 تا 20 مصاحبه با سايت‌ها و رسانه‌هاي مختلف انجام دادم و اعلام کرديم وضعيت بدي داريم. اعضاي کادر فني 10 ماه است که هيچ دريافتي نداشتند. پول فصل قبلمان را تسويه نکرديم هيچ، امسال نيز هيچ پولي دريافت نکرديم. به هر حال ما رسالتي داريم در استقلال طرف حساب ما مردم هستند. آنها احساس بسيار عميقي نسبت به تيم دارند. باور کنيد در روز خداحافظي مجيدي برخي از هواداران اگر مي‌شد مي‌خواستند خود را از روي سکوها پايين بيندازند. به هر حال قرارداد نيز حق مسلم ما است. انشاءالله وزير ورزش معرفي شود و در اولين فرصت استقلال و پرسپوليس وضعيت‌شان مشخص شود. در کنار اين مشکلات مصدوميت‌ها و محروميت‌ها را داريم که شايد مثل بازي با مس کرمان ليستمان به 18 نفر هم نرسد. بازيکنان تيم همه اين موضوعات را در نظر مي‌گيرند. مسئله مالي دير و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. بازيکني که درون زمين مي‌رود ديگر به اين مشکلات فکر نمي‌کند.

صالح خاطرنشان کرد: مي‌خواهم به گذشته بازگردم. در ارديبهشت 92 ليگ سال قبل ما به اتمام رسيد و استقلال تا 3 خرداد درگير ليگ قهرمانان آسيا بود. پس از آن 6 بازيکن ما به همراه فرزاد حاتمي به تيم ملي رفتند تا در سه بازي حساس و نفس‌گير که آن موقع فکر مي‌کرديم با دو برد و يک مساوي به جام جهاني مي‌رويم اما مشخص شد که نياز به 3 پيروزي داشتيم بايد به مصاف رقباي خود مي‌رفتند. پس از مشخص شدن صعود ما به جام جهاني اکثر تيم‌ها به دليل شروع زودهنگام ليگ برتر بدنسازي‌هاي خود را آغاز کردند اما بازيکنان ملي ما کنار تيم نبودند. ديدم هفته قبل با حاج قاسم بدنساز ما مصاحبه کرديد. شما بدانيد تيموريان و نکونام قبل از شروع فصل فقط 7 دقيقه با ما تمرين کردند در حالي که يک بازيکن براي آماده‌سازي 6 الي يک هفته نياز به تمرين دارد. ابتدا بايد به بازيکن استراحت کامل داد تا تفريح و خوشگذراني کند تا خستگي از او خارج شود. سپس بايد به او فشار آوريد تا آماده انجام بازي‌هاي فصل بعد شود. ما اين زمان را نداشتيم. خسرو حيدري و هاشم بيک‌زاده چرا بايد دچار چنين شرايطي شوند. در طول مسابقات امسال خواستيم بازي ذوب آهن ما را لغو کنند اما چنين همکاري‌اي نشد. در بازي با اف سي سئول حيدري در دقيقه 60 بيرون آمد. واقعا فشار زيادي روي تيم وجود داشت.

وي تاکيد کرد: سال قبل نيز چنين مشکلات مالي‌اي را داشتيم اما با وجود آن تيم را قهرمان کرديم. ما نظم فوتبال دنيا را به هم زديم. اگر بارسلونا در اسپانيا موفق مي‌شود پولدار‌ترين تيم اين کشور است. منچستريونايتد جزو 5 تيم پولدار انگليس است. ما اين نظم را به هم زديم و با وجود مشکلات مالي در بدترين شرايط با زحمت بازيکنان، کادر فني و مجموعه استقلال به قهرماني رسيديم.

امسال نيز همين مشکلات مالي وجود دارد اما در کنار آن مصدوميت بازيکنان اضافه شده است. ما مقابل اف سي سئول نيز آندرانيک و نکونام را در اختيار نداشتيم و اين براي بار دوم است که اين دو بازيکن را نداريم. اميدوارم در نيم‌فصل مسابقات اين مشکلات را پشت سر بگذاريم و با استراحت بازيکنان و رفع مشکلات مالي به شرايط خوبي برسيم. به شما قول مي‌دهم استقلال را دوباره در جمع مدعيان مي‌بينيد. ما سال قبل هم به هواداران مي‌گفتيم بايد صبر کنند تا استقلال به شرايط ايده‌آلش برسد.

صالح در مورد خداحافظي فرهاد مجيدي و اينکه آيا او به عنوان مربي به استقلال بازمي‌گردد تاکيد کرد: با ديدگاهي که مجيدي دارد و مي‌خواهد مربيگري را به صورت علمي دنبال کند او يک روز با کسوت مربي مطمئنا به استقلال بازخواهد گشت همانطور که قلعه‌نويي و مظلومي نيز با سالها حضور در استقلال به عنوان مربي در اين تيم فعاليت کردند. من کم‌سابقه‌ترين استقلالي نيمکت استقلال هستم. همداني، عالمي و بوستاني نيز سابقه سالها حضور در استقلال را داشتند. به هر حال مجيدي بازي با مس کرمان را براي خداحافظي خود انتخاب کرد و از فوتبال کنار رفت.

مربي استقلال در پاسخ به اين سوال که آيا فرهاد مجيدي به دليل مشکلات دوپينگ از فوتبال کناره‌گيري کرد اظهار داشت: بيش از 14 _ 15 بار از او تست دوپينگ گرفتند. او خيلي راحت در عين بزرگواري از تيم ملي کنار رفت تا جا براي جوان‌ها باز شود. آن روز نيز اين حرفها مطرح شد و پس از گرفتن آزمايشات معلوم شد مجيدي هيچ مشکلي ندارد. افتخار مي‌کنم به عنوان مربي کنار او کار کردم. کنار او با استقلال قهرمان شديم و متاسفانه برخي مي‌خواهند حاشيه درست کنند.

وي افزود: حتما بايد با مجيدي در چنين جلسه‌اي بنشينيم تا خود او پاسخ اين مسائل را بدهد. هيچ کس بهتر از امير حسين صادقي که هم‌اتاقي او بود نمي‌تواند بگويد چرا مجيدي خداحافظي کرد. او مي‌گويد تا آخر شب که مي‌خواستند بخوابند از تصميم مجيدي اطلاع نداشته است و واقعا کسي از اين تصميم خبردار نبود.

مربي استقلال در مورد اينکه آيا تيم را تقويت مي‌کند اظهار داشت: به هر حال کادر فني اين مسئله را در نظر دارد اما بايد بدانيم بودجه باشگاه چه اجازه‌اي به ما مي‌دهد. تمامي وزراي دولت راي آوردند و وزارت ورزش سياسي‌ترين وزارتخانه شده است که هنوز تکليف وزير آن مشخص نيست. اگر بتوانيم در اين برهه خم نشويم و مشکلات ما حل شود و در نيم‌فصل نقل و انتقالات تيم را تقويت کنيم مطمئنا شرايط خوبي را به دست خواهيم آورد.

صالح در مورد اينکه آيا مدير‌عامل و هيئت‌مديره استقلال درآمد‌زايي مي‌کنند گفت: اين مسائل ربطي به من ندارد و در جايگاه من نيست که بخواهم در اين مورد صحبت کنم.

وي در مورد اينکه آيا برهاني در ليست نفرات استقلال براي بازي فردا قرار مي‌گيرد و اينکه بازيکن مازاد دارد اظهار داشت: آرش برهاني دو جلسه با ما تمرين کرده و تا آخر امشب در مورد ليست نفرات تصميم مي‌گيريم. فعلا بازيکن مازادي نداريم. سال قبل با همين نفرات قهرمان شديم و اجازه دهيد ما در اين مورد تصميم‌گيري کنيم. امسال مشکلات زيادي داشتيم. در کنار مشکلات مالي مصدوميت بازيکنان را داشتيم. اين فضا تغيير مي‌کند. بازي‌هاي داخلي و آسيايي براي ما فرقي نمي‌کند ما پس از بازي‌هاي آسيايي کمي از لحاظ بدني تخليه شديم اما اکنون ليگ برتر و جام حذفي مهمترين دغدغه ما هستند. شخصيت تيمي در روزهاي سخت به ما کمک مي‌کند. ديديد بعد از گلي که مقابل مس کرمان خورديم به گل تساوي رسيديم و اگر نيمکت ما نفرات بيشتري داشت مي‌توانستيم به پيروزي برسيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها