کد خبر: ۱۷۹۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
به رغم بازگشت آرامش به بسياري از شهرهاي سوريه در مرز ترکيه، بسياري از خانواده هاي سوري حاضر به بازگشت به منازل خود نيستند و اين در حالي است که تا کنون بيش از 400 مورد تجاوز جنسي به دختران و 250 مورد به زنان باردار ساکن اين اردوگاهها به اثبات رسيده است.
به گزارش 598 به نقل از گروه بين الملل مشرق، شبکه سوري دفاع از حقوق بشر، از جامعه بين المللي خواست در قضيه تجاوز و تعدي به زنان سوري ساکن در اردوگاه‌هاي ترکيه پرونده تحقيق باز کند.
اين شبکه با انتشار بيانيه‌اي، سکوت آنکارا و سازمان‌هاي وابسته به سازمان ملل متحد در ترکيه در برابر اين جنايات را عليه زنان سوري مقيم در اردوگاه‌هاي ترکيه محکوم کرد.
اين بيانيه تأکيد مي‌کند، براساس تحقيقات اوليه صورت گرفته بيش از 400 مورد تجاوز و تعدي به زنان سوري مقيم در اردوگاه‌هاي ترکيه با دلايل قابل اثبات به ثبت رسيده است.
همچنين کميته هماهنگي و پيگيري و تحقيق شبکه سوري دفاع از حقوق بشر تأکيد کرده که بر اين اسناد و مدارک دست يافته و تمام آنها را در اختيار دارد؛ اين درحالي است که سه روزنامه ترکي "اطلاعات" و "باريف" و "ايدلک" نيز در گزارش‌هايي در نهم ماه جاري تأييد کرده‌اند که 400 دختر و 250 زن باردار سوري در داخل اردوگاه‌هاي سوري در ترکيه مورد تجاوز و تعدي قرار گرفته‌اند.
شبکه سوري دفاع از حقوق بشر در پايان بيانيه خود از شوراي عالي دفاع از حقوق بشر ژنو خواستار گشودن پرونده تحقيقي در اين‌باره و ارائه نتايج آن به دادگاه جنايي بين المللي شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها