کد خبر: ۱۸۰۴۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
سخنگوی جنبش ۱۴ فوریه بحرین، انقلاب مردمی کشورش را زنده توصیف کرد و گفت : انقلاب ما هر روز با خون شهیدان خود جان تازه می‌گیرد و خود دلیلی است بر اینکه جهاد ما مورد قبول درگاه الهی است. ملت ما با دستان خالی بر آل خلیفه پیروز خواهد شد.

"عبد الرئوف الشایب" سخنگوی جنبش انقلابی 14 فوریه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه ملت بحرین انقلاب خود را تا سرنگونی آل خلیفه ادامه می‌دهند؛ گفت: انقلاب بی شهید نشانه عدم تقبل جهاد از سوی خداوند متعال است. این موضوع جنبه الهی و ماوراء طبیعی مبارزه ما است، زیرا به اعتقاد ما نیرویی الهی، انقلاب و جهاد ما را پشتیبانی می‌کند. جهادی که همه روزه قربانی و شهید برای رسیدن به حقوق حقه و مشروع خود می‌دهد.

وی با بیان این مطلب که با هر شهید بر خشم و نفرت ملت از نظام حاکم افزوده می‌شود؛ تصریح کرد: حتی کسانی که معتقد به اصلاح نظام بودند اکنون در کنار معترضان و انقلابیون قرار گرفته اند و سرنگونی نظام منامه را فریاد می‌زنند زیرا یقین پیدا کردند که  آل خلیفه ،  خانواده ای دیکتاتور و سرکوبگر بوده و به هیچ عنوان قابل اصلاح نیست. این مسئله بسیار مهم است زیرا گروه‌های مخالف را از نو با هم بر یک هدف متحد کرد و آن یک هدف چیزی نیست جز سرنگونی حکومت آل خلیفه .

الشائب در خصوص نقض حقوق بشر و پیگیری‌های مربوط به آن در دادگاهها و مجامع بین المللی گفت: پرواضح است که دادگاه‌های بین‌المللی به پرونده‌های نقض حقوق بشر پیش از طی مراحل اولیه داخلی رسیدگی نمی‌کنند بدین معنا که ابتدا باید این مسئله اثبات کنیم که در دادگاه‌های داخلی، عادلانه با قضیه ما برخورد نشده و سند و مدرک معتبر با اعداد و ارقام  به محافل بین‌المللی ارائه کنیم تا بتوانیم این پرونده‌ها را از دادگاه‌های محلی به دادگاه‌های بین‌الملل انتقال دهیم و مظلومیت ملت بحرین را برای جهانیان بیان کنیم.

وی افزود: البته  تصور می‌کنم پرونده‌های زیادی این مراحل را طی کرده و در حال حاضر به آنها رسیدگی می‌شود به خصوص موارد مربوط به لغو تبعیت بیش از 130 شهروند بحرینی اصیل که بین آنها نمایندگان مجلس، رهبران سیاسی و علمای دینی نیز به چشم می‌خورد. علاوه براین پرونده‌های متعددی از تجاوز، قتل و هتک حرمت در دادگاه‌های بین المللی مطرح شده که از سوی وکلائی داوطلبانه پیگیری می‌شوند. اما تاکنون در این مورد خاص ما در مراحل اولیه هستیم و هنوز رسیدگی به مسائل حقوق بشری از چند جلسه دادگاه و پرونده ابتدائی فراتر نرفته است.

سخنگوی جنبش 14 فوریه بحرین انقلاب این کشور را در اوج خود توصیف کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا نظام حاکم بر بحرین موفق به ساکت نمودن صدای ملت شده است یا خیر؟، گفت:  این ادعائی است باطل، انقلاب ملت بحرین درابتدای راه خود است و نه تنها آرام نشده است بلکه روز به روز قوی‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد: این انقلابتا زمانی که ملت به حقوق حقه خود دست یابد؛ ادامه خواهد یافت. انقلابیون به شدت به دنبال بیرون راندن اشغالگران سعودی از کشورشان و سرنگونی نظام منامه هستند و تا محقق ساختن این اهداف از پای نخواهند نشست. ملت بحرین همه روزه شهید و قربانی به انقلابشان تقدیم می‌کند. و هنوز ده‌ها هزار نفر از ملت در خیابانها ومحله‌های مختلف برای احقاق حقوق حقه خود تجمع می‌کنند. انقلاب ما به رغم برخوردهای نظامی و مسلحانه حکومت هنوز پابرجا،زنده در اوج قدرت به سر می‌برد. این انقلاب تا پیروزی نهایی و سرنگونی حکومت آل‌ خلیفه ادامه خواهد داشت و تازمانی که مردم بحرین دولت و قانون اساسی خود را با فرزندان همین ملت پایه ریزی نماید؛ از انقلاب خود کوتاه نخواهند آمد.

این فعال سیاسی بحرینی اضافه کرد که به رغم اینکه انقلاب‌های مشابه در کشورهای دیگر با انتخاب گزینه نظامی و مبارزه مسلحانه سریعتر به هدف خود رسیده‌اند؛ هیچ گاه این گزینه یعنی مبارزه مسلحانه را انتخاب نخواهیم کرد زیرا شرایط از هر جهت به ما بعنوان ملت خودجوش اجازه بدست گرفتن اسلحه را نمی‌دهد. ما می‌توانیم با برخورد مسالمت آمیز و حتی با دست خالی حرف خود را به کرسی بنشانیم، سعودی اشغالگر و حکومت آل خلیفه را با اعتقاد راسخ و اصرار خود از کشورمان بیرون برانیم.

سخنگوی جنبش 14 فوریه بحرین با بیان این مطلب که مبارزه مسالمت آمیز بهترین راه مقابله با نظام خلیفی است تاکید کرد: ما بی شک بر این خاندان پیروز می‌شویم. معتقدم که مبارزه عملکردی تراکمی، نوآور و مداوم می طلبد. پیروزی طی چند ماه یا سال کوتاه حاصل نمی‌شود زیرا مبارزه ما بحرینی‌ها  تمامی حکومتهای عربی حاشیه خلیج فارس، آمریکای امپریالیست و صهیونیستهای حامی نظامهای سرکوب گر منطقه را شامل می‌شود. پس سقوط آل خلیفه یعنی سقوط تمامی حاکمان ظالم جهان.

الشائب با  اشاره به غیر مستقل بودن تمامی بخش‌های دولت بحرین در توضیح صدور احکام غیر عادلانه برای مبارزان بحرینی و تساهل و تسامح در خصوص نظامیانی که با انقلابیون برخوردی مجرمانه داشته اند؛ گفت : هیچ تناقضی در صدور احکام وجود ندارد، تمامی احکام را یک نفر صادر می‌کند و او کسی نیست جز پادشاه دیکتاتور بحرین. اوست که تمامی نهادهای دولتی را اداره می‌کند و دادگستری نیز از این امر مستثنی نیست. منامه در صدور احکام خود مستقل نیست زیرا سیستم قضائی بحرین بیمار است  و حتی قادر به نخ کردن سوزن بدون ارجاع به حاکمیت دیکتاتور بحرین نیست.

الشائب افزود: اعتقاد بر این است که تمامی ادارات و موسسات تنها اسم‌هایی برای حفظ سمت‌ها و جایگاه برخی افراد دولتی بحرین است. تمامی تصمیم‌ها و حکم‌ها را دیوان صادر می‌کند. وزارتخانه‌ها ، دادگاه‌ها و حتی نمایندگان مجلس همگی تحت امر حاکم ظالم بحرین هستند. آنان تنها انگشت‌هایی هستند که به میل خود به حرکت در می‌آورد. پس هیج دوگانگی وجود ندارد. همه این سناریوها دستاورد یک نظام واحد است که تمامی دستورات را صادر می‌کند و نام‌های مختلف مانند دادگاه، عدالت، قوه مجریه ، قوه مقننه و ... بر آن می‌گذارد.

سخنگوی جنبش 14 فوریه با تاکید بر این امر که تا رسیدن به پیروزی نهایی، خداوند حامی ملت بحرین است؛ گفت : از ملت خود می‌خواهم این مبارزه را ادامه دهد و بر هدف خود بدون یأس و نا امیدی پافشاری نماید. مردم بحرین یقین داشته باشند که پیروز خواهند شد. خداوند پشتیبان ما بوده و همانند دیگر ملت‌های جهان ما را به پیروزی خواهد رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها