کد خبر: ۱۸۰۶۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
پس از جدایی مرتضی کریمی و انتخاب بیژن مقانلو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تکواندو، هادی ساعی گفت: مقانلو می‌تواند از تیمی که کریمی ساخته به خوبی استفاده کند.

قهرمان تکواندوی جهان و المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد تغییر سرمربی تیم ملی و حضور بیژن مقانلو به جای مرتضی کریمی، اظهار کرد: مرتضی کریمی در دو مسابقه مهم سرمربی تیم ملی بود و نتیجه‌ خوبی هم گرفت. شخصا از عملکرد او راضی هستم. او در بدترین زمان ممکن هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و توانست نتایج خوبی را کسب کند. کریمی تیمی را تحویل گرفت که به طور کامل یک تیم نبود و امکانات نیز بسیار کم بود. او عملکرد خوبی داشت و جوانان شایسته دیگری را به تکواندوی ایران معرفی کرد.

وی افزود: در مورد جابجایی هم باید بگویم که شخصا مخالف رفتن او بودم، اما وقتی در آن جلسه تصمیم گرفته شد که تغییراتی در تیم ملی ایجاد شود، من هم با آمدن مقانلو موافقت کردم، چرا که یک نفر تصمیم گیرنده نیست. فدراسیون در مورد این جابجایی تصمیم گرفته بود که از نفرات جدیدتری استفاده کند تا چرخه حضور مربیان در مسابقات بعدی بازتر باشد و فرصتی برای دیگر مربیان ایجاد شود تا توانایی خود را نشان دهند.

قهرمان بازی‌های المپیک 2004 آتن با اشاره به این که باید از توانمندی مرتضی کریمی استفاده شود، گفت: تکواندوی ایران رویدادهای بسیاری را پیش‌رو دارد و باید از توانمندی مربی خوبی مثل مرتضی کریمی استفاده کند. ما کریمی را از دست نمی‌دهیم. او یکی از سرمایه‌های تکواندوی ایران است که در بدترین زمان ممکن نتایج خوبی را کسب کرد و تکواندوی ایران را دوباره به شرایط خوب باز گرداند. با توجه به عملکرد خوب او بود که اکنون می‌توانیم بگویم جوانان شایسته‌ای در اختیار مقانلو قرار می‌گیرند و مقانلو می‌تواند روی این تیم خوب حساب کند.

ساعی در پاسخ به این سوال که آیا مقانلو می‌تواند روند رو به رشد تکواندوی ایران را حفظ کند، گفت: مقانلو یکی از مربیان خوب، جوان، فعال و با انگیزه تکواندوی ایران است. ما در دوره‌های قبل هم می‌خواستیم از توانایی او استفاده کنیم، اما شرایط مهیا نشد، اما اکنون که قبول کرده در خدمت تیم ملی باشد، می‌تواند توانمندی خود را نشان دهد. به شخصه عملکرد مقانلو را قبول دارم. او می‌تواند با جوانانی که در اختیار دارد می تواند نتایج خوبی را کسب کند. هر مربی با تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد برد کریمی ، ساعی، مقانلو، مسئولان فدراسیون و اهالی تکواندو است.

قهرمان بازی‌های المپیک 2008 پکن در پاسخ به این سوال که آیا مقانلو می‌تواند در فاصله یک ماهه تا مسابقات کسب سهمیه منچستر تیم را به شرایط خوب برساند؟ گفت: ما فاصله کمی تا مسابقات منچستر داریم. این رقابت‌ها برای ما اهمیت دارد و نباید آن را از دست بدهیم. وقتی مربی در این فاصله قبول می‌کند که سرمربی چنین تیمی شود، حتما می‌داند که توانایی آن را دارد. ضمن این که نباید فراموش کنیم ملی‌پوشان ما به واسطه حضور در سه مسابقه مهمی که طی ماه‌های گذشته داشتند، تقریبا 70 درصد آماده هستند و می‌توانند در مدت باقی مانده به شرایط بهتری برسند.

قهرمان تکواندوی جهان در پاسخ به این سوال که آیا جدایی کریمی از تیم ملی به انتقاداتش از فدراسیون تکواندو نیز مربوط است؟ گفت: به شخصه فکر نمی‌کنم وقتی مربی خواسته‌هایش را می‌گوید چیز بدی باشد، اما شیوه صحبت کردن خیلی فرق می‌کند و مهم است. به مربی حق می‌دهم که خواسته‌هایش را بگوید، اما نه به هر شکلی و نه در هر جایی.

ساعی در مورد ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو گفت: دلیل حضور من به خاطر درخواست‌های خانواده تکواندو بود و اگر خانواده تکواندو این درخواست را از من نداشت هیچ موقع به این عرصه نمی‌آمدم. این که الان من وارد انتخابات شده‌ام دلیلش این نیست که فدراسیون عملکرد مطلوبی نداشته است، بلکه خواسته خانواده تکواندو است. پولادگر در این سال‌ها زحمات زیادی برای تکواندو کشیده است و نتایج خوبی را هم به دست آورده است.

وی ادامه داد: بعد ازخواسته های خانواده تکواندو این توانایی را در خود دیدم که می‌توانم به تکواندو کمک کنم. قطعا اگر این توانایی را در خودم نمی دیدم جلو نمی‌آمدم.

قهرمان تکواندوی جهان در پاسخ به این سوال که آیا قصد کنار کشیدن از انتخابات را دارد؟ گفت: قرار نیست کنار بروم. وقتی آمدم تا پایان خواهم ماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها