کد خبر: ۱۸۰۹۵۰
زمان انتشار: ۱۵:۵۰     ۱۹ آبان ۱۳۹۲
مشاور رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، اگر اوکراین نتواند قرارداد تجاری و اقتصادی را با اتحادیه اروپا به امضا برساند، مسکو حاضر است تا پیشنهاد اجرای میلیاردها دلار پروژه اقتصادی و تجاری مشترک را به کی یف ارائه دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی؛ سرگئی گلازیف مشاور ارشد رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با نشریه اکسپرت تصریح کرد، پیشنهاد روسیه به اوکراین برای اجرای مشترک پروژه های بزرگ اقتصادی و تجاری موجب افزایش ظرفیت های اقتصادی اوکراین شده و اقتصاد این کشور را متنوع تر و باثبات تر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش وی افزود، در بخش هسته ای، برنامه ها و طرح های زیادی وجود دارد که می توان آن را با هدف افزایش تولید برق هسته ای اجرا کرد. اوکراین قادر خواهد بود تا با استفاده از فناوری شرکت های روسی سوخت مورد نیاز نیروگاه های هسته ای خود را تامین کند.

مشاور ولادیمیر پوتین گفت، روسیه می تواند همکاری های با اوکراین را در زمینه های فضا، مهندسی برق هسته ای و هوانوردی گسترش دهد البته این مساله مشروط به این است که اوکراین هیچ قراردادی را با اتحادیه اروپا امضا نکند.

وی همچنین از توانایی روسیه و اوکراین برای تولید مشترک هواپیمای مسافربری آنتونوف 140 خبر داد. در ماه اوت مشاور رئیس جمهور روسیه هشدار داده بود که قرارداد تجاری و اقتصادی اوکراین با اروپا یک خودکشی برای اوکراین خواهد بود چرا که این مساله موجب تشدید قوانین گمرکی روسیه بر ضد اوکراین خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها