کد خبر: ۱۸۵۰۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۶ آذر ۱۳۹۲
مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «اگر لیگ نشد باید قهرمان جام حذفی شویم و هر طور شده باید برای هواداران یک جام بگيريم.»

598، محسن‌بنگر یکی از پر افتخارترین مدافعان لیگ برتر است‌. این مدافع بلند قامت مازنی پس از 8 سال حضور موفق در ترکیب تیم سپاهان و کسب 6 عنوان قهرمانی با این تیم اصفهانی در لیگ برتر و جام حذفی در ابتدای فصل قبل، اصفهان را به مقصد تهران ترک کرد تا به همراه دوست صمیمی‌اش سید جلال حسینی به تیم پرسپولیس تهران بپیوندد.

 

بنگر 34 ساله در اولین فصل حضورش در پرسپولیس ايام ناامید کننده ای را به همراه این تیم تجربه کرد‌. اما امسال با آمدن علی دایی به پرسپولیس همه چیز برای محسن بنگر عوض شد و در مدتی كوتاه به یکی از ستون‌های دفاعی تیمش تبدیل شد.

 

بنگر به عنوان يكي از مدافعان با كيفيت ليگ در نيم فصل‌به همراه ديگر مدافعان پرسپوليس بهترین خط دفاعی لیگ را تنها با 6 گل خورده به خود اختصاص دادند. یکی از نامزدهای مرد سال فوتبال آسیا در سال 2012 بیشتر از دو سال است که پشت درهای تیم ملی مانده و البته هنوز امیدوار است با درخشش در ادامه ليگ در نهايت با نظر كي‌روش در كنار ساير ملي‌پوشان در برزيل و جام جهاني حاضر باشد.

 

او البته مدعي شد كه اگر به تيم ملي دعوت نشود حتما به عنوان يك توريست به برزيل سفر خواهد كرد. گفتگو با اين بازيكن را در زير بخوانيد:

 

* در آستانه بازي پرسپوليس و تراكتور شرايط تيم‌تان چطور است؟

- به‌خاطر بازی‌های تیم ملی مجبور بودیم بدون ملی پوشان تمرین کنیم‌. چاره‌ای  نداشتیم باید با این شرایط کنار می‌آمدیم‌. در تعطیلات نیم فصل چند روز اول را با 10 نفر تمرین کردیم و با اضافه شدن ملی پوشان و نفراتی که در نیم فصل به پرسپولیس آمدند در حال حاضر تیم با نفرات کامل در حال تمرین کردن است. بازیکنان برای بازی با تراکتور سازی از انگیزه‌های بالایی برخوردارند. پرسپولیس توانایی شکست تراکتور را در تبریز دارد و برای برد به تبریز سفر می‌کنیم‌. این بازی برای ما حکم 6 امتیاز را دارد و در صورتی که موفق به كسب سه امتياز شویم با یکی از مدعیان قهرمانی فاصله خواهیم گرفت‌.

 

* نیم فصل اول چطور بود؟

- نیم فصل خوبی را با پرسپولیس پشت سر گذاشتیم‌. امیدوارم همین روند را در نیم فصل دوم هم ادامه دهیم تا بتوانیم از لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم‌.

 

* در پایان نیم فصل اول استقلال و فولاد خوزستان در جدول هم امتیاز پرسپولیس هستند‌. این دو تیم را در نیم فصل اول چطور دیدید ؟

- استقلال تهران همانند سال گذشته تیم بسیار خوبی بسته است و با کمترین تغییرات در لیگ امسال شرکت کرد. استقلالی‌ها به جای مجتبی جباری آندرانیک تیموریان را جذب کردند و چند مهاجم خوب هم به ترکیب تیمشان اضافه کردند. فولاد خوزستان هم این روزها با حسین فرکی روز به روز بهتر مي‌شود‌.تیم‌های نفت تهران و تراکتور سازی تبریز هم در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب کردند و شانس قهرمانی در لیگ را دارند‌. اما خطرناک ترین حریف ما استقلال است که از کادر فنی بسیار خوبی بهره مي‌برد‌.

 

* رقبای شما چه تیم‌‌هایی هستند ؟

- تیم‌های مدعی زیادی در لیگ داریم، استقلال، فولاد خوزستان، تراکتور سازی و نفت تهران جدی‌ترین رقبای ما برای کسب عنوان قهرمانی هستند‌. ما باید برای قهرمانی در لیگ تلاش مان را سه برابر کنیم تا بتوانیم بعد از چند سال ناکامي‌در لیگ برتر دل هواداران مان را با کسب جام قهرمانی شاد کنیم‌.

 

* خط دفاعی پرسپولیس در نیم فصل اول فوق العاده کار کرده است، مهم ترین دلیل این عملکرد چه چیزی مي‌تواند باشد ؟

- مهم ترین دلیل موفقیت خط دفاعی پرسپولیس آرامش فکری بازیکنان و تاکتیک‌های خوب مربی تیم است‌. خدا را شکر امسال با همدلی و تلاش بازیکنان بهترین خط دفاعی لیگ را تشکیل دادیم‌. من و سید جلال چندین سال است که کنار هم بازی مي‌کنیم و چشم بسته همدیگر  را پوشش مي‌دهیم‌. عملکرد ما در خط دفاعی نشان دهنده این است که بهترین زوج خط دفاعی ایران هستیم‌.این موضوع را در این چند ساله به دفعات ثابت کردیم‌.

 

* برخلاف سال گذشته  امسال در خط دفاعی پرسپولیس فوق العاده ظاهر شدی ؟

- سال گذشته روز‌های سختی را پشت سر گذاشتیم‌. درست مثل یک کابوس بود‌.هیچ چیز سر جای خودش نبود‌. رفتار برخی افراد روی اعصابم بود‌.حتی حرکات برخی بازیکنان و مربیان هم روی اعصابم بود‌. نمي‌توانستم تمرکز کنم‌. سال گذشته در یک بازی عالی بودی در بازی بعدی بدون هیچ دلیل منطقی به نیمکت تبعید مي‌شدی‌. اصلا متوجه رفتارشان نمي‌شدم. اما امسال خیلی راحتم و دارم بازی خودم را مي‌کنم‌. اول فصل علی دایی با من صحبت کرد و تمامي‌خواسته‌هایش را به من گفت، من هم به خوبی تمامي‌مواردی که خواسته او بود را در زمین پیاده کردم‌.

 

* با این بازی‌های خوب چرا به تیم ملی دعوت نمي‌شوی ؟

- من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای وظیفه دارم با تمام توانم برای موفقیت تیمم تلاش کنم. خوشحالم که از نظر کارشناسان شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارم. در خصوص تیم ملی نظر کادر فنی تیم ملی بسیار اهمیت دارد، ناامید نمی‌شوم و تلاشم را بیشتر مي‌کنم تا در نهایت به تیم ملی دعوت  شوم‌.قول مي‌دهم زمانی که به تیم ملی دعوت شدم تا آخر بمانم‌.

 

* محسن بنگر چه‌کاري باید بکند تا به تیم ملی دعوت شود؟

- من به نظر کارلوس کی‌روش احترام مي‌گذارم‌. خیلی دوست دارم در تیم ملی زیر نظر ایشان کار کنم‌. در هر صورت کادر فنی با بازیکنان فعلی نتایج خوبی گرفته و من احساس مي‌کنم که در این مقطع زمانی نیازی به حضور من در تیم ملی نیست‌. اگر به تیم ملی دعوت نشدم خودم به عنوان توریست به جام جهانی برزیل سفر مي‌کنم. (مي‌خندد)

 

* فکر نمي‌کنید در ترافیک مدافعان تیم ملی قرار گرفتید ؟

- واقعا نمی‌دانم چه بگویم. خوشبختانه یا بدبختانه در این چند سال اخیر نفراتی که من در کنار آنها فوتبال بازی کردم مدافع فیکس تیم ملی بودند. مدتی با‌هادی عقیلی یک زوج خط دفاعی تشکیل دادم و پس از آن هم با سید جلال حسینی سال‌های موفقی را پشت سر گذاشتم. متاسفانه برخی مربیان اعتقاد دارند از یک باشگاه نمي‌توان دو بازیکن از یک پست را  دعوت کرد. از شانس بد من همیشه نفر بغل دستی من به تیم ملی دعوت مي‌شد و بازی من به چشم نمي‌آمد‌.

 

* برخی مدافعان در لیگ خوب بازی نمي‌کنند اما به تیم ملی دعوت مي‌شوند؟

- این اعتقاد کادر فنی است که چه کسی به تیم ملی دعوت شود. تیم ملی فعلا با همین ترکیب در خط دفاعی خوب کار مي‌کند‌. به طور مثال من اگر مربی تیم ملی بودم شاید سید جلال حسینی که دوست صمیمي‌و هم باشگاهی من است را به تیم ملی دعوت نمي‌کردم، چون سلیقه افراد با هم فرق دارد.

 

* چرا پرسپولیس با این همه بازیکن خوب فوتبال تماشاگر پسندی بازی نمي‌کند و با کمترین اختلاف در نیم فصل اول پیروز می‌شد ؟

- امسال در تمامي‌خطوط بازیکنان بزرگی داریم. جوانان زیادی هم به ترکیب تیم اضافه شدند که هنوز خیلی کار دارند‌. استرس بازی در پرسپولیس بسیار بالا‌ست. من فکر مي‌کنم بازی به بازی بهتر خواهیم شد. هدف ما در نیم فصل دوم جمع کردن امتیازات لازم است تا به قهرمانی دست پیدا کنیم. بازی زیبا اولویت دوم ما‌ست چون همیشه وقت برای بازی زیبا وجود دارد‌. پس از اینکه موفق شدیم امتیازات لازم را کسب کنیم رو به بازی هجومي‌خواهیم آورد‌.

 

* برای نیم فصل دوم بازی‌های مهم خارج از خانه زیادی خواهيد داشت، براي آنها برنامه‌اي داريد؟

- با شما موافقم و من هم معتقدم در نیم فصل دوم با تیم‌های خوب لیگ در خارج از خانه بازی داریم، مثل تراکتور سازی و فولاد خوزستان که فوتبال خوبی بازی مي‌کنند‌. اتفاقا جلوی این تیم‌ها راحت‌تر مي‌توان فوتبال بازی کرد، چون 10 نفره مقابل ما دفاع نمي‌کنند.

 

* چند در صد به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار هستی ؟

- ما تلاش خودمان را برای کسب هر دو جام به کار خواهیم گرفت‌. اولویت اول ما قهرمانی در لیگ برتر است‌. صد در صد تلاش می‌کنیم تا با کنار زدن رقبای خود قهرمان لیگ شویم و سهمیه آسیا را از لیگ برتر بدست آوریم‌. اگر لیگ نشد باید قهرمان جام حذفی شویم و هر طور شده باید برای هواداران یک جام بگيريم.

 

* دوست نداشتی بازی ستارگان میلان و پرسپولیس را از نزدیک تماشا مي‌کردی؟

- اگر تهران بودم حتما به استادیوم مي‌رفتم و بازیکنان هر دو تیم را تشویق مي‌کردم‌. به شخصه خیلی علاقه‌مند بودم این بازی را از نزدیک تماشا کنم‌. نمي‌دانم چرا زمان برگزاری این دیدار را  در زماني برنامه ریزی کردند که بازیکنان تیم در تهران حضور ندارند.ما باید برای بازی حساس مقابل تراکتور سازی به تبریز سفر کنیم‌. در هر صورت این سیاست باشگاه و سازمان لیگ است که به پیشکسوتان باشگاه ارتباط دارد. امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاید و تماشاگران از آن لذت ببرند.

 

* از خريدهاي نيم فصل نخست پرسپوليس راضي بودي؟

- تا الان حضور محسن مسلمان و فرزاد حاتمي‌در پرسپولیس قطعی شده است‌. هر دوی اینها بازیکنان بسیار خوبی هستند که می‌توانند در فاز هجومي‌به پرسپولیس کمک کنند. نباید فراموش کنیم جو تیمي‌مثل پرسپولیس بسیار سنگین است و يك بازيكن براي موفقيت بايد با این جو کنار بیاید. البته فرزاد حاتمي‌سابقه بازی دراستقلال تهران را دارد و تا حدودی با این فضا آشنا‌ست‌.

 

* این مسئله درست است که به هم تیمی‌هایت هشدار داده بودی روی مسائل مالی اعتراض نکنند و تمرکزشان را روی موفقیت پرسپولیس بگذارند؟

- اگر خوب دقت کنید متوجه مي‌شوید که مشکلات مالی در تمامي‌باشگاه‌ها وجود دارد. به غیر از یکی دو تیم همه باشگاه‌ها از بی پولی رنج می‌برند. یادمان باشد پول همیشه هست اما به نظرم باید تلاش کرد يادگار خوبي از خود به جا گذاشت. من به‌خاطر اینکه سن و سالم از برخی بازیکنان تیم بیشتر است این حرف را مي‌زنم چون 10 سال بعد از شما نمي‌پرسند پولت را گرفتی  یا نه، قطعا خواهند پرسيد چند جام گرفتي. به نظر من کسب جام مهم تر از پول است‌.

 

* غلامرضا رضایی بعد‌ از جدایی از پرسپولیس جایی گفته بود در این تیم باند بازی بوده. اين حرف رضايي را قبول داري؟

- من چنین حرفی از غلامرضا نشنیدم. به‌شخصه اعتقاد دارم و اعتراف مي‌کنم رضایی یکی از بهترین مهاجمانی است که قبل از آمدنم به پرسپولیس مقابلش بازی کردم. تنها گله من از باشگاه این است که چرا هادي نوروزي و غلامرضا‌رضايي را به راحتی از دست داد.

روزنامه قانون

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها