کد خبر: ۱۸۵۸۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
نبردهای سختی در الغوطه الشرقیه در جریان است و تلاش گسترده مخالفان برای شکستن محاصره این منطقه همچنان بی‌نتیجه مانده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه المنار در گزارشی تلویزیونی به بررسی آخرین تحولات میدانی در منطقه الغوطه الشرقیه در حومه دمشق پرداخت و گزارش داد: ارتش سوریه از 6 ماه قبل عملیاتی با عنوان سپر پایتخت را در ریف دمشق و دو منطقه الغوطه الشرقیه و الغوطه الغربیه آغاز کرده است.

المنار می‌افزاید: ارتش در ابتدای این عملیات موفقیت‌های خوبی را بدست آورد ولی در اوج عملیات‌هایش برای شکست مخالفان بحران شیمیایی در این منطقه روی داد و عملیات ارتش در این منطقه همزمان با بحث‌های مربوط به حمله آمریکا به سوریه به بهانه حمله شیمیایی متوقف شد.

این شبکه در ادامه با اشاره به اینکه ارتش در اولین گام مسیر امداد رسانی به مخالفان مسلح مخفی شده در الغوطه الشرقیه را تحت کنترل درآورد،‌تصریح کرد که که اکنون اغلب روستاهای اطراف الغوطه الشرقیه از جمله بحاریه،القاسمیه،دیر سلمان و عطیبه در کنترل نیروهای ارتش است.

المنار با اشاره به اینکه ارتش با کنترل بر عطیبه شریان کمک رسانی به مخالفان مسلح سوری که از درعا تا مرزهای اردن ادامه داشت را متوقف کرد و افزود: در دو ماه گذشته حلقه محاصره تنگ‌تر شده است و بارها تروریست‌ها تلاش کردند تا خود را از خارج الغوطه الشرقیه به دوستان خود در این منطقه برسانند که این تلاش‌ها در کمین‌های ارتش سوریه در اطراف الغوطه الشرقیه بارها شکست خورد.

المنار در ادامه با اشاره به اینکه پس از این شکست‌ها در تلاشی جدید مخالفان مسلح می‌کوشند از مناطق اطراف به الغوطه الشرقیه بیایند و محاصره ارتش را بشکنند.

تروریست‌ها تلاش دارند با کنترل بر روستاهای بحاریه،القاسمیه،دیر سلمان و عطیبه مسیر ورود خود به الغوطه الشرقیه را دوباره بازکنند و گذرگاه راهبردی عطیبه را در اختیار بگیرند تا ده‌ها خودرو حامل سلاح و مواد غذایی را به مخالفان برسانند.

المنار با اشاره به اینکه حمله اخیر مخالفان با تعداد زیادی انجام گرفته ولی ارتش تاکنون با مقاومت خود این حمله را ناکام گذاشته است، تصریح کرد که حضور صدها نیروی اضافی برای این حمله به این معنا است که تروریست‌ها قصد دارند بارها این حملات گسترده خود را ادامه دهند ولی همچنان ارتش در مقابله با این حملات موفق است.

المنار از قول منابع آگاه خبر داد که ارتش سوریه 500 تروریست‌ها را در طی درگیری‌های اخیر در الغوطه الشرقیه کشته و آنها را وادار به بازگشت به مخفی‌گاه‌های سابقشان کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها