کد خبر: ۱۸۶۰۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۱۱ آذر ۱۳۹۲

کنفدراسیون کاراته آسیا در اقدامی عجیب باز هم از حضور بانوان با حجاب ایران در مسابقات و امتیازهای داوری ممانعت کرد به طوری که این بار از حضور هشت داور زن ایرانی در استاژ داوری آسیا جلوگیری شد که پس از رایزنی‌های لازم این مساله حل شد و داوران در استاژ داوری شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاطمه پورزمان، افسانه باقری، جمیله وفایی، شهناز حسنین، فاطمه مسطوره بک، المیرا گوزل‌زاده، راضیه عطایی و هلن سپاهی هشت داور زن ایرانی بودند که برای شرکت در استاژ داوری آسیا به امارات رفته بودند.

این داوران در دو بخش کاتا و کومیته زیر نظر "پاتریک لیم" رییس شورای داوری آسیا آموزش دیدند و قرار است امشب (دوشنبه) نتیجه‌ حضور این داوران در بخش تئوری و عملی اعلام شود.

این داوران برای شرکت در بخش آموزش کاتا دچار مشکل شدند، چرا که باز هم کنفدراسیون آسیا با حضور آنها در کلاس آن هم با پوشش اسلامی مخالفت کرد.

این مشکل بعد از صحبت‌های محمدعلی مردانی، عضو شورای داوری آسیا و سید عباس احمد پناهی، عضو هیات رییسه فدراسیون آسیا حل شد و داوران ما توانستند در این استاژ داوری شرکت کنند.

سید عباس احمدپناهی در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: مسئولان آسیایی گفتند که داوران زن ایرانی هم مانند بقیه داوران باید با کلاه در کلاس حاضر شوند و با مقنعه امکان حضور آنها در کلاس نیست. بعد از این مشکلات، مردانی با رییس شورای داوری آسیا و بنده با دبیر کل و رییس کنفدراسیون آسیا صحبت کردم و خدا را شکر همه چیز حل شد.

وی افزود: در قوانین فدراسیون جهانی آمده است که شرکت کنندگان در کلاس داوری کاتا باید مانند زمان برگزاری مسابقات از کلاه استفاده کنند، اما در تعاملی که با اعضای کنفدراسیون آسیا داشتیم توانستیم در این بخش هم نظر مساعد آنها را جلب کنیم.

به گزارش ایسنا، مشکل مخالفت با حضور کاراته کاران ایران با حجاب اسلامی در مسابقات به همین‌جا ختم نمی‌شود. حدود دو ماه قبل و در جریان سومین دوره برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی همین بحث حجاب مشکل ساز شد و تیم کاتای بانوان سه نفره ایران که با شکست همه حریفان راهی فینال شده بود از مسابقات کنار گذاشته شد. در آن زمان هم داوران به نوع پوشش بانوان ایران ایراد گرفته بودند و آن را مغایر با قوانین فدراسیون جهانی دانستند.

عضو هیات رییسه کنفدراسیون کاراته آسیا با اشاره به این که در جلسه هیات رییسه هم تصمیم‌گیری‌های زیادی انجام شد، افزود: قرار شد کمپ آموزشی در آسیا هم برگزار شود که میزبانی اولین دوره آن به قرقیزستان رسید. این کمپ جولای 2014 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یک پیشنهاد ما این بود که مسابقات زیر 21 سال هم برگزار شود که کنفدراسیون آسیا آن را پذیرفت و قرار شد اولین دوره آن سال آینده میلادی 16 تا 22 آگوست در مالزی برگزار شود. میزبانی مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا هم 2015 به تایوان رسید.

احمدپناهی در مورد میزبانان ادوار بعدی مسابقات آسیایی در رده‌های سنی مختلف گفت: مسابقات نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال در چین و سال 2016 خواهد بود. مسابقات بزرگسالان آسیا هم سال 2017 در هندوستان است. البته قرار شده کاپ آسیا هم برگزار شود که این رقابت‌ها دسامبر 2014 در چین خواهد بود.

وی یادآور شد: از جمله پیشنهادات ما که مورد تایید کنفدراسیون آسیا قرار گرفت فعال شدن بقیه کمیته‌ها بود. همچنین قرار شد اعضای هیات رییسه آسیا از این پس در تمام رقابت‌های آسیایی حضور داشته باشند و با هم جلسه بگذارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها