کد خبر: ۱۸۶۲۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۱۲ آذر ۱۳۹۲
سخنان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از مردم كرمان حاوي چند نكته مهم از باب حقوق شهروندي است كه پرداختن به آن خالي از لطف نيست.
به گزارش 598 به نقل از رسالت، سخنان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از مردم كرمان حاوي چند نكته مهم از باب حقوق شهروندي است كه پرداختن به آن خالي از لطف نيست؛
‏۱- آيت‌الله هاشمي رفسنجاني فرمودند: " منشور حقوق شهروندي، حق مردم در قانون اساسي است و در قانون اساسي به حقوق كامل و آزاد مردم اشاره شده كه بايد رعايت شود."اين سخن حقي است.

يكي از حقوق شهروندي كه در قانون اساسي در اصل ۵۵ آمده است حق دسترسي آزاد به اطلاعات مربوط به تفريغ بودجه كل كشور است. قانون اساسي اين را حق مردم مي‌داند كه در جريان نحوه اجراي بودجه قرار گيرند و بدانند آيا هر وجهي در محل خود به مصرف رسيده است و يا هزينه‌ها از اعتبارات مصوب تجاوز نكرده است؟ اين حق در منشور حق شهروندي آقاي روحاني تحت عنوان حق دسترسي به اطلاعات آمده است و اصلا يك قانون مفصل هم تحت عنوان "قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات" وجود دارد. ‏

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كه دو دوره رئيس مجلس بودند و دو دوره رئيس جمهور، بفرمايند در اين دو دوره، "تفريغ نفت" چگونه وفق اصل ۵۵ قانون اساسي به اطلاع مردم رسيده است؟ اصلا اطلاع مردم هيچ، چرا به اطلاع نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي نرسيده و همه ساله محرمانه تلقي شده است؟ اين حق شهروندي هم در دولت اصلاحات ناديده گرفته شده تنها در سال ۸۳ تفريغ نفت در ۱۰۰ صفحه به اطلاع نمايندگان مجلس رسيد و معلوم شد ۶ ميليارد دلار از درآمدهاي نفتي در سال آخر دولت اصلاحات به خزانه واريز نشده و در حساب‌هاي شركت ملي نفت رسوب كرده است!‏

‏۲- آيت‌الله هاشمي رفسنجاني فرمودند: "جمله رأي مردم، حق الناس است برخاسته از اجتهاد سياسي مقام معظم رهبري است. اين جمله بايد تبديل به فرهنگ سياسي شود."‏

اين حرف هم حرف حقي است. منتها اين حق فقط در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ به رسميت شناخته مي‌شود يا سوم خرداد ۸۴ و ۲۴ خرداد ۸۸ هم بايد آن را به رسميت شناخت؟ يك جناح نجيب سياسي در همه ادوار انتخابات، رأي مردم را حق الناس مي‌دانسته و آن را به رسميت شناخته است. اما جناح ديگر متاسفانه اين رويكرد را نداشته و نتايج انتخابات را با تير تهمت ودروغ تقلب آلوده كرده است. ‏

آقاي هاشمي در مورد نتايج انتخابات سال ۸۴ با آنكه دوستان خود او در راس دولت بودند، ترديد دارند. در مورد انتخابات سال ۸۸ با آنكه شوراي نگهبان و رهبري معظم انقلاب اسلامي مهر تاييد بر آن زدند و از"حق الناس" رأي ملت دفاع كردند، با حمايت از آتشفشان فتنه، آن را مخدوش دانستند. هنوز هم حاضر نيستند صحت آن را مورد تاييد قرار دهند!

يكي از حقوق شهروندي، "رأي شهروندان" است. نبايد بخش عظيمي از رأي ملت را كه از محرومين و مستضعفين است انكار كرد و فقط رأي اشراف و سرمايه‌داران و برخورداران جامعه را ملاك نتايج آراء قرار داد. "رأي شهروند" همانطور كه فرمودند حق الناس است و خداوند در قيامت از حق خود مي‌گذرد اما از "حق الناس" نمي‌گذرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني احتمال بدهند در روز قيامت در محضر خداوند با حضور مقام معظم رهبري، شش فقيه شوراي نگهبان، شش حقوقدان شوراي نگهبان و بيش از ۶۰۰ هزار نفر از مجريان و ناظرين انتخابات، صندوق‌هاي انتخابات رياست جمهوري خرداد ۸۸ بازگشايي و بازشماري شود و همان نتايج اعلام شود، لذا چه پاسخي برأي ضايع كردن حق الناس مردم خواهند داشت؟

بايد پذيرفت عمل كروبي و موسوي كه بر طبل فتنه كوبيدند و امنيت انقلاب و مردم را در مخاطره گرگ‌هاي جهان قرار دادند، فراتر از ضايع كردن "حق الناس مردم" در انتخابات ۸۸ بود.بايد پذيرفت عملكرد مجمع روحانيون مبارز و بويژه آقاي خاتمي كه با اين فتنه همراهي كردند فراتر از اعلام دروغ تقلب" و ناديده گرفتن رأي ملت بوده است. آنها آرمان‌ها و اهداف نظام را هدف قرار دادند.‏

تمام اين ادعاها با عكس و فيلم و صدا در اين دنيا در رسانه‌هاي داخل و خارج واتاب پيدا كرد و قابل اثبات است. در آن دنيا هم عين جلسات و مطالب در محضر خداوند و ملت بازخواني و بازبيني مي‌شود. شكي نيست از اين سو هم اگر دروغي، تهمتي و خلافي صادر شده باشد در دستگاه عدالت خداوند ديده مي‌شود و همين طور كه در اين دنيا مجازات داشته، در آن دنيا هم رسيدگي مي‌شود.

توصيه مشفقانه و خاضعانه بنده به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اين است؛ حال كه فتنه آمريكايي سال ۸۸ با هوشمندي رهبر معظم انقلاب و حضور شجاعانه و آگاهانه مردم در قيام تاريخي ۹ دي مهار شده، آخرين پرده اين فتنه را با درايت و دلسوزي پايين بكشند و به اپوزيسيون ماندن كروبي و موسوي خاتمه دهند. آنها نه در اين قد و قواره هستند و نه سن آنها اقتضا دارد اين نقش را بازي كنند.

كافي است آنها با پذيرش نتيجه انتخابات ملت در سال ۸۸ و توبه از اعمال فتنه‌انگيزانه خود به اردوگاه انقلاب برگردند تا شايد خداوند در قيامت تخفيفي در مجازات آنها بدهد. اگر آنها به اردوگاه انقلاب و ملت برگردند تتمه اميد سرويس‌هاي موساد و سياهم از آنها قطع مي‌شود و مي‌توان نقطه پاياني بر فتنه ۸۸ گذاشت.‏خداوند رحمت كند استاد حبيب الله عسكراولادي را.

او از آبروي خود مايه گذاشت شايد اين كار انجام شود اما نتوانست! اميدوارم آيت الله هاشمي رفسنجاني كه در دلسوزي اش براي انقلاب و اسلام ترديد نيست تلاش كند آنها را از خر شيطان پياده كند تا آنها بيش از اين لعن ونفرين مردم را براي خود نخرند.

آقاي هاشمي بايد به آنها تفهيم كند كه رأي ملت درهمه انتخاب‌‌ها حق الناس است و خداوند در قيامت از هر چه بگذرد، از
"حق الناس" نمي‌گذرد.‏
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها