کد خبر: ۱۸۷۴۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۷ آذر ۱۳۹۲
حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی رضایی
شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت عظیمی در مقابل حفظ فرهنگ اسلامی در مواجهه با فرهنگ بیگانه دارد، همچنین ترمیم نارسائی‌های فرهنگی و بالندگی و تکامل فرهنگ دینی در دستیابی به تمدن نوین اسلامی از دیگر مسئولیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، معاون پژوهشی فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفتگو با سایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تدبیر حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی و گسترش و کمال بخشی آن توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان یک ضرورت و الزام غیرقابل انکار در راستای تولید علوم و نرم افزارهای دینی، برای مهندسی نظام اجتماعی و دست یابی به تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت عظیمی در مقابل حفظ فرهنگ اسلامی در مواجهه با فرهنگ بیگانه دارد، همچنین ترمیم نارسائی‌های فرهنگی و بالندگی و تکامل فرهنگ دینی در دستیابی به تمدن نوین اسلامی از دیگر مسئولیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مسئول کمیسیون فرهنگ شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری با بیانات گوهرباری که در اهمیت تولید علم و فرهنگ دینی و خطر جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی داشته‌اند، نخبگان حوزوی، دانشگاهی و اجرایی را به تفکر و اقدام در این زمینه فراخوانده‌اند و در رأس این نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه و مرکز فرماندهی مسئول رصد، ساماندهی و هدایت فرهنگی کشور دانستند.

معاون پژوهشی فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: نقشه مهندسی فرهنگی، نقشه جامع علمی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پیوست فرهنگی از جمله مهم‌ترین دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: در کنار این دستاوردها شرایطی برای ارتقا عقلانیت فرهنگی و همکاری بخش تخصصی در حوزه فرهنگ ایجاد شده که موجب پیدایش مشارکت و حضور نهادها، سازمان‌ها، اشخاص و صاحب نظران در عرصه تحول فرهنگی شده است.

عضو کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:  انشاالله با به ‌کارگیری تمام ظرفیت‌های دلسوزان و متعهدان به انقلاب اسلامی توسط این نهاد ممتاز به تکامل و غنای فرهنگی شایسته و طراز تمدن نوین اسلامی برسیم که دستیابی به این هدف با یک همگرایی و عزم ملی و همفکری صاحبان اندیشه حوزوی، دانشگاهی و اجرایی تحقق خواهد یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها