کد خبر: ۱۹۱۲۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۰۱ دی ۱۳۹۲
آقای ولایتی نقش بسزایی در پیروزی روحانی داشتند
به گزارش 598 به نقل از کیهان، محمدجواد حق‌شناس در این باره گفت: ناطق نوری می‌تواند مشترکات جریان اصلاح‌طلب و جریان اصولگرای معتدل و خردگرا را به واقعیت‌ نزدیک کند.


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با آریا درباره سرلیستی ناطق نوری در طیف اصلاح‌طلبان گفت: تردیدی نیست که حضور آقای ناطق نوری در عرصه انتخابات مجلس کاملا مثبت و تاثیرگذار خواهد بود اما سرلیستی ایشان در طیف اصلاح‌طلبان بستگی به زمان و موقعیت خودش دارد.


وی ادامه داد: اگر چه بستر پیروزی آقای روحانی را اصلاح‌طلبان و آقایان هاشمی و خاتمی فراهم ساختند اما نباید فراموش کنیم که حمایت آقای ناطق نوری از آقای روحانی و نقشی که جریان اصولگرای خردگرا در این زمینه داشتند و همچنین نقشی که آقای ولایتی در انتخابات ایفا کرد و از انتخابات کناره‌گیری نکرد در پیروزی آقای روحانی نقش بسزایی داشتند.


حق‌شناس اظهار داشت: بخش قابل توجهی از سبد رای اصلاح‌طلبان متعلق به آقای ناطق نوری است اما قضاوت درباره این که ایشان به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان مطرح شود قطعا زود است و باید صبر کنیم ببینیم چه کسانی کاندیدا می‌شوند.


احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم نیز گفته است: در شرایط فعلی دشوار است که به موضوع سرلیستی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم وارد شویم اما به طور کلی بنده معتقدم آقای ناطق نوری در موقعیت بسیار خوبی هستند تا در فضای سیاسی کشور فعال شوند البته ورود ایشان به عرصه انتخابات نیازمند آن است که از حالا خیلی بیشتر دیده شوند بنابراین من به عنوان یک ناظر سیاسی بر این باورم که باید نسبت به حضور آقای ناطق نوری بیشتر ابراز علاقه کنیم.


عضو جبهه مشارکت تاکید کرد: آقای ناطق نوری باید ارتباطات خود را با احزاب سیاسی و اتحادیه‌های صنفی بزرگ گسترش دهند زیرا نقش ایشان را در ایجاد تعادل، موازنه مثبت و افزایش عقلانیت در فضای سیاسی کشور مفید می‌دانم.


وی ادامه داد: آقای ناطق نوری ممکن است از توهین‌هایی که صورت گیرد دلگیر باشند البته بنده معتقدم الان زمان دلگیری نیست زیرا اگر جای دلگیری باشد شاید آقای هاشمی بیش از همه محق به دلگیری هستند اما در حال حاضر می‌بینیم حضور ایشان در عرصه سیاسی کشور تعادل بسیار خوب و مثبتی ایجاد کرده است.


وی تاکید کرد: آقای ناطق نوری باید وارد عرصه شود و خود را برای یک مبارزه یا ایفای نقش جدی آماده کند زیرا ما در حال حاضر به امثال آقای ناطق بسیار احتیاج داریم و باید در صحنه حضور داشته باشند.


همچنین سعید حجاریان به ایسنا گفته است: تا انتخابات مجلس زمان زیادی باقی است اما من معتقدم باید مجلس دهم شبیه مجلس پنجم شود یعنی اقلیت قوی و تاثیرگذار از اصلاح‌طلبان وارد مجلس شوند و با توجه به شرایط موجود، چنین چیزی قابل قبول و راضی کننده خواهد بود. در مجلس پنجم، کارگزاران فراکسیونی قوی بودند. به نظر من حضور آقای ناطق نوری در مجلس بعدی بسیار موثر خواهد بود و من از حضور چنین نیروهایی در مجلس بعدی استقبال می‌کنم اما خود آقای ناطق گفته است که در انتخابات شرکت نمی‌کند.


در همین حال محمدرضا تابش معتقد است که هنوز زود است درباره نامزدی عارف و ناطق نوری و یا سرلیستی آنها اظهار کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها