کد خبر: ۱۹۱۶۲۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۷     ۰۲ دی ۱۳۹۲
داور بين المللي فوتبال کشورمان گفت: رفتاري که رونالدينيو انجام داد، خشن و در زمان توقف بازي بود که جريمه‌اش کارت قرمز بود و ما هم قانون را اجرا کرديم که خوشبختانه مورد تأئيد قرار گرفت.
عليرضا فغاني در خصوص قضاوت‌هاي در جام باشگاه‌هاي جهان، گفت: ما به جاي تيم داوري اماراتي به اين مسابقات اعزام شديم و خدا را شکر در اولين بازي که ميان نماينده مکزيک و مراکش به عهده ما گذاشته شد با سربلندي خارج شديم و کارمان خوب بود. بعد از اين بازي هم قضاوت ديدار رده‌بندي جام باشگاه‌هاي جهان را به ما سپردند که مسئوليت سنگيني بود و صحنه‌هاي زيادي هم داشت که خوشبختانه تصميمات تأثيرگذار ما در اين بازي مورد تأئيد برگزارکنندگان اين بازي‌ها قرار گرفت.

به گزارش فارس ، وي افزود: البته در اين بازي از همه تيم‌هاي داوري راضي بودند و خوشبختانه مشکل خاصي از بابت قضاوت‌ها وجود نداشت.

داور بين‌المللي فوتبال کشورمان در خصوص قضاوت ديدار رده‌بندي ميان تيم‌هاي گوانگژوي چين و اتلتيکومينييرو برزيل و صحنه اخراج رونالدينيو در اين بازي افزود: ما در مسابقاتي که شرکت مي‌کنيم هميشه اجراي قانون مد نظرمان است و تصميمي هم که گرفتيم کاملاً قانوني بود. رفتاري که رونالدينيو انجام داد، خشن و در زمان توقف بازي بود که جريمه‌اش کارت قرمز بود و ما هم قانون را اجرا کرديم که خوشبختانه مورد تأئيد قرار گرفت.

وي ادامه داد:‌ البته ايشان در آن صحنه معترض بود و مي‌گفت که ابتدا بازيکن تيم چيني روي او خطا کرده اما من به او گفتم حتي اگر او هم روي تو هم خطا کرده باشد نبايد شخصاً او را جريمه مي‌کردي. بعد از صحبت‌هاي ما او قبول کرد و بدون هيچ مشکلي از زمين بازي بيرون رفت.

فغاني درباره شرايط داوري در ايران و اعتراض‌هايي که به تصميمات داوران مي‌شود و مقايسه آن با قضاوت در بازي‌هاي بين‌المللي همانند جام باشگاه‌هاي جهان اظهار داشت: قبول دارم که بعضاً بعضي از تصميمات داوري در ايران براي تيم‌ها سخت مورد پذيرش قرار مي‌گيرد اما بايد اين فرهنگ جا بيفتد که داوران قانون را اجرا مي‌کنند و تصميماتشان قابل برگشت نيست. اين موضوع براي فوتباليست‌هاي همه جاي جهان جا افتاده و اميدوارم اين فرهنگ ميان فوتباليست‌هاي ايراني هم اشاعه پيدا کند.

داور بين‌المللي کشورمان در خصوص شانس تيم داوري ايران براي قضاوت در جام جهاني 2014 برزيل هم گفت: شانس تمام رقباي ما در قاره آسيا يکسان است، داور استراليايي امسال بهترين داور سال آسيا شده، داور بحريني فينال ليگ قهرمانان آسيا را سوت زد و من هم که در جام باشگاه‌هاي جهان حضور داشتم با اين شرايط همه ما شانس يکساني داريم و بايد ديد در ماه آينده AFC و FIFA چه تصميمي مي‌گيرند.

وي در پايان در خصوص قضاوتش در بازي تيم‌هاي استقلال و داماش در هفته بيستم ليگ برتر هم گفت: صبح امروز با مسئولان کميته داوران تماس گرفتيم و اعلام کردم که تيم داوري ما براي قضاوت در بازي فردا 100درصد آماده نيست و قرار شد که در اين زمينه جابجايي صورت بگيرد و تا جايي که من شنيده‌ام آقاي جهانبازي اين ديدار را قضاوت خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها