کد خبر: ۱۹۲۷۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۷ دی ۱۳۹۲
سرمربی تیم ملی کُشتی فرنگی ایران گفت: لیگ کُشتی عاملی شد تا تعدادی ورزشکار خارجی دلارهای ما را به بیرون از کشور ببرند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، برنامه ورزش از نگاه دو که پنج شنبه شب به اتفاقات کشتی و لیگ این رشته اختصاص داشت  دیشب هم روی آنتن رفت و با دعوت از محمد بنا، قاسم رضایی و جعفری سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی به بحث و تبادل‌نظر درباره این رشته پرداخت.

محمد بنا در ابتدای صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که آیا صحبت‌های نهایی را با مسئولان فدراسیون انجام داده و مجدداً به تیم ملی برگشته است، گفت: من صحبت‌هایم را انجام دادم و زمانی اعتراض کردم که بچه‌ها قهرمان المپیک شده بودند و توقع داشتند من به آنها بیش از هشت سال فشار آورده بودم ولی وقتی متوجه شدم بعد از این همه سال تلاش و سختی به جایی نرسیدم مجبور شده بودم اعتراض کنم. مثلاً ما به جایی رسیدیم که ملی‌پوش کشتی در تلویزیون بحث خوردن غذایی مثل عدس‌پلو را مطرح کرد و گفت این غذا به گونه‌ای نیست که ما بتوانیم روزی سه جلسه تمرین کنیم. البته رسول خادم به من گفت که باید کار جهادی انجام دهیم و من هم قبول کردم تا ببنیم خدا چه می‌خواهد.

بنا ادامه داد: در این چند روز شرایطی را دیدم که اصلاً مناسب نبود چون انصافاً بچه‌ها زحمت می‌کشند و اگر هم بحث مالی را مطرح می‌کنیم به خاطر خودمان نیست. مثلاً باید 7 میلیارد به خادم می‌دادند چون روز به روز این رقم بیشتر می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه صحبت‌های خود گفت: با صحبت‌هایی که با خادم انجام دادم او گفت که در کمترین زمان مشکلات حل خواهد شد. دغدغه من این است که در نزدیکی مسابقات آسیایی زمان را از دست ندهیم. من در این 13 یا 14 ماه نبودم و متأسفانه دوستان نمی‌توانستند این نفرات را جمع کنند شاید باور نکنید اما اگر نیامده بودم باز هم همین اتفاق می‌افتاد و حتی ممکن بود المپیکی‌ها را رها کنند. مثلاً قاسم رضایی می‌تواند پنج مدال دیگر برای این مملکت بگیرد چرا باید سرمایه‌ به این خوبی را رها کنیم. قبل از مسابقات مجارستان با کادر فنی تیم ملی صحبت کردم و به آنها گفتم امسال (2013) تنها سالی است که می‌توانیم قهرمان جهان شویم و پنج مدال طلا بگیریم همه چیز درست می‌شود اما این اتفاق نیفتاد و دیدید که شرایط مهیا نبود.

بنا همچنین بعد از تصاویری که در مورد سعید عبدولی پخش شد، گفت: در بارانداز اول او موفق عمل کرد ولی هر وقتی این تصاویر را می‌بینم ناراحت می‌شوم چون انصافاً آنها می‌خواستند عبدولی که قهرمان جهان است را از دور مسابقات حذف کنند حتی آنها فکر نمی‌کردند که قاسم رضایی طلا بگیرد ولی باید توضیح بدهم که ما در کشتی فرنگی کاملاً غریبه هستیم و آنهایی که آن بالا نشسته‌اند اصلاً نمی‌توانند بپذیرند که یک تیم مثل ایران بیاید و قهرمان شود. آنها قانون کشتی را از ما برداشتند حالا جالب است که اینگونه بر سر ما بلا می‌آورند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص اتفاقاتی که در المپیک افتاد گفت: به نظر من مارتینتی اصلاً در حد و اندازه‌های جایگاهی که در آن حضور داشت، نبود ولی لالوویچ که آمده خوب کار کرده اتفاقاً من از اوزانی که انجام شده خیلی راضی هستم و مطمئناً این تغییر اوزان به نفع ما است، هرچند در مبارزات تغییر اوزان مثل هندوانه دربسته است.

بنا در خصوص برگزاری لیگ نیز گفت:‌ اول از همه باید بگویم از ابتدا می‌گفتند اگر لیگ کشتی فرنگی برگزار نمی‌شود به خاطر این است که محمد بنا موافق نیست ولی حرف من این است که برگزاری این لیگ‌ها در این شرایط درست نیست. مگر غیر از این است که در لیگ کشتی آزاد جز اینکه یک تعداد خارجی دلار‌‌های این مملکت را بردند سودی دیگری برای نداشت. چرا خارجی‌ها می‌توانند برای قهرمانان خود کار انجام دهند ولی ما نمی‌توانیم و فقط بر سر آنها می‌کوبیم امسال به این خاطر که ستاره‌های خودمان در لیگ حضور نداشتند تعداد خارجی‌ها زیاد شد. گوشگولیدزه سه سال است که کشتی را کنار گذاشته ولی امسال برای ما کشتی گرفت. من اعتقاد دارم یا نباید لیگ برگزار شود یا اینکه بعد از مسابقات جهانی بلافاصله استارت بخورد و حتی ملی‌پوشان ما هم حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد: در لیگ فرنگی سال گذشته که با چهار تیم برگزار شد فولاد ماهان به مشکل خورد و ما پیش از این خوشحال بودیم که لیگ‌مان منظم برگزار می‌شود اما هیچ‌کدام از بچه‌ها حق و حقوق خود را نگرفتند و پرسپولیس هم حق آنها را نداد پس این لیگ به چه دردی می‌خورد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که چطور شد با حسن بابک کنار آمد، گفت: من هنوز هم سر حرفهایم هستم روزی خطیب گفت می‌خواهیم همه بزرگان را جمع کنیم ولی منظور او بزرگان کشتی آزاد بود من هم گفتم این حرف شعار است. اگر پذیرفتم حسن بابک کنارم باشد به این خاطر است که احساس تنهایی می‌کردم و قبول کردم یک نفر کنار من باشد تا تنهایی فریاد نزنم.

وی در خصوص انتقاداتی که بابت سیستم گلخانه‌ای و تیم‌داری از او می‌شود، گفت: آن زمان هم من هیچ انتخابی انجام نمی‌دام ولی محکوم به این شدم که تیم‌داری می‌کنم. مگر این همه قهرمان که پرورش دادم از خم رنگرزی بیرون آمده است. کسی که می‌گوید من گلخانه‌ای کار می‌کنم متخصص نیست حالا هم قرار است بابک و خادم بالای سر من باشند و خوشبختانه سرمربی‌ها را هم انتخاب کرده‌اند. در این دو سه سال باید زحمت کشید تا ما هم در نهایت از پشتوانه‌ها استفاده کنیم. بنده کوچکترین دخل و تصرفی در انتخاب‌ها نداشته و خوشحالم که ندارم. در مجموع برنامه‌ریزی خادم هشت ساله است و وزارت هم باید به او کمک کند.

محمد بنا در پایان صحبت‌های خود گفت: ما فرایندی داریم ولی از عزیزانی که بالای سر من هستند می‌خواهم به تفکرات من اعتقاد داشته باشند و باید بگویم که تابع قانون هستم اما شاید در برخی از موارد از اصولم عقب‌نشینی نکنم.

به گزارش فارس، جعفری سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه این برنامه در خصوص عدم برگزاری لیگ در این رشته گفت: چون اسپانسر وجود ندارد و مربیان من هم منسجم عمل نمی‌کنند، نمی‌دانم چرا لیگ ما برگزار نمی‌شود. البته محمد بنا یک چهره شناخته شده است و نبود او در این مدت باعث ترد شدن اسپانسرها شد. البته مسابقات قهرمانی کشور جایگزین مناسبی بود و فکر می‌کنم حضور یکسری از ملی‌پوشان کشتی در این مسابقات قابل قبول بود.

در ادامه این برنامه صحبت‌هایی از سعید عبدولی و امید نوروزی دو کشتی المپیکی ما پخش شد و آنها در خصوص مشکلات خود بعد از المپیک صحبت کردند.

نوروزی نیز در اظهارنظری جالب گفت: محمد بنا در بعضی مواقع بداخلاق می‌شود ولی او همیشه دوست داشتنی است.

در ادامه این برنامه قاسم رضایی قهرمان المپیک نیز در خصوص شرایط تیم ملی گفت: خوشبختانه بچه‌ها بعد از چند ما دور هم جمع شدند و این امیدبخش است اما برای مسابقات آسیایی باید دغدغه‌های‌مان برطرف شود ورزش کشتی بسیار سخت است و تمرینات پرفشاری را می‌طلبد. یک ورزشکار وقتی در المپیک قهرمان می‌شود توقع دارد مشکلات خود را رفع رجوع کند ولی مثلاً امروز در اردو شاهد بودیم که برای پای مصدوم یکی از ملی‌پوشان چسب هم در اردو نداشتیم.

رضایی ادامه داد: اگر محمدبنا حرص می‌خورد و توقع دارد انتظار بی‌جایی نیست شما دیدید که سه مدال کشتی فرنگی در المپیک چقدر رنکینگ ایران را بالا آورد آیا این موضوع نمی‌تواند خودش یک نقطه مثبت برای تقدیر نگرش باشد.

وی در خصوص تغییر اوزان نیز گفت: من تا پیش از این در 96 کیلوگرم کشتی می‌گرفتم ولی حالا باید در 98 کیلوگرم بزنم که این مسئله برایم خوب است البته تغییر ساعت کشتی‌ها از بعدازظهر به صبح هم برای ما قابل قبول است.

رضایی در پایان صحبت‌هایش در خصوص مسابقات لیگ گفت: متأسفانه امسال مسابقات استانی را در آمل نگاه می‌کردم و دیدم که هیچیک از بزرگسالان در این مسابقات حضور ندارند و همه یک مشت جوان باانگیزه بودند. اگر لیگ برگزار می‌شد قطعاً ملی‌پوشان ما هم استقبال می‌کردند.

بخش خط قرمز برنامه ورزش از نگاه دو نیز به حضور یکی از پیشکسوتان کشتی اختصاص داشت که در این بخش نیز در خصوص مشکلات این رشته بحث و تبادل‌نظر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها