کد خبر: ۱۹۳۱۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۸ دی ۱۳۹۲
انفجار دو بمب در قندهار و فاریاب، کشته شدن 13 عضو طالبان و عقب نشینی آمریکا از مواضع خود در قبال امضای پیمان راهبردی از جمله خبرهای مرتبط با تحولات افغانستان به شمار می رود.
به گزارش 598، خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت دفاع افغانستان تایید کرد که بر اثر انفجار دو بمب در شهر قندهار در جنوب و ایالت فاریاب در شمال این کشور، یک نظامی ارتش کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ارتش 43 بمب را از جمعه گذشته تاکنون خنثی کرده و در عملیات پاکسازی علیه طالبان در منطقه سانجین در ولایت هلمند شماری از اعضای طالبان کشته و شماری از تسلیحات و مهمات اعضای این گروه ضبط و کشف شده است.

خبر دیگر اینکه پلیس افغانستان با حمایت ارتش عملیات پاکسازی را در 24 ساعت گذشته در سراسر این کشور انجام داد و در جریان آن 13 عضو طالبان به هلاکت رسیدند.

پلیس ملی افغانستان با حمایت ارتش چندین عملیات پاکسازی را علیه طالبان در ولایت های ننگرهار، لغمان، لوگر و هلمند انجام داد که بر اثر آن 13 عضو طالبان کشته و 10 فرد دیگر بازداشت شدند.

هنوز هیچ گزارشی درباره تلفات نیروهای امنیتی منتشر نشده و سرکردگان طالبان نیز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که همزمان با خروج ناتو از افغانستان، امدادرسانان اعلام کردند که به حمایت های خود از غیرنظامیان ادامه داده و از این کشور خارج نمی شوند.

واشنگتن پست همچنین گزارش داد که با نزدیک شدن به زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، مقامات آمریکایی دیگر بر امضای هرچه سریعتر پیمان راهبردی واشنگتن و کابل تاکید ندارند و موضع آنها تا حدودی نرم تر شده است.

عقب نشینی آمریکا از مواضع قبلی خود درحالیست که آمریکا در واکنش به پیش شرط جدید حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان برای امضای پیمان راهبردی با واشنگتن، تدارکات نظامی، سوخت و خدمات حمایتی ارتش و پلیس افغانستان را قطع کرد، این در حالی است که سفارت آمریکا در کابل چنین گزارشی را رد کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها