کد خبر: ۱۹۳۳۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۰۸ دی ۱۳۹۲
موافقت هند و پاکستان با انجام اقدامات سختگیرانه در زمینه قاچاق در طول مرزها، مزایده خرید کابل بانک نو و کشته شدن هفت عضو طالبان از جمله اخبار مرتبط با همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.
به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه کشمیر ریدر گزارش داد که دو مامور مرزی هندی در پی سقوط از کوه در نزدیکی منطقه کشمیر سرینگر کشته شدند.

ارتش پاکستان، ارتش هند را متهم کرده که در منطقه کشمیر از "خط کنترل" که کشمیر آزاد و تحت کنترل هند را از هم جدا می کند، عبور کرده و در این بازرسی با ارتش پاکستان درگیر شده است.

کشمیر منطقه مورد مناقشه دو دهلی نو و اسلام آباد است و تاکنون تلاش نه چندان جدی مجامع بین المللی برای حل و فصل این اختلاف مرزی بین دوطرف به نتیجه ای منجر نشده است.

همچنین مقامات امنیتی هند و پاکستان در نشست پنج روزه در شهر لاهور موافقت خود را با انجام اقدامات سختگیرانه در زمینه قاچاق در طول مرزها و حفظ صلح و ثبات در مرزها اعلام کردند.

وزارت دارایی افغانستان امروز با اشاره به پیشنهاد 28.5 میلیون دلاری در مزایده خرید کابل بانک نو اعلام کرد که نام شرکت برنده به زودی به کابینه دولت افغانستان پیشنهاد می‌شود و در صورت موافقت شورای وزیران روند واگذاری آن آغاز می‎شود.

وزارت کشور افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات مشترک شب گذشته نیروهای افغان و خارجی در ولایت های پکتیکا، اروزگان، زابل، قندهار و ننگرهار هفت عضو طالبان کشته و پنج فرد دیگر بازداشت شدند.

نیروهای افغانی و ناتو همچنین موفق به کشف و ضبط تسلیحات سبک و سنگین، مهمات و مواد منفجره شدند. در این بیانیه به تلفات نیروهای امنیتی اشاره نشده است و سرکردگان طالبان در این باره اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه نیروهای پلیس شش بمب کنار جاده ای را در شهرستان چهاربولک استان بلخ در شمال افغانستان کشف و خنثی کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها