کد خبر: ۱۹۴۱۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
درحالیکه شهرداری و شورای اسلامی شهرتهران افزایش نرخ حق پارک در حاشیه خیابان را همانند افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی قانونی میدانند اما معاون عمرانی استاندار تهران از غیر قانونی بودن نرخ ها خبر میدهد.

به گزارش 598 به نقل از شبکه ایران، محمد رضا محمودی معاون عمرانی استاندار تهران دراین باره به شبکه ایران گفت:  مردم هزینه اضافی به پارکبان ها ندهند ونگران جریمه نباشند.

چون نرخ های جدید غیر قانونی است به راهنمایی و رانندگی اعلام شده است که شماره خودروهایی که از سوی پارکبان ها به علت عدم پرداخت وجه به آنها ارسال می شود را جریمه نکنند وبه آن ترتیب اثر داده نشود.

وی افزود: تا زمانیکه شورای شهر و شهرداری نرخ های پارک در حاشیه خیابان را اصلاح وبه تایید وزیر کشور نرسانند هیچ خودرویی جریمه نخواهد شد.

به گفته محمودی ، براساس ماده 15 قانون جدید رسیدگی به تخلفات   رانندگی دریافت هرگونه حق پارک باید بعد از تصویب شورای شهر به وزارت کشور اعلام و پس از تایید وزیر کشور اجرا شود.

 این درحالیست که شهرداری  تصویب افزایش نرخ حاشیه خیابان را قبل از تصویب قانون جدید می داند اما چون باید روال قانونی آن طی می شد از این رو باید با قانون جدید هماهنگ و تطبیق داده شود.

وی تصریح کرد: تا زمان اصلاح مصوبه جدید شورای شهرنرخ ها باید طبق گذشته از مردم اخذ شود تا دستورالعمل جامع ای برای آن تهیه و ابلاغ شود.

وی به  افزایش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی اشاره کرد وگفت: افزایش نرخ کرایه ها تا سقف 15 درصد قانونی است و بیشتر از آن غیر قانونی است از این رو مردم هزینه اضافه پرداخت نکنند و متخلفان را به واحد های نظارتی معرفی کنند.
مریم جهان پناه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها