کد خبر: ۱۹۴۹۸۲
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۱۵ دی ۱۳۹۲
تهیه‌کننده «مسافر ایران» که تا ساعتی دیگر در جشنواره مردمی عمار اکران می‌شود گفت: «مسافر ایران» وجهه بین‌المللی و مغفول دفاع مقدس را به تصویر کشیده است.

مصطفی افضل‌زاده تهیه‌کننده مستند «مسافر ایران» به کارگردانی «محسن یزدی» که تا ساعتی دیگر در جشنواره مردمی عمار(18) اکران می‌شود درباره این مستند گفت: موضوع مستند یک مادر شهید لبنانی است که در جنگ ایران و عراق به صورت بسیجی و داوطلبانه حضور پیدا کرده و شهید شده است که قبرش در بهشت زهرا(س) است.

وی افزود: این مادر لبنانی همین یک پسر را داشته و در منطقه‌ای روستایی زندگی می‌کرده و پدر نیز نداشته است اما با وجود همه این مشکلات و سختی‌ها و محدودیت‌ها اصرار داشته که در جنگ ایران و عراق حضور داشته باشد چرا که ایران را بر حق می‌دانسته است.

افضل‌زاده با بیان اینکه این مستندی در لبنان و در ایران فیلمبرداری داشته، تاکید کرد: «مسافر ایران» داستان سفر این مادر شهید به ایران و دیدارش با مادر شهید بابایی که از شهیدان ژاپنی است و دیدار او با مادر شهید صبوری است که مفقودالاثر است.

وی با بیان اینکه این دومین باری است که این مادر شهید به ایران می‌آید، افزود: این سوژه در سفری که آقای محمدعلی صمدی و محسن یزدی برای منظوری به لبنان داشتند به آنها معرفی شد و پس از آن، گیرایی سوژه به حدی بود که از همانجا استارت فیلمبرداری را می‌زنند و به نوعی تحقیقات ابتدایی خیلی سریع صورت می‌گیرد و فیلمبرداری اولیه صورت می‌گیرد.

افضل‌زاده ادامه داد: بعد از یکی دو ماه مقدمات سفر بر اساس قولی که به مادر شهید داده شده بود، صورت می‌گیرد و بعد از سفر مستند ساخته می‌شود.

تهیه‌کننده «مسافر ایران» هدف از ساخت چنین مستندی را نگاه بین‌المللی به انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نکته که انقلاب اسلامی تنها مختص به ایران نیست بلکه انقلاب اسلامی حرکتی جهانی است اصل حرف ماست.

وی افزود: این انقلاب به حدی گسترده بود که در آن افرادی از سراسر جهان به صورت بسیجی‌وار و داوطلبانه شرکت می‌کنند و نگاه ما به این مستند نگاهی جهانی به انقلاب اسلامی است که می‌خواستیم بگوییم اگر یک حرکت حق‌طلبانه آغاز شود و مردم دنیا مطلع شوند افراد متعددی را جذب می‌کند و افراد زیادی چون این فرد بودند که در جنگ ایران و عراق شرکت کردند و متاسفانه به آن پرداخته نشده است.

افضل‌زاده ادامه داد: این افراد برخلاف تبلیغات غربی که عنوان می‌کنند ایران جوان‌ها را به زور آورده و ... با عشق به این جنگ آمدند و در این بین حتی افراد اروپایی داریم که به واسطه شناخت از انقلاب اسلامی در جنگ شرکت کردند و می‌دانستند این حرکت، حرکتی جهانی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها