کد خبر: ۱۹۶۶۳۹
زمان انتشار: ۲۰:۵۶     ۲۱ دی ۱۳۹۲
سلحشور پس از تقدیر در جشنواره عمار:
کارگردان سریال یوسف پیامبر گفت: هنرمندان در یک رشته تخصص دارند و عالم و دانشمند نیستند و نباید آنها را با علما در یک سطح قرار دهیم. احترام به هنرمند باید همانند احترام به سایر اقشار باشد.

در ادامه مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار از یک عمر مجاهدت فرهنگی فرج‌الله سلحشور با حضور خانواده شهدا از جمله پدر شهید احمدی‌روشن، آیت‌الله جنتی و برخی هنرمندان از جمله نادر طاب‌زاده، جمال شورجه و ابوالقاسم طالبی تجلیل شد.

سلحشور در سخنان کوتاهی پس از تقدیر با اشاره به یک مثال درباره کمک کردن مادر و پدر به نوزاد کوچک خود برای بردن یک سینی چای گفت: سلحشور قصه‌اش را از قرآن و توفیقش را از خدا می‌گیرد. ابعاد هنری‌اش را نیز دیگر هنرمندان به آثارش می‌دهند. لذا سلحشور هیچ کاری نکرده است و خدا بوده است که زیر کتف سلحشور را گرفت.

وی با بیان اینکه لایق این تقدیرها نیستم، افزود: بعضی وقت‌ها به اینکه دستم زیر سینی هم بوده است تردید می‌کنم اما اگر هم بوده وظیفه بوده است.

سلحشور با بیان اینکه همه اعم از هنرمند، دانشمند، کارگر و کارمند در صنف خود در حال خدمت هستند، تصریح کرد: نسخه‌ای که مسئولان و هنرمندان باید متوجه آن باشند این است که هنرمندان در یک رشته تنها تخصص دارند و هنرمندان عالم و دانشمند نیستند و آنها را با علما در یک حد قرار ندهیم.

وی افزود: بعضاً دیده می‌شود هنرمندان را بیشتر از لیاقت آنها تحویل می‌گیرند اما اگر هنرمند کار مثبتی انجام داده وظیفه‌اش بوده و اگر کار منفی انجام داده باید متنبه شود.

سلحشور ادامه داد: به جای آنکه احمدی‌روشن‌ها الگو شوند چرا باید بازیگر الگو شود؟ بیایید این الگوها را بشکنیم و همان قدر که برای هنرمندان ارزش قائلیم، برای دیگران نیز ارزش قائل شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها