کد خبر: ۲۰۳۱۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس دومای روسیه گفت: جهان در حال حاضر خطر گروه‌های تروریستی مورد حمایت قطر و عربستان در سوریه را درک می‌کند و دوحه و ریاض میلیاردها دلار برای حمایت از این افراد مسلح تاکنون هزینه کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، الکسی پوشکوف رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس دومای روسیه گفت: جهان دارد حقیقت خطر واقعی حضور گروه‌های تروریستی مورد حمایت قطر و عربستان در سوریه را درک می‌کند.

وی افزود: بعد از گذشت سه سال از بحران سوریه، جهان این هشدار روسیه را درک کرد که خطر از جانب دولت سوریه نیست بلکه از گروه‌های تروریستی است که از هر سو به خاک این کشور نفوذ کرده‌اند.

بوشکوف تصریح کرد: کسانی که در سوریه می‌جنگند و حامیان آنها رابطه‌ای با دموکراسی ندارند بلکه هدف اصلی آنها تصاحب قدرت برای برپایی یک دولت اسلامی تندرو است.

وی گفت: قطر به تنهایی سه میلیارد دلار در طول دو سال هزینه کرد که این رقم در سطح بین‌المللی ثبت شده است و جامعه بین‌المللی به طور رسمی به آن اذعان کرده است به گونه که قطر ماهیانه به تروریست‌ها حقوق پرداخت می‌کرد و به ازای هر فرد مسلح کشته شده 50 هزار دلار غرامت می‌پرداخت و این امر نشان می‌دهد اقدامات مخالفان در واقع یک کار تجاری است و کسانی که این ارکست را در آنجا رهبری می‌کنند همان تندروها هستند؛ درحالی که فرهنگیان این اقدامات آنها را با داستان‌های خود لاپوشایی و نماسازی می‌کنند.

بوشکوف گفت: امروز عربستان این ماموریت را برعهده دارد و مقادیر زیادی پول هزینه می‌کند. سعودی‌ها از آمریکا خمشگین هستند زیرا از حمله به سوریه منصرف شد و امروز دستگاه دیپلماسی آمریکا برای اصلاح روابط بین ریاض و واشنگتن تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد که راه حل نظامی برای بحران سوریه نیست و مذاکره تنها راه است.

بوشکوف گفت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که نظام سوریه روزهای معدودی دارد، اما امروز همگان در اروپا و جهان اذعان می‌کنند که نظام سوریه بهترین برای ثبات در منطقه است و اعتراف می‌کنند که اکثریت شهروندان سوری دولت سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را تایید می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها