کد خبر: ۲۰۶۲۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
روسیه و اسپانیا با صدور بیانیه‌هایی دو انفجار دیروز نزدیک رایزنی فرهنگی ایران در جنوب بیروت را محکوم کردند و در همین حال یک فوتبالیست لبنانی به اتهام دست داشتن در این انفجارها بازداشت شد.

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، وزارت خارجه روسیه دو انفجار دیروز چهارشنبه نزدیک رایزنی فرهنگی ایران در بیروت در منطقه بئر حسن در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و اعلام کرد: مسکو همه اشکال و مظاهر تروریسم را محکوم می‌کند.

این دو انفجار که با فاصله چند ثانیه از هم روی داد دست‌کم 6 کشته و بیش از 100 زخمی برجا گذاشت.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه اقدامات تندروها برای منفجر کردن اوضاع در لبنان و فتنه انگیزی قومی و طائفه‌ای در این کشور را محکوم و بر ضرورت پیگرد تروریست‌ها و کسانی که در پس آنها هستند و همچنین مجازات آنها تاکید می‌کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد عملیات تروریستی در لبنان با تشکیل دولت در این کشور در ارتباط است دولتی که پس از مدتی طولانی بر اساس قانون اساسی و گفت وگو تشکیل شد.

این بیانیه افزود: امیدواریم لبنانی‌ها این اقدامات تحریک آمیز خونبار را پشت سر بگذارند و به دنبال راه حل های توافقی برای مسائل مهم لبنان باشند.

اسپانیا نیز انفجار جنوب بیروت را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد هدف اصلی تروریست‌ها از ارتکاب چنین حملات تروریستی در لبنان مانع‌تراشی در روند تلاش های مردم این کشور برای تقویت وحدت و زندگی مسالمت آمیز است.

وزارت امور خارجه اسپانیا تاکید کرد تشکیل دولت وفاق ملی در لبنان بار دیگر اثبات کرد که اقوام مختلف مردم لبنان در مسیر تقویت وحدت، یکپارچگی و همزیستی مسالمت آمیز پیش می‌روند.

وزارت امور خارجه اسپانیا در این بیانیه بر حمایت کامل کشورش از دولت لبنان در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

از سوی دیگر المنار گزارش داد که 4 شهروند لبنانی که با سرقت خودرویی که در عملیات انتحاری امروز استفاده شده در ارتباط بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.

یک فوتبالیست متهم شد

ارتش لبنان نیز اعلام کرد که «زهیر مراد»، یک عضو باشگاه فوتبال راسینگ لبنان مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی در لبنان است که دیروز چهارشنبه بازداشت شد؛ «نعیم عباس» از سرکرده‌های گردان‌های عبدالله عزام که اخیر توسط ارتش لبنان دستگیر شده به دست داشتن مراد در اقدامات تروریستی این کشور اعتراف کرده است.

تلاش برای شناسایی عامل انتحاری

النشره همچنین نوشت: نضال هشام المغیر یک فلسطینی از اهالی استان الزهرانی لبنان و دوست محمد الموسی عامل انتحاری که خود را مقابل سفارت ایران در لبنان منفجر کرده بود مدتی است که از انظار عمومی دور است و به گفته خانواده اش به احتمال زیاد در سوریه به سر می برد.

النشره گزارش داد پدر نضال امروز به اطلاعات ارتش لبنان در جنوب مراجعه کرده و گفته که تصویری که در کارت شناسایی پیدا شده در محل انفجار دیده ، متعلق به فرزندش است و قرار است آزمایش دی ان ای از این فرد گرفته شود تا با بقایای جسد عامل انتحاری مقابل رایزنی فرهنگی ایران مقایسه شود و اگر با هم تطبیق داده شد که معلوم است فرزندش «نضال» عامل انتحاری انفجار دیروز بوده و یا کارت شناسایی عامل انتحاری تقلبی بوده است.

منابع امنیتی لبنان هم دیروز گفتند یکی از دو عامل انتحاری انفجارهای بئر حسن ن.م با ملیت فلسطینی و از اعضای گروه های تکفیری وابسته به گردان های عبدالله عزام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها