کد خبر: ۲۰۹۲۷۹
زمان انتشار: ۰۰:۲۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
موسوی‌هوایی:
شاگرد آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی گفت: در غائله 18 تیر سال 78 آن عالم ربانی به دلیل هتک حرمتی که توسط عده‌ای به ساحت رهبری شده بود، به سینه می‌کوبید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی امشب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی آقا مجتبی تهرانی که پس از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب‌الزمان شهر یاسوج با حضور خیل نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: عالمان دینی تجلی معارف الهی هستند.

وی ادامه داد: شخصیت بزرگ آیت‌الله تهرانی زبانزد حوزه‌های علمیه جهان اسلام و تشیع است چرا که شخصیتی جامع و همه‌جانبه نگر در موضوعات مختلف اعتقادی، فرهنگی و البته سیاسی بود.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: وی از عالمان خود ساخته‌ای بود که هیچ چیز را برای خود نخواست و حاضر نمی‌شد به راحتی در جلوی دوربین حاضر شود.

وی با بیان گوشه‌ای از این زهد و خودساختگی، افزود: برای مثال هنگامی که صدا و سیما و دوربین‌ها می‌خواستند برنامه‌ای از ایشان ثبت و ضبط کنند مدیران ارشد صدا و سیما را می‌خواست و تنها با یک شرط راضی می‌شد که نیم ساعت قبل و همین زمان بعد از سخنانش موسیقی پخش نشود و تبلیغاتیی نباشد چرا که معتقد بود باید اجازه اثرگذاری درس اخلاق را در مخاطب بدهیم.

موسوی‌هوایی در بخش دیگری از اظهارات خود راجع به شخصیت معنوی آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، تصریح کرد: ایشان انس عجیبی با امام راحل داشت و امام نیز وی را آقا مجتبی خودمان خطاب می‌کردند و به همراه آقا مصطفی خمینی مورد اعتماد و وثوق امام راحل در تقریر کلاسی‌های درس بودند.

این شاگرد آیت‌الله‌العظمی آقا مجتبی تهرانی از نایل شدن آن مرحوم به درجه اجتهاد در سن 25 سالگی گفت و افزود: امام تنها به وی و آقا مصطفی اجازه می‌دادند که تقریرات را تجمیع کرده و حتی بر آن‌ها حاشیه بزنند.

موسوی‌هوایی به دیگر افتخارات آقا مجتبی تهرانی اشاره کرد و گفت: اولین کسی بود که رساله عملیه امام راحل را جمع‌آوری کرد و بعد امام فرمودند اگر آقا مجتبی خودمان آن را جمع کرده بیاورید تا امضا کنم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه از تفسیری که بیگانگان نسبت به آن مرحوم داشتند سخن به میان آورد و گفت: دشمنان وی را پدرخوانده انقلاب و امام راحل را پدر انقلاب لقب داده بودند.

وی مداومت ایشان برای تدریس درس خارج فقه در مدت 40 سال را اموری دانست که تنها طلاب و روحانیون به آن واقف بوده و سختی‌های آن را درک می‌کنند و در ادامه افزود: امام راحل قبل از شهید بهشتی از ایشان خواست تا سکان قوه قضاییه را در دست بگیرد تا بالاخره امام را به تدریس خود به جای پذیرفتن چنین منصبی راضی کرد.

این شاگرد آیت‌الله‌العظمی آقا مجتبی تهرانی به احترامی که مقام معظم رهبری برای آن مرحوم قائل بودند اشاره کرد و گفت: به کرات مقام معظم رهبری به دیدار آن عالم ربانی می‌رفتند و در بیمارستان برای ایشان حدیث کسا خواندند.

موسوی هوایی ارادت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی را نسبت به مقام معظم رهبری بسیار عمیق عنوان کرد و گفت: در غائله 18 تیر به خاطر هتک حرمت به ساحت رهبری چنان به سینه می‌کوبید و ناله می‌کرد که چرا به نایب امام زمان(عج) توهین شده است.

وی، درجات آن مرحوم را نزد علمای دین بسیار بالا عنوان کرد و گفت: آیت‌الله جوادی آملی به مراجعه کنندگان خود از تهران می‌گفت که به نزد کوه علم و معرفت و عرفان آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی بروید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها