کد خبر: ۲۰۹۹۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد دارد که اگر کارلوس کی روش را تیرباران هم بکنیم باز هم حاضر نیست به دروازه‌بانی غیر از دنیل داوری در جام جهانی به عنوان نفر اول بازی بدهد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، شکست عصر چهارشنبه تیم ملی مقابل تیم آفریقانشین گینه عجیب نبود. حتی این هم عجیب نبود که ما در این دیدار نتوانستیم به لحاظ فنی حرفی برای گفتن داشته باشیم، چون که اساسا بازی تدارکاتی عرصه برد و باخت نیست و بیشتر زمینه ای است برای رسیدن به آمادگی که دنبال آنیم.

 

اما مساله عجیب این دیدار عملکرد دروازه‌بان شماره یک این روزهای تیم ملی ما بود. جایی که دانیل داوری مرد بوندس لیگایی خط دروازه ایران یک روز عجیب را سپری کرد و دو گل کاملا غیر قابل باور دریافت کرد. دو گلی که حجم انتقادات از کی روش و این دروازه بانی ایرانی الاصل را چند برابر گذشته کرد.

 

در همین رابطه پای سخنان بهزاد غلامپور دروازه بان سال های دور تیم ملی و باشگاه استقلال نشستیم. شخصیتی که البته این روزها در کسوت مربی دروازه‌بانان، یار غار علی دایی است و با او در تلاش برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال.

 

* اگر شکست تیم ملی در بازی با گینه را نبینیم؛ عملکرد دانیل داوری در این بازی را چطور دیدید؟

- به هر حال این یک بازی تدارکاتی بود و محلی برای محک خوردن تیم. امیدوارم که تیم ملی به آنچه که به دنبال آن است خیلی زود برسد. دانیال داوری هم خب همه دیدیم روز خوبی نداشت و شاید این روز بد دلیلش خستگی راه و فشردگی بازی ها در  بوندس لیگا باشد.

 

* اگر دروازه‌بانان حاضر در ایران چنین گل‌هایی می خوردند هم به این راحتی از کنار آن می گذشتید؟

- الان شرایط فرق می کند و جای انتقاد نیست. ما اکنون در شرایط خوبی قرار نداریم و بهتر است نگاه مان حمایتی باشد. شما فکر می کنید باید چه کار کرد؟

 

* اتفاقا این سوال ماست. چکار باید کرد؟

- گفتم که حالا زمان خوبی برای انتقاد نیست. به نظرم اگر الان کی روش را تیرباران هم که بکنی باز هم از دانیل داوری استفاده خواهد کرد. او انتخابش را بر حسب سلیقه ای که دارد کرده و باید هم به آن احترام گذاشت.

 

* یعنی با نقد نکردن چیزی درست می شود. فکر می کنید اگر تیم ملی رفت جام جهانی و آبروریزی کرد با بدترین انتقادها چیزی درست می شود؟

- کی روش مربی بزرگی است و باید به اعتقادات او احترام گذاشت. او تیم را به جام جهانی برده و حرفش خریدار دارد و با گفتن ما هم چیزی تغییر نخواهد کرد. کی روش می گوید من این بازیکن را دوست دارم و می خواهم با او به جام جهانی بروم. آیا می شود چیزی را تغییر داد؟

 

* اصلا نیت ما زیر سوال بردن کیفیت دانیال داوری نیست اما شما به عنوان دروازه‌بان سابق تیم ملی فکر می کنید فاصله دروازه‌بانان داخلی ما با این دروازبان خیلی زیاد است؟

- من چنین اعتقادی ندارم اما فکر می کنم کی روش دوست دارد از او استفاده کند و راهی جز پذیرش این مساله نیست.

 

* تیم ملی را به لحاظ فنی مقابل گینه چگونه دیدید؟

- روز خیلی بدی برای ما بود و با این سطح آمادگی خدا می داند چه در انتظارمان است. ما در این دیدار نه به لحاظ نتیجه و نه به لحاظ عملکرد فنی، روز خوبی نداشتیم و برای حضور در جام جهانی این وضع را باید تغییر داد. ما کار سختی در برزیل داریم و اگر با وضع کنونی به کارمان ادامه دهیم یقینا شرایط خیلی بدی را تجربه خواهیم کرد. جام جهانی مثل بازی تدارکاتی نیست، همانطور که آرژانتین مثل گینه نخواهد بود. در آنجا کسی به کسی رحم نمی کند و یک گل هم برای هر مهاجم و هر تیمی ارزشمند خواهد بود. ما باید نگاهمان به جام جهانی را عوض کنیم.

 

* قبول دارید ساختار درونی فوتبال ما، جام جهانی را خیلی راحت‌تر از آن چیزی که هست، تصور می‌کند؟

- من هم چنین حسی دارم و فکر می کند آنها به این مسابقات به عنوان یک تورنمنت دورهمی نگاه می کنند در حالی که اصلا اینچنین نیست. کار ما بسیار دشوارتر از آن چیزی است که تصور می کنیم.

 

* هنوز هم اعتقاد دارید کی روش باید رحمتی را به تیم ملی دعوت کند؟

- بهتر است سوال دیگری بپرسید.

 

* چرا اینقدر محافظه‌کارانه پاسخ می‌دهید. خب اگر اعتقاد دارید که رحمتی باید به تیم ملی دعوت شود چرا خواسته‌تان را خیلی صریح نمی‌گویید؟

- بله، اعتقاد دارم که باید دعوت شود، اما مگر گوش شنوایی هست. مگر کسی حاضر است به میل ما کار کند؟ این همه گفتیم چه شد؟ گفتن این مسائل اصلا فایده ای ندارد و فقط دردسر درست می کند.

 

* نتایج سایر هم گروهی هایمان در جام بهتر از ما نبود. آرژانتین مقابل رومانی متوقف شد، بوسنی به مصر باخت و نیجریه هم مقابل مکزیک به تساوی رضایت داد. از این نتایج باید دلگرم شویم؟

- دلگرمی در این شرایط فایده ای ندارد. ما باید کار کنیم. کار و کار و کار. حالا آنها هر کاری می خواهند بکنند. جام جهانی شرایطش خیلی متفاوت از بازی های تدارکاتی است.

 

* آخرین سوال هم در مورد پرسپولیس می پرسیم. با علی دایی قهرمان می شوید؟

- اگر رقبایمان امتیاز از دست بدهند و ما همه بازی هایمان را ببریم قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها