کد خبر: ۲۱۱۵۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
امام جمعه قم با اشاره به سخنان خلاف قانون بان‌کی‌مون و اشتون علیه رئیس‌جمهور و کشورمان گفت: ملت ایران هیچ ارزشی برای سخنان این افراد که هیچ اراده‌ای از خود ندارند قائل نیست.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: اگر آقای بان‌کی‌مون و خانم اشتون از خود اراده‌ای دارند چطور نقض مکرر حقوق بشر در فلسطین، عراق، پاکستان، سوریه و بحرین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل که هم‌اکنون در حال موشک‌باران غزه است را نمی‌بینند.
وی کشتار مسلمانان آفریقا در جلوی چشم دولت‌های غربی از جمله نظامیان فرانسه توسط مسیحی‌های افراطی و وجود زندان‌های آمریکایی ابوغریب و گوانتانامو را از جمله نقض مکرر حقوق بشر دانست و افزود: تمام این جنایت‌ها و فجایع با هدایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد اما آقای بان‌کی‌مون و خانم اشتون چیزی نمی‌گویند.
خطیب جمعه قم اظهار داشت: همه این‌ها در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تحریم‌های ظالمانه سی‌وچند ساله را علیه ایران تمدید کرد و آنها انتظار دارند ملت ایران نسبت به آنها خوشبین باشد.
خطیب جمعه قم گفت: آنها با این رفتار‌های متناقض باید بدانند ملت حزب‌الله و ولایتمدار ایران همواره آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود می‌داند.
متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین با اشاره به دغدغه و نگرانی مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب از اوضاع فرهنگی گفت: علت این مشکلات این است که عده‌ای که در عرصه فرهنگ مسئولیت دارند خود را نظریه‌پرداز در بخش فرهنگ دینی می‌دانند و با تساهل و تسامح بی‌جا موجب نگرانی علما می‌شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به دخالت‌های دشمنان و نیز تاثیر افراد بی‌صلاحیت در حوزه فرهنگ دینی از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود تلاش‌های خود را در حوزه فرهنگ مضاعف کند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استقبال سران قوا گفت: اکنون که رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر با کارگزاران نظام به تبیین دقیق چگونگی اجرایی شدن این سیاست‌‌ها پرداخته‌اند امیدواریم مسئولان زمینه تبدیل آن را به گفتمان و مطالبه عمومی اقدام و آماده کنند و نگذارند در حد شعار متوقف شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین چهارشنبه‌سوری را سنتی زشت و ناپسند برشمرد و افزود: این بدعت در ابتدا برای شادی مردم به وجود آمد اما اینک با وسوسه‌های شیطانی و تبلیغ دشمن و طمع سودجویان به فاجعه تبدیل شده و از مسئولین به‌ویژه نیروی انتظامی انتظار برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و آرامش جامعه می‌رود.
امام جمعه قم در پایان با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با ایام نوروز گفت: همه باید حرمت این ایام را نگه داریم و با ذکر سختی‌ها و رنج‌های حضرت زهرا(س) در این عزا با آقا و مولایمان حضرت صاحب‌الزمان(عج) همدردی کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها