کد خبر: ۲۱۴۱۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۷     ۰۵ مهر ۱۳۹۰
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: بر اساس یکی از مصوبات شورای عالی، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که طلاب از پایه یک تا شش هم در عرصه روخوانی قرآن و هم یک دوره تفسیر اجمالی سطح یک را بگذرانند.

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم اظهار کرد: در جلسات شورای عالی حوزه‌های علمیه است بحث سطح یک حوزه در حال بازنگری و تدوین است.
وی افزود: بر اساس این مصوبات دروس فقه، اصول، ادبیات، قرآن، حدیث، تاریخ اسلام،‌ اخلاق و آداب اسلامی در سطح یک تصویب شده است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: در عرصه قرآن، بر اساس مصوبات، برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که طلاب از پایه یک تا شش هم در عرصه روخوانی قرآن و هم یک دوره تفسیر اجمالی سطح یک را بگذرانند.
‌خاتمی اضافه کرد:‌ بر اساس این مصوبه، طلبه‌ای که لمعتین را تمام کرده است،‌ زمانی که صفحه‌ای از قرآن را باز می‌کند و آیاتی را می‌خواند، بتواند ترجمه ظاهری آیات را بیان کند.
‌خاتمی خاطرنشان کرد: امروز می‌خواهیم در شش سال یک دوره تفسیر اجمالی قرآن برای طلاب برگزار کنیم، ولی با مشکل متون آموزشی روبه‌رو هستیم.
وی به وظیفه مراکز تخصصی در تدوین متون آموزشی برای مصوبات شورای عالی اشاره ‌و ابراز کرد: انتظار ما از مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآنی این است که وارد عمل شده و متون آموزشی را تهیه کنند، این مرکز می‌تواند متونی را تهیه و به صورت آزمایشی در یکی از مدارس علمیه برگزار کند و پس از بر طرف کردن مشکلات و اعمال اصلاحات به صورت کتاب منتشر شود.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حال که میدان باز شده است، مراکز قرآنی همت گمارند تا گلستان قرآنی در حوزه‌های علمیه ما بارورتر و میوه‌های معطرتر بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها