کد خبر: ۲۱۴۲۵
زمان انتشار: ۰۱:۰۶     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
راز سفر دیوید کوهن به کشورهای آسیایی
دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری آمریکا که این هفته به چین سفر می کند یک ایرانی الاصل بوده که نام اصلی او داوود کوهی است و به دلیل مواضع شدید ضد ایرانی اش توانسته به معاونت امور تروریسم و اطلاعات خاص وزارت خزانه داری آمریکا که یکی از مهم ترین و حساس ترین مراکز اقتصادی آمریکا است برسد . او این هفته ماموریت یافته با سفر به کشور هنگ کنگ و چین در مورد اعمال تحریم بر علیه ایران با مقامات ارشد این کشورها به رایزنی بپردازد
شکست خوردن تحریم های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده آمریکا این کشور را به شدت نگران کرده است و دولتمردان این کشور با سفر به نقاط مختلف جهان تلاش می کنند دولت های مختلف را از داشتن هرگونه روابط تجاری با تهران منع کرده و با تهدید و ارعاب آن ها را وادار به اعمال تحریم ها علیه ایران کنند . اما در جدید ترین این سفرهای کاخ سفید یک مقام ارشد ایرانی الاصل خود را روانه کشور چین کرده است تا با این کشور برای تحریم ایران رایزنی کند .


به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری آمریکا که این هفته به چین سفر می کند یک ایرانی الاصل بوده که نام اصلی او داوود کوهی است و به دلیل مواضع شدید ضد ایرانی اش توانسته به معاونت امور تروریسم و اطلاعات خاص وزارت خزانه داری آمریکا که یکی از مهم ترین و حساس ترین مراکز اقتصادی آمریکا است برسد . او این هفته ماموریت یافته با سفر به کشور هنگ کنگ و چین در مورد اعمال تحریم بر علیه ایران با مقامات ارشد این کشورها به رایزنی بپردازد .

وزارت خزانه داری آمریکا در یک بیانیه تبلیغاتی ادعا کرده است که آقای کوهن با مقامات رسمی و ارشد دولتی و همچنین بخش خصوصی چین مذاکراتی خواهد داشت و آنها را جهت توسعه همکاری ها بین آمریکا و چین  و هم چنین جلوگیری از سرمایه گذاری چین در برنامه سلاح های هسته ای ایران ترغیب خواهد کرد . در این بیانیه با به کار بردن واژه سلاح هسته ای تلاش شده است مقامات چین را مجبور به رعایت تحریم های اعمالی شورای امنیت سازمان ملل که بازرگانان بخش دولتی و خصوصی چین علاقه ای به رعایت آن ندارند کند .

اما نگاهی کوچک به سوابق مامور اعزامی آمریکا به چین سبب می شود اهداف پشت پرده ایالات متحده در این مذاکرات بیش از پیش روشن شود . دیوید کوهن که کلیمی بوده به خاطر اقدامات ضد ایرانی خود به این مقام دولتی در آمریکا رسیده است و هدف او افزایش اقدامات ضد ایرانی در وزارت خزانه داری آمریکا است .  وی قصد دارد در هنگ کنگ دولت این کشور را قانع نماید که به شرکت های کشتیرانی خود دستور دهند هرگونه رابطه با جمهوری اسلامی را قطع نمایند و همچنین صادر کنندگان هنگ کنگی را مجبور به عدم رابطه تجاری با بازرگانان ایرانی و شرکت های بین المللی حمل و نقل وابسته به ایران کنند .

وزارت خزانه داری آمریکا در یک موضع رسمی مدعی شده است  که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر خلاف قطعنامه های سازمان ملل متحد تخلفاتی را مرتکب شده است که به این دلیل کمپانی های کشتیرانی خارجی نباید با این شرکت همکاری داشته باشند.


این سفر معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریستی در حالی به کشورهای خاور دور صورت می گیرد که طبق اطلاعات واصله تنها راهی که دولت اوباما برای مقابله با ایران برگزیده است فشار بر روی ایران بر اساس قوانین تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد است که هر از چند گاهی در گوشه و کنار دنیا و خصوصاً در رسانه ها از عواقب تحریم های خود بر علیه ایران داد سخن می رانند و آنرا به عنوان معضلی بزرگ برای ایران قلمداد نمایند که به نظر می رسد این تحریم آمریکا در مقابله با ایران عوایدی در بر نخواهد داشت.

این در حالیست که توازن تجاری ایران با کشور چین در سال 2010 به بالاترین حد خود از زمان روی کار آمدن حکومت کمونیستی در چین به میزان 30 میلیارد دلار رسیده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها