کد خبر: ۲۱۵۰۲۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از شکایت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی از جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در خانه ملت خبر داد.

وی افزود: دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به‌خاطر سخنان و مصاحبه‌های این نماینده مجلس در ارتباط با توافق هسته‌ای ژنو از وی شکایت کرده است که این شکایت به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد.

رئیس کمیسیسون اصل 90 خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سخنان و مصاحبه‌های آقای کریمی قدوسی در راستای ایفای نقش نمایندگی بوده و متضمن هیچ اقدامی خلاف امنیت ملی نیست، این نماینده مجلس به کمیسیون اصل نود شکایت کرد.

 دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی پیش از این نیز از حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس و حسین قدیانی مقاله‌نویس روزنامه وطن امروز به علت نقد توافق هسته‌ای شکایت کرده بود.

گفتنی است پیش از این حسن روحانی ده روز قبل در 17 اسفند در اختتامیه جشنواره مطبوعات گفته بود:

«چطور امروز برخی آزاد آزادند و برخی از این آزادی سهمی اندک در اختیار دارند؟ منتقدان دولت، مخالفان دولت آزادند و آزاد خواهند بود اما بگذارید به همان اندازه همراهان دولت هم از آزادی و امنیت برخوردار باشند. نقد کنند مخصوصا نقد سازنده. این افتخار برای دولت است. من در هیئت وزیران و هم به مسئولان گفته‌ام یا شکایتی از طرف دولت نباید باشد، نسبت به روزنامه، رسانه و یا باید به حد اقل اقل ضروری اکتفا شود. شما می بینید امروز انتقاد صریح می کنند که حق آنهاست. گاهی حتی اتهام می زنند، دروغ مطرح می شود. حتی نسبت به آن موارد هم دولت وارد عمل نشده و شکایتی را مطرح نکرده است. فقط از طریق مسئولان به آنها تذکر داده شده که این حرف ناصحیح و نادرست است.»

آقای روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر آزادی بیان گفته بود: «هر کشوری که در آن آزادی اندیشه و سخن و بیان و قلم و گردش آزاد اطلاعات بیشتر باشد، زمینه پیشرفت و تعالی در آن کشور مهیاتر خواهد بود. بی تردید اگر در جامعه‌ای بیان‌ها بسته و قلم‌ها شکسته شود اعتماد عمومی در آن جامعه از بین خواهد رفت. و چشم‌ها و گوش‌ها به سمت امکانات ارتباطاتی بیگانگان قرار خواهد گرفت. بگذاریم میدان قلم و بیان، میدان بازی باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها