کد خبر: ۲۱۷۴۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۰۹ مهر ۱۳۹۰
در تقویم جمهوری اسلامی 9 مهر، سالروز شهادت نوجوان غیور فلسطینی،‌ محمد الدوره را روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامیده‌اند تا یاد و خاطره این مردان کوچک دفاع از سرزمین‌های مقدس گرامی داشته شود.
به گزارش 598 به نقل از بی باک؛در تقویم جمهوری اسلامی 9 مهر، سالروز شهادت نوجوان غیور فلسطینی،‌ محمد الدوره را روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامیده‌اند تا یاد و خاطره این مردان کوچک دفاع از سرزمین‌های مقدس گرامی داشته شود.

سالهاست رژیم صهیونیستی به بهانه ی گرفتن سرزمینی که آن را متعلق به نیاکان خود می داند، مردم و کودکان فلسطینی را مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می دهد. جنایتکاران صهیونیست آرامش و امنیت، صلح و دوستی و حتی کمترین امکاناتی که برای زنگی لازم است را از آنان گرفته و کودکان را از تحصیل و محبت والدین محروم نموده اند..

ماموران رژیم اشغالگر به بهانه های مختلف کودکان فلسطینی که برای آزادی سرزمین خود تلاش می کنند را بازداشت کرده و و آنهارا مورد آزار و اذیت و شکنجه ها ی روحی و جسمی قرار می دهند.

دشمن صهیونیستی در سالهای اشغالگری شان بر سرزمین فلسطینی ها ، کودکان و قشر جوان این کشور را که آینده سازان سرزمین شان می باشند را هدف حقد و کین خود قرار داده است.

به نوشته ی روزنامه ی اماراتی البیان،نیروهای اشغالگر صهیونیستی در سالهای انتفاضه الاقصی بیش از 350 کودک فلسطینی که حدود 13 الی 18 سال سن دارند را باز داشت کرده و از آغاز و در خلال بازداشت از هیچ اهانت ،شکنجه و رفتار خشونت آمیز ،غیر اخلاقی در زندانها و مراکز بازجویی کوتاهی نکرده است!

به راستی آیا آزار و اذیت جسمی و به خصوص روحی کودکی که تازه به معنای واقعی زندگی دست یافته و خود را برای آینده کشورشان آماده می کنند اخلاقی و انسانی است؟!

آیا محروم کردن انسانها از حیات حقیقی که حق طبیعی آنها همچون سایر انسانهاست، صحیح و رواست؟!

آیا رژیم صهیونیستی از این عمل زشت و قبیح لذت می برد؟!

شیوه های بازداشت کودکان فلسطینی توسط اشغالگران

بازداشت و دستگیری ناگهانی و بی‏خبر کودکان و جوانان فلسطینی از خیابانها به محض پرتاب سنگ از سوی کودکان بسوی گشتی‏ها، خودروهای نظامی یا امنیتی صهیونیستهای اشغالگر. "ایهاب خمیس منصور" کودک فلسطینی از اهالی "بلاطه" در سال 1985 م از جمله آنها است.

 بازداشت کودکان هنگام عبور از موانع ایست‏های بازرسی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی به بهانه بازجویی از این کودکان بسبب شباهت نام آنان با یکی از افراد تحت پیگرد این رژیم که اسم‏شان در لیست رزمندگان جهادگر فلسطینی وجود دارد.

 یورش مخفیانه و غافلگیرانه در شب یا نیمه‏های شب و ربودن کودکان و جوانان فلسطینی توسط نیروهای اطلاعاتی با هماهنگی یگانهای ویژه ارتش صهیونیستی.

نیروهای رژیم صیونیستی که در این بازداشت ها بیشتر از لباس مبدل عربی استفاده می کنند رعب و وحشت را در خانواده های فلسطینی آن هم در نیمه های شب ایجاد می کنند و در برابر کمترین مقاومت آنان از گازهای سمی و اشک آور استفاده می کنند و کودکان را به مکان های نامعلومی منتقل می کنند.

نیروهای اطلاعاتی و یگانهای ویژه صهیونیستی در ساعت چهار بامداد، در تاریخ 2/ آگوست /2002 م برابر با 4/ مرداد ماه/ 1381شمسی با یورش به خانه "سعید محمد سعید سمار" پس از ضرب و جرح خانواده این کودک و بهم ریختن خانه آنان با کمال وحشیگری، او را بازداشت و به مکان نامعلومی بردند.

"شاکر عزیز عزت عرار" کودک پانزده ساله فلسطینی از اهالی رام اللّه نمونه دیگر از کودکان بی‏گناه ومظلوم فلسطینی است که توسط نیروهای اطلاعاتی و یگانهای ویژه ارتش صهیونیستی در تاریخ 14/ دسامبر 2002 م به همان شکلی که در مورد سعید محمد سعید سمار و خانواده وی گفته شد، مورد یورش و ضرب و جرح قرار گرفته و پس از آن نیز به مکان نامعلومی منتقل شده است!

 نوع دیگر بازداشت کودکان فلسطینی را می‏توان از بازداشت کودک فلسطینی "عبداللّه سلیمان حشاش" بعنوان نمونه استفاده کرد. نیروهای اطلاعاتی با حمایت یگانهای ویژه ارتش اشغالگر صهیونیستی در ساعت چهار بامداد و در تاریخ 10/ آوریل/ 2003 میلادی برابر با 21/ فروردین ماه / 1382 شمسی با یورش به خانه کودک بی دفاع فلسطینی "عبداللّه سلیمان حشاش" از اهالی اردوگاه "بلاطه" و ضرب و جرح اهالی خانه وی را به همراه پدرش بازداشت و به مکان نامعلومی برده‏اند.

کودک فلسطینی "بلال محمد سعید السعدی" از اهالی جنین در ساعت چهار بامداد توسط نیروهای صهیونیستی بازداشت شد. نیروهای این رژیم محمد سعید السعدی را پس از بازداشت به پادگان سالم بردند و این در حالی بود که السعدی از ناراحتی شدید تنفسی رنج می‏برد، وی را در داخل اتاقی تاریک، نمور و کاملاً غیر بهداشتی قرار داده‏اند و پس از مدتی اذیت، آزار و شکنجه‏های روحی و جسمی این کودک مظلوم و بی‏دفاع فلسطینی را به زندان النقب الصحراوی منتقل کردند.

 به گفته برخی از کودکان بازداشت شده در این زندان، از زمان بازداشت تا انتقال السعدی به زندان یاد شده که چند روز متوالی به طول انجامید، دست و پای السعدی با طناب پلاستیکی بسته بود و این امر منجر به تورم و زخمی شدن دست‏ها و پاهای سعید السعدی شده بود، بطوریکه نگاه کردن به اعضای متورم و زخمی این کودک بی دفاع فلسطینی هر بیننده و انسان آزاده را از عمق وجود متأثر و ناراحت می‏کرد.

آزار و شکنجه روحی و جسمی نیروهای رژیم اشغالگر بر السعدی آنچنان زیاد بود که این کودک فلسطینی هفته‏ها کابوس می‏دید و قادر نبود آرام گرفته و بخوابد!

صهیونیستها در مدت یاد شده السعدی را حتی از خوردن غذا، آب و قضای حاجت محروم کرده بودند که این امر بعدها علاوه بر ایجاد بیماری روحی، موجب بیماری‏های گوارشی و تنفسی وی شده است!!

کودکان فلسطینی مکررا مورد ظلم و جنایت صهیونیستها قرار می گیرند و سازمانهای مدافع حقوق بشر همچنان در سکوت بسر می برند و برخی سران کشورهای اسلامی در خواب و ...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها