کد خبر: ۲۲۱۳۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد: در صورتی که انتخابات در مصر به صورت دموکراتیک برگزار شود واشنگتن مشکلی با رئیس جمهور شدن عبدالفتاح سیسی ندارد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانا روراباچر، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و عضو کمیسیون روابط خارجه در کنگره این کشور در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه عنوان داشت: براساس آنچه که ما فهمیده‌ایم انتخابات در مصر به صورت دموکراتیک برگزار خواهد شد و اگر مردم عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور را انتخاب کنند ما هیچ مشکلی با این مساله نخواهیم داشت.

این سناتور آمریکایی تصریح کرد: مساله تعیین کننده برای ما این است که آیا انتخابات در مصر دموکراتیک خواهد بود یا خیر.

وی در خصوص اوضاع حقوقی در مصر عنوان داشت: در صورتی که ثابت شود مردم در مصر در آماج کشتارهای بی‌هدف قرار گرفته‌اند این امر نتایج فاجعه‌باری را برای مصر در پی خواهد داشت.

روراباچر منظور خود را از نتایج فاجعه‌بار مطرح نکرده اما گفت: براساس آنچه که ما فهمیده‌ام حق همه کسانی که در مصر به اعدام محکوم شده‌اند صدور چنین حکمی نبود اما برخی از آن‌ها نیز هستند که به سمت افراد بی‌گناه دیگر شلیک کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که کشورش از نزدیک رخدادها در مصر به ویژه مسائل مربوط به تحقق دموکراسی و آزادی‌ها در این کشور را دنبال می‌کند.

این سناتور آمریکایی در خصوص میزان رضایتمندی آمریکا از روند دموکراسی در مصر گفت: طرف مصری به ما اعلام کرده است که تمایل دارد اصول دموکراسی را در این کشور رعایت کند و ما منتظر هستیم که شرایط در این کشور آرام شود و در آینده به خوبی به ارزیابی این امر خواهیم پرداخت تا درستی آنچه که به ما گفته شده است برای ما ثابت شود وی در خصوص کمک‌های آمریکا به مصر سخنی به میان نیاورد. حال آنکه این مقام آمریکایی در نشست کمیته روابط خارجی در کنگره آمریکا با نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر در هفته گذشته حضور داشت.

اما وی خاطرنشان کرد که مساله ارسال کمک‌های آمریکا به مصر در دیدار کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا با نبیل فهمی بسیار مطرح بود.

از زمانی که قاهره در سال 1979 معاهده صلح را با رژیم صهیونیستی امضا کرد واشنگتن حدود 5 / 1 میلیارد دلار کمک‌های سالانه به مصر می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها