کد خبر: ۲۲۱۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۳ مهر ۱۳۹۰
مشروح گفت وگوي مستقيم رييس جمهور با مردم
رييس جمهوري اسلامي ايران هدف از تشكيل سازمان ملل متحد را حل و فصل عادلانه مسايل و مديريت جهان به نفع ملت ها عنوان كرد و گفت: اين ايده خيلي خوب نه تنها هنوز محقق نشده بلكه سازمان ملل امروز به يك موجود بي خاصيت تبديل شده است.
به گزارش598 به نقل از ايرنا، 'محمود احمدي نژاد' اين موضوع را در گفت و گوي مستقيم با مردم بعداز خبر ساعت 22:30 سه شنبه شب شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي ايران بيان كرد.
رييس جمهور، شكل گيري ايده تشكيل سازمان ملل را يك دستاورد بشري خواند و افزود: در طول تاريخ جنگ ها و درگيري ها و تعصبات خسارت بسياري به وجود آورد تا اينكه انديشه انسان ها جهاني شد و سازمان ملل براي اصلاح وضعيت جهان تشكيل شد.
وي با يادآوري شروع به كار سازمان ملل پس از جنگ دوم جهاني اظهار داشت: تا 30 يا 35 سال فرصت براي طرح مسايل از سوي افراد و نقد آنها بر وضعيت وقت جهان وجود داشت و اين كه آنها در اين زمينه طرح ارايه كنند.
رييس جمهوري ادامه داد: با تضعيف و فروپاشي شوروي، آمريكا مدعي شد كه يك نظم بيشتر وجود ندارد و خود را صاحب آن دانست و اين گونه بود كه امروز سازمان ملل به يك موجود بي خاصيت تبديل شده است.

** نتايج هفت حضور نماينده ملت ايران در اجلاس مجمع عمومي
احمدي نژاد در ادامه نتايج هفت سفر خود به عنوان نماينده ملت ايران به نيويورك براي شركت در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل را برشمرد.
رييس جمهور خاطرنشان كرد:پيش از آنكه جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسايل جهاني مواردي را مطرح كند ، موضوعات مطرح شده در سازمان ملل بيشتر مربوط به محيط زيست ، عصر ارتباطات جهان و مطالبي بود كه به كسي بر نمي خورد.
وي افزود: در واقع موضوع هاي مطرح شده در سازمان ملل را آمريكايي ها طراحي و كشورهاي ديگر آن را اعلام مي كردند.
احمدي نژاد تاكيد كرد مواضع جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل بيانگر اين است كه ملت ايران نسبت به مسايل جهان بي تفاوت نيست .
رييس جمهور گفت : دشمنان ايران در مديريت جهاني حضور فعالي دارند و از اين رو ما با حضور در سازمان ملل به دنبال اين هستيم كه نشان دهيم ملت ايران نسبت به نوع مديريت جهان بي تفاوت نيست.
رييس جمهور يادآور شد هدف حضور ايران در سازمان ملل نقد مديريت جهاني و مطرح كردن مديريت نوين بود.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ساختار سازمان ملل به سادگي قابل اصلاح نيست، افزود: طي هفت سالي كه در سازمان ملل حضور يافتيم هر چند اساس حرفها و مطالبي كه مطرح كرديم يكسان بود اما با قالب هاي گوناگون و با طراوت و افقهاي جديدي مطرح شد.
وي به مديريت كنوني در جهان و وجود دو جبهه كنوني در سازمان ملل اشاره كرد و گفت: طي چند سال اخير در سازمان ملل، دو قدرت و جبهه ايجاد شده كه آن هم فقط مواضع ايران و آمريكا است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: آنها (آمريكا) بر سازمان ملل مسلط بودند و ما بايد سلطه آنها را مي شكستيم تا مواضع خود را مطرح كنيم و طي هفت سال اخير با حضور در اين سازمان اين هدف محقق شده است.
وي به اهميت حضور سالجاري كشورمان در سازمان ملل اشاره كرد و گفت: اين حضور با توجه به وضعيت داخلي، منطقه اي و جهان با شرايط خاصي همراه بود.
رييس جمهوري افزود: جهان ، امسال با بحران هاي سياسي و اقتصادي، منطقه اي و شمال آفريقا نيز با حوادث گوناگون مواجه بود كه ما نيز درباره اين تحولات در اين منطقه حرف و سخن داريم.
وي به شرايط داخلي پيش از سفر خود به آمريكا اشاره كرد و گفت: 5 و 6 ماه است كه منفي‌بافي و تبليغات بويژه عليه دولت ‌بسيار سنگين شده است، در خارج نيز به‌گونه‌اي تبليغات كرده بودند كه موضع دولت ‌و ملت ايران بسيار ضعيف است، و يكي از اهداف اين مسايل اين بود كه القا شود ايران نمي تواند امسال اثري بر مجمع عمومي سازمان ملل داشته باشد و اين شرايط را براي ما سخت مي كرد.
وي اين هجمه عليه دولت را يك نبرد نرم توصيف كرد و گفت: در سازمان ملل نيز تلاش شد كه امسال ايران را منزوي كنند و در اين راستا از داخل كشور تخريب دولت را آغاز كردند تا گرد ياس در جامعه ريخته و فضا را با حرفهاي بي ربط منفعل كنند.
رييس جمهوري تصريح كرد:به فضل الهي طراحي‌هاي ‌آنها براي ‌منزوي كردن ‌ايران كه ‌به نظر من شايد امسال مسئوليت تخريب و تضعيف را به برخي افراد حتي در داخل كشور واگذار كرده بودند كه دائما گرد ياس بپاشند ، فضا را سياه نشان دهند و سيستم اداره كشور را منفعل كنند، ناكام ماند.
احمدي نژاد با يادآوري اينكه هر سال قبل از رفتن به سازمان ملل ، آنها موضوع هاي مختلفي عليه كشورمان مطرح مي كردند، اضافه كرد : دو سال پيش ، قبل از سفر به نيويورك موضوع خانم سكينه محمدي را مطرح كردند و سال قبل مسئله هسته اي را به ميان آوردند اما امسال سكوت كردند و مي خواستند با سكوت خود فضا را در اختيار بگيرند و حتي نمي خواستند كه حرف هاي ما مطرح شود.
رييس جمهور گفت : اما بعدا خودشان متوجه شدند كه نمي شود و آمدند در نوبت مصاحبه قرار گرفتند.
وي تاكيد كرد: قاطعيت حضور ايران و جايگاهي كه در جامعه بين الملل براي كشورمان ايجاد شده است، سبب شده تا سخن ما در آنجا ممتاز و مشتاقان زيادي داشته باشد از اين رو رسانه ها براي مصاحبه با ما در نوبت بودند.
وي با بيان اينكه در سازمان ملل فقط نطق هاي روساي جمهوري ايران و آمريكا توجه جهانيان را به خود معطوف مي كند، گفت: سخنان اوباما در جهان كه از نگاه يك حاكم جهان مطرح شد، ضعيف بود.
احمدي نژاد افزود : رسانه ها و صاحبنظران آمريكايي نيز بر اين مساله كه اوباما نطق ضعيفي ارائه كرد، صحه گذاشتند در حالي كه نطق نماينده ايران در سازمان ملل به تشريح وضعيت جهان و ريشه يابي وضع دنيا پرداخت.

** با حضور در سازمان ملل بدخواهان زمين گير مي شوند
رييس جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اهميت حضور نماينده ملت ايران در مجمع عمومي سازمان ملل تصريح كرد : بايد به سازمان ملل مي رفتيم و بدخواهان را در آمريكا زمين گير مي كرديم نه در تهران .
احمدي نژاد خاطرنشان كرد : در سازمان ملل دو نطق مهم ايراد شد، يكي نماينده ملت ايران و ديگري نماينده آمريكا كه بايد يكي در اوج باشد و ديگري در پايين ، نمي شد هر دو در اوج باشد.
رييس جمهور با بيان اينكه نطق نماينده جمهوري اسلامي ايران بسيار آشكار و شفاف بود ، تصريح كرد : حرف هاي خود را خيلي صريح گفتيم و مواضع ملت ايران مورد استقبال ، تحليل و گفت و گوهاي گسترده در آمريكا و سراسر جهان قرارگرفت .
احمدي نژاد با اشاره به برخي حملات رسانه اي به نطق او در سازمان ملل اظهارداشت: سئوالات من روشن و مشخص بود و آنها نتوانستند ناراحتي ها خود را از اين نطق پنهان كنند .
رييس جمهور گفت : سئوال من اين بود كه چه كسي برده داري كرده و چرا عامل اصلي 11 سپتامبر را كه دستگير كرده بودند بدون محاكمه كشتند ؟
احمدي نژاد با بيان اينكه نبايد عامل اصلي 11 سپتامبر را محاكمه مي كردند تا معلوم شود چه كساني از آنها حمايت مي كردند، افزود : سئوالات ديگر من درباره هولوكاست و نقش سازمان ملل بود.

** افكار عمومي جهان منتظر شنيدن حرف هاي ملت ايران است
وي ادامه داد : فضاي افكار عمومي در جهان بشدت متاثر از مواضع ملت ايران و منتظر شنيدن حرف هاي اين ملت است.
ريس جمهور، مواضع جمهوري اسلامي را از عوامل بيداري انساني در دنيا بيان كرد و گفت : نمي خواهم بگويم همه حرف ها مطلقا درست است بلكه بايد متناسب با شرايط زماني در رفتار و انديشه هاي خود تعديل كرده و خودمان را به روز كنيم، افكار عمومي و انديشه هاي آنان واقعا به مواضع ملت ايران نزديك شده است.
احمدي نژاد با اشاره به جلسه اي كه با حضور 15 - 16 نفر از انديشمندان غربي در آمريكا داشته است، افزود : اگر آن جلسه از صداو سيما پخش مي شد احساس مي كرديد كه در ايران هستيد ، اين افراد همانند افراد انقلابي پاك صحبت مي كردند و ادبياتي را به كار مي بردند كه در ايران به كار مي رود.

** رابطه با آمريكا مشروط است/ ملت ايران زير بار شرايط نابرابر نمي رود
رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه گفت وگوي مستقيم تلويزيوني با مردم تاكيد كرد كه رابطه با آمريكا مشروط است و ملت ايران زير بار شرايط نابرابر نمي رود.
احمدي نژاد در پاسخ به سئوال مجري برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما كه پرسيد ، ديدگاه شما در خصوص ارتباط با آمريكا چيست و آيا درست است كه شما از ايجاد خط ارتباطي مستقيم با ناوهاي آمريكا در خليج فارس استقبال كرده ايد؟ گفت: مواضع ما در قبال آمريكا روشن است و بارها هم گفته ايم كه اين رابطه مشروط است.
وي افزود: ما مي گوييم رابطه با آنها به شرايط عادلانه و انساني مشروط است، رابطه بايد بر اساس احترام و عدالت باشد نه اين كه كسي خود را در موضع برتر قرار دهد، يك طرفه رابطه را قطع كند يا براي وصل آن امتياز ويژه بخواهد، هيچ گاه ملت ايران زير بار چنين رابطه اي نمي رود.
رييس جمهور ، مهمترين شرط برقراري ارتباط ميان آمريكا و ايران را ايجاد ارتباط بر اساس عدالت و شرايط برابر اعلام كرد و افزود : هيچ وقت ملت ايران زير بار شرايط نابرابر نخواهد رفت .
احمدي نژاد خاطرنشان كرد:من حتي پيشنهاد مناظره با رييس جمهور آمريكا را در حضور رسانه ها مطرح كردم ، ما حرف هايي مي زنيم كه حق است ، آنها هم اگر منطق خاصي و حرف حقي دارند بيايند، ارائه كنند و ما هم مي پذيريم اما منطق خاص و حرف حقي ندارند.

** آمريكا بايد ناوهاي خود را از خليج فارس خارج كند
احمدي نژاد در خصوص ايجاد خط ارتباطي ميان كشتي هاي ايراني و ناوهاي آمريكايي گفت : در جلسه اي پيشنهاد شد كه چنين اقدامي براي جلوگيري از برخورد انجام شود كه من گفتم براي جلوگيري از برخورد ما از هر شيوه اي استقبال مي كنيم ولي سئوال اصلي من اين است كه ناوهاي آمريكايي در خليج فارس چه مي كنند در حاليكه كشورهاي منطقه خودشان مي توانند امنيت منطقه را برقرار كنند.
رييس جمهور افزود: به آنها گفتم آمريكا بايد ناوهاي خود را از خليج فارس بيرون ببرد تا مشكلي پيش نيايد ، اصلا چه كسي انها را دعوت كرده است.
وي با تاكيد براينكه تامين امنيت خليج فارس نيازي به حضور ناوهاي آمريكايي ندارد، اظهار داشت: مي شود از سيستم هاي هشدار دهنده براي جلوگيري از برخوردها ميان ناوهاي آمريكايي و كشتي هاي ايراني استفاده كرد ولي آمريكايي ها بايد ناوهاي خود را از خليج فارس بيرون ببرند تا مشكلي پيش نيايد.
وي اضافه كرد: اگر چه معتقدم اين موضوعي كه برخي شبكه هاي آنها طراحي كرده بودند موضوعي انحرافي بود اما آن قدر موضع ما قوي بود چه در مسائل منطقه اي و بين المللي و چه در مسائل سوريه، مصر، ليبي و دخالت ناتو كه آنها سؤالاتي را در نظر گرفته بودند تا ذهن ها را منحرف كنند در حالي كه مسئله خليج فارس مسئله روشني است.

** رفع دغدغه هاي مردم اولويت دولت است
رييس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به سفرهاي استاني دولت در طول دوره هاي نهم و دهم رياست جمهوري گفت :‌رفع دغدغه هاي مردم همواره در اولويت اين دولت ها بوده است.
وي به اهداف سفرهاي استاني دولت اشاره كرد و افزود: ما يك نظام اداري داريم كه مطابق با منطق و نياز ايراني طراحي نشده و الگوبرداري هايي بوده كه به مرور زمان نيز دستكاري شده و گسترش يافته است.
احمدي نژاد اظهار داشت : طي سال هاي گذشته قرار گرفتن اين نظام در جهت خدمت ملي به يك آرزو تبديل و بارها نيز طرح هايي براي اصلاح ساختار آن ارايه شده بود.
وي گفت: قبل از دوره رياست جمهوري ، من مطالعات و بررسي هاي زيادي انجام داده و مشاهده كردم بارها طرحهايي براي اصلاح ساختار نظام اداري ارايه شده اما هيچ كدام از آنها به سرانجام نرسيده است ، هرچند كارهاي حاشيه اي انجام شده اما تاثيري در ساختار و عملكرد نظام نداشته است.
رييس قوه مجريه اظهارداشت: بوروكراسي اداري ما چند ويژگي دارد ، اولين وظيفه آن دفاع از خودش است و نمي گذارد كسي آن راتغيير دهد و حتي يك ميز جابجا شود ،‌از ديگر ويژگي هاي آن اين است كه خودش را گسترش و اختيارات را افزايش دهد و در نهايت مسير اجرا را طولاني تر كند.
احمدي نژاد گفت : چنين نظامي توان فكري ما را مي گيرد و مانع پيشرفت كشور مي شود و نتيجه آن اين است كه سالها وقت ملت گرفته مي شود.
وي افزود : با تجربيات و مطالعات انجام شده به اين نتيجه رسيديم كه بايد اين سيستم را در اختيار گرفته و آن را فعال كنيم .
رييس جمهور افزود: ما بايد دغدغه هاي مردم را در اولويت قراردهيم و سيستم اداري را نيز فعال نگه داريم .
احمدي نژاد اظهارداشت: در سفرهاي استاني مسايل و مطالبات را مردم بيان مي كنند و اين مسايل دستور كار دولت مي شود .
به گفته رييس جمهور ، روي پيشنهادها ونظرات مردمي كار كارشناسي انجام و در قالبهاي علمي تعريف مي شود و از چنين نقطه اي مطالبات آغاز و برنامه ها مطرح مي شود.
وي افزود: سفر استاني فقط سفر دولت به استان نيست بلكه حركت پويا و دايمي اعضاي دولت براي بررسي وضعيت و كارها و پروژه هاي انجام شده است.
رييس جمهور گفت: اين يك نوع مدل مديريتي است و شايد فشار و سختي زياد براي مجريان به همراه داشته باشد اما نواقص را تا حدودي برطرف مي كند و بوروكراسي را در خدمت پيشبرد امور كشور در مي آورد كه خوشبختانه موثر نيز بوده است.
وي با تاكيد بر نقش مثبت سفرهاي استاني در مديريت كشور گفت : اين نوع مديريت مردم را به صحنه آورده و از سوي ديگر از دو طرف سيستم اداري را تحت تاثير قرار مي دهد كه بركات فراواني نيز به همراه داشته است.
رييس جمهوري با بيان اين كه سه دور سفرهاي استاني به سراسر كشور انجام شده است گفت: من گزارش اين سفرها ،‌ميزان تصميماتي كه گرفته شده، بخش هايي كه اجرا شده و تصميماتي كه شكل اجرايي به خود نگرفته و طرح هايي كه اصلا انجام نشده و يا در دست اجرا است را ارايه كرده ام .
احمدي نژاد گفت: سفر هاي چهارم استاني به لحاظ كلي آخرين دور سفر هاي هيات دولت در دوره دهم رياست جمهوري خواهد بود.
وي با اشاره به جمع بندي از نتايج سه سفر استاني قبلي گفت : بخشي از تصميمات اين سفرها بطور كامل اجرا شده ،‌برخي در مسير اجرا است كه بايد اجراي آنها تسريع شود و اجراي برخي تصميمات نيز با موانعي مواجه شده كه انشاالله برطرف خواهد شد.
وي گفت : در استانها و شهرستانها برخي تصميمات اساسي از قلم افتاده يعني يا نتايج مطالعات آن آماده نبوده و يا آنكه هنوز ضرورت آن آنچنان كه امروز مردم تشخيص مي دهند روشن نبوده است .
رييس جمهور افزود: تلاش مي شود در پايان كار دولت كنوني ،‌دغدغه اي به واسطه عملكرد اين دولت براي دولت هاي بعدي ها باقي نماند.

** اظهار اميدواري به تحقق برنامه دولت براي توليد 2.5 ميليون شغل در سال جاري
احمدي نژاد در ادامه با اظهار اميدواري نسبت به تحقق برنامه دولت براي توليد 2.5 ميليون شغل در سال جاري گفت: اين ظرفيت در ايران وجود دارد و بايد اين موضوع را پيگيري كنيم.
وي با بيان اينكه برنامه ريزي دقيقي در دولت در اين خصوص صورت گرفته است، اظهار داشت: ما در اين راستا سعي كرديم همه كارآفرينان را فعال، منابع را فراهم و موانع مقرراتي و قانوني را برطرف كنيم.
رييس قوه مجريه خاطرنشان كرد : جلسات شوراي عالي اشتغال و شوراي اشتغال استانها دائما تشكيل و هفتگي گزارش گيري مي شود و مورد پيگيري قرار مي گيرد.
رييس جمهوري با بيان اينكه در 4 و 5 ماه اول سال فضاي نامساعدي داشتيم، تصريح كرد: اين موضوع ممكن بود بعضي ها را دلسرد كند اما اميدوار هستيم 5/2 ميليون شغل و يا نزديك به اين رقم محقق شود.

** آغاز فعاليت سيستم آمارگيري منظم در نيمه دوم سال جاري
احمدي نژاد با بيان اينكه نيمه اول نيمه طراحي و آغاز است اظهار داشت: الان بيش از 42 تا 43 درصد ايجاد 5/2 ميليون شغل محقق شده و بايد به اين نكته كه قانون بودجه 18 خردادماه در اختيار دولت قرار گرفت نيز توجه كنيم.
وي در ادامه افزايش قابل توجه توليد در بخش هاي مختلف را يادآور شد و خاطرنشان كرد: پروانه‌هاي بهره برداري، تاسيس، مجوزهاي ساخت و ميزان سرمايه گذاري‌ها رشد داشته است و اين نشان مي دهد دولت در راستاي اهداف حركت مي كند.
رييس قوه مجريه همچنين اعلام كرد كه سيستم آمارگيري منظم دولت در نيمه دوم سال جاري شروع به فعاليت مي كند.

** ملت در هدفمندي يارانه ها نمره 20 گرفت
رييس جمهوري در پاسخ به سوال مجري سيما درباره ميزان رضايت وي از نحوه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها با گذشت 9 ماه از آغاز اجراي اين قانون گفت: راضي به معني نمره 20 حتما نه و ما هميشه تصور مي كنيم كه عقب هستيم به خصوص از ملت.
وي با بيان اينكه در مقايسه با ديگراني كه اين كار را انجام دادند بايد به ملت ايران نمره 20 بدهيم، اظهار داشت: در همين ايران تقريبا همه مدعيان به خصوص آنهايي كه در مخالفت با دولت حرفه اي شده اند حداقل تورم را 60 درصد عنوان مي كردند و مي گفتند كه با اجراي اين قانون آشوب ها و بحران هاي اجتماعي به وجود مي آيد.
احمدي نژاد گفت: من اين باور را نداشتم و در جلسات كارشناسي هم اثبات كرديم كه مدل هاي آنها غلط است چرا كه ظرفيت ملت ايران را نمي شناسند.

** دو درصد افزايش قيمت ها به دليل تورم جهاني است
رييس قوه مجريه در بخش ديگري از اين گفت وگوي تلويزيوني، قيمت كالاها را همراه با افزايش شش درصدي عنوان كرد و گفت: نزديك به دو درصد افزايش قيمت ها به دليل تورم جهاني بوده و اين طبيعي است چرا كه در جهان قيمت ها بالا رفته است.
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه در بخش انرژي كاهش مصرف را كاملا مشاهده مي كنيم، تصريح كرد: در 9 ماهه قبل از هدفمند كردن يارانه ها مصرف بنزين بيش از 63 ميليون ليتر در روز بود در حالي كه با توجه به اينكه يك ميليون و 600 هزار دستگاه خودرو و 700 هزار موتورسيكلت در مدت اجراي اين قانون اضافه شده است ميزان مصرف سوخت به 59 ميليون ليتر در روز رسيده كه تا پايان سال اين رقم كمتر نيز خواهد شد.
احمدي نژاد با بيان اينكه اگر روند مصرف سوخت در سال 85 همچنان ادامه مي يافت مصرف روزانه كشور در مقطع كنوني 125 تا 127 ميليون ليتر بود، اظهار داشت: اين در حالي است كه در سال 84، 6 ميليون خودرو داشتيم و اكنون 14 ميليون خودرو و 5/2 برابر نيز موتورسيكلت اضافه شده اما مصرف سوخت كاهش يافته است.
رييس قوه مجريه كاهش مصرف برق و گازوييل را از ديگر دستاوردهاي اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها خواند و گفت: هم اكنون روزانه 10 ميليون ليتر فرآورده به يكي از كشورهاي همسايه صادر مي شود و اين در حالي است كه تا سال قبل واردكننده اين نوع فرآورده بوديم.
رييس جمهوري تصريح كرد: هدفمندي يارانه‌ها در بخش انرژي اثر خود را گذاشته و روند وحشتناك مصرف را كنترل كرده است به گونه اي كه صاحبنظران اقتصادي معتقد بودند كه اگر روند مصرف به صورت قبل ادامه مي يافت در پايان برنامه پنجم، نفتي براي صادر كردن وجود نداشت.
احمدي نژاد با بيان اينكه با هدفمندي يارانه ها اين روند معكوس شد، تصريح كرد: نه تنها روند مصرف متوقف شد بلكه روند مصرف كاهش پيدا كرد كه اين كار بزرگي است كه انجام شده است.

** ضريب جيني تا پايان سال به زير 0.35 مي رسد
رييس قوه مجريه با بيان اينكه نه تنها بحران اجتماعي در اين باره نداشتيم بلكه نشاط اجتماعي نيز به وجود آمده اظهار داشت: در بحث عدالت اجتماعي از اول سال كه ضريب جيني 0.38بود اكنون به زير 0.36 رسيده و تا پايان سال به زير 0.35 خواهد رسيد و اين بدين معني است كه هدف برنامه پنجم توسعه در سال اول محقق مي شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه در بخش توليد سوخت و كارگر ارزان وجود دارد اما قابل رقابت نيست، تصريح كرد: ما مي دانيم كه ساختارهاي توليد ساختارهاي اشكال داري است و علت خراب شدن ساختارهاي توليد همين يارانه هاي همگاني بود كه بدون هدف پرداخت مي شد.

** حمايت دولت از بخش توليد افزايش مي يابد
رييس جمهور منابع مالي در اختيار بخش توليد در مقطع كنوني را زياد عنوان كرد و در عين حال گفت كه حمايت دولت از بخش توليد حتما در نيمه دوم امسال تقويت مي شود.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره وضعيت بسته هاي حمايتي دولت از بخش توليد در شرايط هدفمندكردن يارانه ها، يادآور شد كه همچنان مبالغ زيادي يارانه به بخش توليد پرداخت مي شود و هنوز يارانه ها به طور كامل قطع نشده است.
رييس قوه مجريه يادآور شد گازوييل با نرخ 350 توماني، به بخش صنعت، حمل و نقل و كشاورزي به ليتري 150 تومان عرضه مي شود، (هر كيلووات) برق به ارزش 70 تومان به بخش هاي صنعت و كشاورزي به ترتيب 40 و 10 تومان محاسبه مي شود و همچنين هر متر مكعب گاز طبيعي به ارزش 120 تومان، با قيمت 40 تومان در اختيار بخش صنعت قرار مي گيرد.
رييس جمهوري خاطرنشان كرد تصور ذهني برخي مبني بر اين كه دولت مبالغي پول را به برخي افراد پرداخت كند برخلاف اصل هدفمندي يارانه ها است.
احمدي نژاد گفت هم اكنون يارانه تسهيلات بانكي مشروط به اصلاح ساختار به بخش توليد تعلق مي گيرد.
رييس قوه مجريه افزود: بخشي از يارانه تسهيلات بانكي در زمينه (بهينه سازي مصرف) انرژي است كه عده زيادي اين تسهيلات را دريافت كرده اند و برخي نيز نگرفته اند.
وي اظهار داشت: بخش ديگر يارانه تسهيلات بانكي به اصلاح ساختار تعلق مي گيرد كه عده اي اين تسهيلات را گرفته اند و برخي خير كه مقداري در اين زمينه عقب هستيم؛ البته اجراي آن هشت يا 9 ماه است كه آغاز شده است.
رييس جمهوري تاكيدكرد كه در اين زمينه مشكلي به لحاظ منابع وجود ندارد.
احمدي نژاد افزود : وزارت نفت به مدت 60 سال به شكلي كار مي كرد و اكنون بايد منابع طرح را كنار بگذارد و با بقيه منابع، خود را مديريت كند؛ از اين رو تنظيم سازوكارها مدتي زمان بر است و تنظيمات جديدي بايد انجام شود تا سهم هدفمندي يارانه ها جدا شود كه البته روي روال است.
رييس قوه مجريه با بيان اين كه دولت در 5 يا 6 سال گذشته ،‌ خود را تقريبا از منابع بانكي بيرون كشيده است، اظهار داشت : در دو سال گذشته با توجه به اين كه دشمن در زمينه منابع و حمل و نقل دريايي فشار آورده بود بايد مواد مورد نياز از جمله مواد خوراكي و ساير مواد براي ايام خاص ذخيره مي شد كه دولت مجبور شد براي عبور از برخي شرايط طبق قانون بودجه وام بگيرد.
وي ادامه داد: برخي بنگاه هاي ويژه دولت نيز هستند كه واگذاري آنها هنوز نهايي نشده اما در ساير بخش ها، دولت خود را از دايره استفاده از منابع بانكي خارج كرده است.

** گزارش مقايسه اي رشد و پيشرفت كشور
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود ادعاي برخي در زمينه توقف توليد و صنعت را با ارايه آمار مقايسه اي به طور مستدل رد كرد و گفت: مجوزهاي صادره براي تاسيس بنگاه هاي تجاري توسط بخش صنعت، معدن و تجارت در پنج ماه نخست امسال 28.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.
احمدي نژاد افزود: ميزان سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن نيز در اين مدت 62.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته كه اين آمار فقط مربوط به بخش صنعت است و بخش توليد، كشاورزي و ساير بخش ها را دربر نمي گيرد.
رييس قوه مجريه با ارايه گزارشي از وضعيت اشتغال كشور به ملت ايران نيز گفت: اشتغال فقط در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44.6 درصد رشد داشته كه همين رشد را در بخش مسكن، ساختمان و عمران داشته ايم.
به گفته رييس جمهوري، تعداد پروانه هاي بهره برداري ، سرمايه گذاري در پروانه هاي بهره برداري صادره و اشتغال ثبت شده در اين پروانه ها در پنج ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتيب 4.3، 45.72 و 17.5 درصد رشد داشته است.

** آمار نويدبخش توليد
احمدي نژاد با طرح اين پرسش كه برخي اطلاعات خود درباره چرخ صنعت و توليد در كشور را از كجا به دست مي آورند، به ارايه آمار نويد بخش توليدات برخي كالاها در كشور پرداخت و اظهار داشت: فولاد خام، محصولات فولادي، شمش آلمينيوم و روي در اين مدت به ترتيب 16.4، 12.9، 8.4 و 14.3 درصد رشد داشته است.
رييس قوه مجريه گفت كه توليد سيمان نيز با 19.2 درصد افزايش همراه بوده و توليد 'كاشي و سراميك'، شيشه جام و ظروف شيشه اي به ترتيب 24، 15.5 و 13.7 افزايش يافته است.
رييس جمهوري افزود كه توليد نخ پلي استر ، روغن و الياف در كشور نيز به ترتيب 44، 12.4 و 15 درصد رشد داشته است و اين در حالي است كه تجارت خارجي نيز روند افزايشي داشته است.

** تحقق آرزوي رشد تجارت خارجي
احمدي نژاد در ادامه گفت: مردم به خاطر دارند كه تجارت خارجي كشور در سال 83، هفت ميليارد دلار در مدت يك سال بود و رشد تجارت خارجي يك آرزو بود و اين كه واردات كشور معادل صادرات و درآمد نفت در كشور سرمايه گذاري شود.
رييس قوه مجريه افزود: هفت ميليارد دلار تجارت خارجي سالانه در مدت 60 سال حاصل شده بود كه در مدت 5 تا 6 سال اين رقم به 32.6 ميليارد دلار افزايش يافت.
رييس جمهوري خاطرنشان كرد: اين صادركنندگان صميمي و متعهد كشور بودند كه تجارت خارجي سالانه كشور را به 32.6 ميليارد دلار افزايش دادند و خيلي ها جايزه صادراتي نگرفتند اما كار متعهدانه انجام دادند.
احمدي نژاد همچنين گفت: صادرات غيرنفتي در سال جاري 39.52 درصد رشد داشته است.
رييس قوه مجريه جلسه خود با صادركنندگان كشور را يادآور شد و افزود: در اين جلسه تاكيد شد كه امسال رقم صادرات غيرنفتي به 45 ميليارد دلار افزايش يابد و سال بعد يعني پايان سال 91، اين رقم به 60 ميليارد دلار ارتقا پيدا كند.
وي تصريح كرد: گفتن اين موضوع آسان است اما مردم به ياد دارند زماني كه صادرات غيرنفتي يك ميليارد دلار اضافه مي شد، جشن گرفته مي شد.

** مخالفان ديروز اجازه دهند دولت برنامه اصلاح بانكي را اجرا كند
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود افزايش نظارت وزارت امور اقتصادي و دارايي و اجراي كامل بانكداري الكترونيك را دو راهكار دولت براي اصلاح نظام بانكي عنوان كرد و گفت: از مخالفان ديروز مي خواهيم كه امروز مردانگي كرده و اجازه دهند دولت برنامه هاي خود را اجرايي كند زيرا اين به نفع همه است.
وي با تاكيد بر اينكه نظام بانكداري كشور بايد اصلاح شود، افزود: با وجود حجم فعاليتها و كارهاي بسيار سنگيني كه در كشور انجام مي شود، اصلاح نظام بانكي و بانكداري در دستور كار دولت قرار گرفته و تا پيش از اتمام دولت دهم، كارهاي اساسي در اين زمينه انجام خواهد شد.
رييس جمهوري با يادآوري تاكيدات خود درخصوص وجود مشكل در نظام بانكداري كنوني و تلاش براي اصلاح آن، گفت: پيش از اين نيز بارها اعلام كرديم كه چرا بايد در وضعيت كنوني نظام بانكي، برخي بيش از اندازه از تسهيلات استفاده كنند اما مردم عادي نتوانند.

** دولت قدرت مداخله در سيستم بانكي را ندارد
احمدي نژاد با بيان اينكه سيستم بانكي كشور اكنون در دست افراد نيست، افزود: دولت قدرت مداخله در سيستم بانكي كشور را ندارد.
رييس قوه مجريه با يادآوري اقدامات دولت در كاهش نرخ سود بانكي براساس قانون برنامه توسعه، اظهارداشت: وقتي اين كار انجام شد، عده اي به دولت حمله كردند كه چرا اين برنامه را اجرايي كرده است.
وي مشكلات كنوني در سيستم بانكي از جمله سهميه بندي نشدن منابع براي اختصاص تسهيلات به بخشهايي همچون صنعت، كشاورزي و ... را يادآورشد و گفت: اكنون بخش زيادي از اين تسهيلات به بخش تجارت مي رود در حالي كه اگر امكان قانوني براي سهميه بندي اين منابع وجود داشت، از اين اعتبارات مي توانستيم براي بخش توليد استفاده كنيم.
رييس جمهوري اسلامي ايران درباره مصوبات شوراي پول و اعتبار نيز خاطرنشان كرد كه اين مصوبات به تاييد وي نمي رسد.
وي تصريح كرد: برخي مواقع، نظام بانكي مقرراتي دارد كه متوجه تبعات آن نيستيم.

** بايد با كوچكترين تخلف در هر زمينه اي به شدت برخورد شود
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه بايد با كوچكترين تخلفي در هر زمينه اي به شدت برخورد شود، گفت: در نظام اداري كشور با توجه به اجراي نظارت و سيستم هاي نظارتي، توانسته ايم تخلفات را به كمترين ميزان خود برسانيم.

** دو راهكار مهم براي اصلاح نظام بانكي كشور
رييس جمهوري در بخش ديگري از اين گفت وگوي تلويزيوني، دو راهكار مهم براي اصلاح نظام بانكي كشور را كه دولت بر آن تاكيد ويژه‌اي كرده است، افزايش نظارت وزارت اقتصاد و بانك مركزي و حركت به سمت كامل شدن بانكداري الكترونيك در كشور عنوان كرد.
احمدي نژاد با يادآوري فشارهاي وارده به دولت در مسير اجراي بانكداري الكترونيك گفت: فشار زيادي در اين خصوص به دولت وارد مي كردند در حالي كه اگر بانكداري الكترونيكي به طور كامل اجرا شود، بانك مركزي تمام تراكنشها و حسابها را به خوبي تحت نظارت و كنترل خواهد داشت.
رييس قوه مجريه با بيان اينكه زيرساختهابراي اجراي بانكداري الكترونيك در كشور آماده است، گفت: از مخالفان ديروز مي خواهيم كه امروز مردانگي كرده و اجازه دهند دولت برنامه هاي خود را اجرايي كند زيرا اين به نفع همه است.

** اگر اصلاح نظام بانكي نيازمند لايحه باشد به مجلس ارايه خواهد شد
رييس جمهوري در ادامه با تاكيد بر اينكه بايد هم رفتار و هم نظارت را در نظام بانكداري اصلاح و تقويت كرد، خاطرنشان كرد: با توجه به آغاز اصلاح نظام بانكي در كشور، در صورتي كه به لايحه مجلس نياز داشت، آن را آماده و به مجلس خواهيم داد.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه در اين زمينه بايد كار اساسي انجام داد، افزود: در سيستم بانكي كشور، هزاران ميليارد پول مي چرخد از اين رو بايد سيستمي وجود داشته باشد تا تمام تراكنش‌ها در بانك مركزي و وزارت اقتصاد قابل نظارت و بررسي باشد.

** هماهنگي سه قوه در برخورد با فساد بانكي
رييس جمهوري در پاسخ به پرسشي درباره همكاري سران سه قوه براي مقابله با فساد بانكي نيز گفت: 6 سال است كه دائم درباره اصلاح نظام بانكي صحبت مي‌كنيم در حالي كه برخي ما را در خصوص اين مساله سرزنش كردند.
وي با اشاره به توجه سيستم بانكي به فساد بانكي و اقدام سه قوه براي مقابله با آن، اظهار داشت: در اين زمينه هر سه قوه با يكديگر هماهنگ و به موضوع رسيدگي مي كنند و با عاملان آن برخورد و نتايج آن اعلام خواهد شد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد كه بايد همه مسوولان با هم باشند تا بتوان همه برنامه ها و فعاليتهاي كشور را به خوبي اجرايي كرد.

** واكنش به اتهام زني ها به دولت
رييس قوه مجريه در بخش ديگري از سخنان خود به فضاسازي و سوء استفاده برخي از اين مساله براي اتهام زني به دولت و شخص رييس جمهوري اشاره كرد و گفت: اين مساله سبب نشود كه برخي بخواهند به نوعي با من تسويه حساب كرده و دولت و اركان آن را متهم كنند؛ زيرا دولت در اين زمينه نقشي نداشته است.
رييس جمهوري درباره فضاي مثبت اقتصادي كشور و رشد اقتصادي هم گفت: اكنون روابط اقتصادي كشور در حالي همچنان به روند رو به رشد خود ادامه مي دهد كه شرايط اقتصادي دنيا با منفي شدن سرمايه گذاري و ركود و فضاي انتقادي مواجه است.
احمدي نژاد با يادآوري سخنان رييس جمهوري آمريكا مبني بر اينكه تحريم هاي فلج كننده عليه كشورمان اعمال شده است، افزود: تصور آنها اين بود كه تحريمها بتواند بر روند اقتصادي كشورمان اثر بگذارد اما ملت ايران در شرايط تحريمي، توليد و صادرات را همراه با طرح هاي بزرگ بخوبي انجام و اكنون فضاي اقتصادي كشور به سمت جلو در حال گام برداشتن است.
رييس جمهوري با بيان اينكه برخي درصدد تخريب اين فضا و ايجاد بي‌اعتمادي در جامعه هستند، تصريح كرد: افرادي كه به دنبال ايجاد فضاي بي‌اعتمادي در جامعه هستند بدانند كه اگر اين اعتماد از جامعه برود، بزودي نمي توان آن را برگرداند.
وي افزود: در صورتي جاي گله وجود دارد كه در صورت بروز تخلفي، با آن برخورد نشود در حالي كه در اين مساله، همه قوا با قدرت درصدد مقابله با هستند.

** حتي برداشت يك ريال از سيستم بانكي غيرقابل تحمل است
احمدي نژاد با بيان اينكه ممكن است در بخش هايي تخلفي صورت گيرد كه ما از آن مطلع نباشيم تصريح كرد كه برداشت يك ريال از سيستم بانكي و اقتصادي كشور نيز براي وي غيرقابل تحمل است.
رييس جمهوري با بيان اينكه تخلفي در يك بانك خصوصي صورت گرفته و دستگاه قضايي و دولت و مجلس با جديت وارد عمل شده اند تا آن را ريشه كن كنند، افزود: برخي به دنبال فرصتي هستند تا عليه دولت خنجر بكشند و برخي دولت كنوني را متهم به فاسد ترين دولت مي كنند.
وي با بيان اينكه اين شيوه برخورد شكست خورده است، تصريح كرد كه ملت ايران بزرگ و متعالي و با تجربه است اما نبايد با اين اقدامات ملت را بدبين كرد.

** برخي به دنبال انتقام از ملت هستند
رييس قوه مجريه در ادامه با بيان اينكه برخي به دنبال انتقام از ملت هستند، افزود: اما با اين حال ملت ايران با اجراي خوب برنامه‌هاي مختلف از جمله هدفمندسازي يارانه‌ها نشان دادند آينده آنها درخشان است و قدم‌هاي زيادي در بخش‌هاي صنعت و علم و ... برداشته اند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: برخي با توهين و دروغ پردازي به دولت در حال انتقام گرفتن از ملت هستند، در حالي كه فضاي كشور بايد پرنشاط و اميدوارانه باشد.
وي با بيان اينكه آنها در واقع خود را تخريب مي كنند، موضع دولت در قبال اين رفتارها را همچنان سكوت دانست و گفت: ما همچنان كه پيش از اين اعلام كرديم، موضع ما سكوت به خاطر مصالح كشور است.
رييس جمهوري با يادآوري شرايط كنوني جهان و تلاش رژيم صهيونيستي و آمريكا براي نجات خود از طريق ضربه زدن به ملت ايران ، تصريح كرد: در حالي كه با اين شرايط در جهان مواجه هستيم برخي در داخل كشور به چنين اقداماتي (توهين و دروغ پردازي عليه دولت) دست مي زنند.
وي با بيان اينكه اين افراد مي توانند هرچه بخواهند به شخص رييس جمهوري بگويند، خاطرنشان كرد: اما نبايد به كشور آسيب وارد شود زيرا يك امانت تاريخي است.

** چرا برخي افراد به دنبال انتقام از ملت هستند؟
رييس جمهوري به مصاحبه هاي خبرنگاران آمريكايي در سازمان ملل با وي و برخي پرسش‌هاي آنها درباره مسايل و مطالبي مطرح شده عليه دولت از سوي برخي افراد اشاره كرد و گفت: با وجود مطرح شدن اين پرسشها، بنحوي مسير مصاحبه به جلو رفت كه هم از آنها طلبكار شديم و هم آنها منفعل.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد كه برخي در كشور با اقدامات خود به دشمنان فرصت فضاسازي براي ضربه زدن به كشور مي‌دهند.
وي با بيان اينكه ما منكر وجود ضعف در برخي مسايل نيستيم، گفت: مشخص نيست چرا افرادي به دنبال انتقام از ملت هستند.
به گفته رييس قوه مجريه، برخي به دليل آنكه مردم ايران هدفمندسازي يارانه‌ها را بخوبي اجرا كردند و به دولت دهم راي دادند، به دنبال انتقام گرفتن از آنها هستند.

** تحقق صادرات 45 ميليارد دلاري تا پايان سال/ افزايش 25 درصدي درآمد نفتي در صورت اصلاح قوانين گمركي
رييس جمهور در ادامه گفت وگوي مستقيم تلويزيوني با مردم از تحقق صادرات غيرنفتي 20 ميليارد و 481 ميليون دلاري در نيمه نخست سال جاري خبر داد و گفت: با توجه به روند صادرات، تا پايان سال اين ميزان به رقم 45 ميليارد دلار خواهد رسيد.
احمدي‌نژاد به روند نزولي ميزان واردات طي يكسال اخير نيز اشاره كرد و گفت: از نظر وزني و ارزشي به ترتيب شاهد كاهش 25 و 52 درصدي واردات به كشور هستيم.
رييس قوه مجريه با بيان اينكه دربخش واردات در حال رسيدن به يك نقطه تعادل هستيم، يادآورشد: پيش از اين، ميزان صادرات نسبت به واردات، يك پنجم بود كه در سال گذشته به نصف و اكنون به 75 درصد رسيده است.
رييس جمهوري با بيان اينكه اين رشد در طي اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها محقق شده است، از همه كساني كه در اين زمينه نقش داشتند، از جمله صنعتگران، كشاورزان، بخش خدمات و بويژه بخش حمل و نقل كه ستون فقرات اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها هستند، تشكر كرد.
احمدي نژاد به بازخورد اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها در مراكز مختلف اقتصاد جهاني نيز اشاره كرد و گفت: در حالي كه مراكز اقتصادي جهان هميشه از اقدامات اقتصادي كشور گزارش منفي مي‌دادند، اما سال گذشته و امسال در نشست‌هاي خود از هدفمندسازي يارانه‌ها در كشور به عنوان يك اقدام بزرگ ياد كردند.

** 6 بخش بعدي طرح تحول اقتصادي در نوبت قانوني شدن
رييس قوه مجريه در ادامه درباره 6 بخش ديگر طرح تحول اقتصادي كشور گفت: اصلاح نظام بانكي از جمله اين موارد است كه به موازات بخش‌هاي ديگر طرح تحول اقتصادي اجرايي خواهد شد.
رييس جمهوري با بيان اينكه اين 6 بخش در نوبت قانوني شدن قرار دارند، افزود: لايحه امور گمركي نيز در حال بررسي است كه بزودي نهايي و اجرا خواهد شد.

** افزايش 25 درصدي درآمد نفتي در صورت اصلاح قوانين گمركي
احمدي نژاد همچنين گفت: در صورت اصلاح قوانين گمركي، درآمد نفتي حداقل 25 درصد افزايش خواهد يافت.
رييس قوه مجريه با يادآوري اينكه لايحه ماليات در دولت در حال نهايي شدن و ارسال به مجلس است، افزود: اصلاحات بخش بيمه، نظام توزيع و ارزش پولي آغاز شده بطوري كه امسال براي نهايي شدن به مجلس ارسال خواهد شد.
وي بار ديگر يكي از مهم ترين بخش‌هاي طرح تحول اقتصادي را اصلاح نظام بانكي كشور بيان و تصريح كرد كه نظام بانكي تار و پود اقتصاد كشور است.
رييس جمهوري يادآورشد: اصلاح نظام بانكي در مطالعات سه بخش ساختار و قوانين و مقررات انجام شده و در مراحل پاياني خود قرار دارد تا بعد از بررسي گروه‌هاي كارشناسي در نظر گرفته شده براي آن، در دولت نهايي و براي تصويب به مجلس ارسال شود.
رييس جمهوري با تاكيد براينكه انرژي زيادي از مردم مصروف هدفمند سازي يارانه ها شد، گفت: هنوز همه حلقه‌هاي اين قانون اجرا نشده، و انتظار داريم مراحل بعدي اجراي اين قانون براساس برنامه اجرا شود.

** اميدواري به افزايش بهره‌وري در كشور
احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت بهره‌وري در كشور بعد از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها گفت: هدفمندسازي يارانه‌ها، تاثير مستقيم بر مصرف انرژي دارد از اين رو مديريت بهره‌وري نيروي كار و همچنين استفاده از ابتكارات در توليد در كشور در حال افزايش است.
احمدي نژاد با بيان اينكه افزايش بهره‌وري در كاهش هزينه‌هاي توليد نقش بسيار زيادي دارد، گفت: اكنون مراكز علمي و پژوهشي ارزش زيادي پيدا كرده‌اند زيرا سبب افزايش بهره‌وري سرمايه و نيروي كار مي‌شوند.
وي اظهار اميدواري كرد كه ميزان بهره‌وري از نيم درصد كنوني، به بالاي يك درصد افزايش يابد.

**استقرار سپر دفاع موشكي ناتو به نفع تركيه نيست/ مصمم به توليد 20 هزار مگاوات برق هسته اي هستيم
احمدي نژاد در ادامه گفت و گوي مستقيم تلويزيوني با مردم ، هدف عمده ناتو از استقرار سپر دفاع موشكي در كشور تركيه را دفاع از رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت: به مسوولان تركيه گفته ام كه اين اقدام ناتو حتي به نفع شما هم نيست چرا كه آنها دوست ندارند كشورهاي منطقه پيشرفت كنند.
وي تصرف كشورها و تلاش براي نجات رژيم صهيونيستي را دو ويژگي اقدامات ناتو خواند و با يادآوري حضور ناتو در كشورهاي افغانستان و ليبي تصريح كرد: آنها مي خواهند حركت مردم را به نفع خودشان تغيير دهند.
رييس شوراي عالي امنيت ملي ايران با بيان اين كه هدف سپر دفاعي آنها بيشتر دفاع از رژيم صهيونيستي است، گفت: اقدام آنها عليه ايران بود كه موشك ايران به رژيم صهيونيستي نرسد.
رييس جمهوري خاطرنشان كرد:اين كشورها در دفاع از رژيم صهيونيستي اشتباه مي كنند چرا كه اين رژيم رفتني است.
وي افزود: آقاي اوباما دو صفحه و نيم از نطق هشت صفحه اي خود در سازمان ملل را به حمايت از اين رژيم بي آبرو اختصاص داد؛ رژيمي كه هيچ كس او را نمي خواهد.

** حركت با همدلي براي حل ريشه اي مسايل كشور و ريشه كني فساد
احمدي نژاد همچنين در پاسخ به اين سوال كه در جلسه سران قوا چه گذشت، گفت : اين نشست يك نشست كاري بود و من در آن جلسه علامت پيروزي ملت ايران را نشان دادم كه هزار جور آن را تفسير كردند.
رييس قوه مجريه از اختلاس و تخلف اخير بانكي به عنوان يكي از موارد دستور كار اين جلسه ياد كرد و افزود: در آن جلسه تاكيد شد كه تا انتهاي اين موضوع و مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد پيش رفت تا فساد ريشه كن شود.
رييس جمهوري خاطرنشان كرد: در اين جلسه، راجع به مسايل كشور صحبت كرديم كه اصلاحات ساختاري را جلو ببريم.
وي ادامه داد: همه ما بايد به دنبال اين باشيم كه مسايل را ريشه اي حل كنيم و بحث هاي جلسه سران قوا براي اداره بهتر كشور بود كه تاكيد شد بايد همه با همدلي جلو برويم.

** در توليد 20 هزار مگاوات برق هسته اي مصمم هستيم
احمدي نژاد در پاسخ به سوال ديگر مجري شبكه دوم سيما گفت: برنامه هسته اي ايران شامل دو بخش توليد نيروي برق و استفاده از غني سازي صلح آميز در صنعت ، كشاورزي و پزشكي است كه در بخش توليد برق، نهايي شده است .
رييس قوه مجريه افزود: در نظر داريم تا در مراسم رسمي و با دعوت از مسوولان كشورهاي همسايه و روسيه نيروگاه اتمي بوشهر را به طور رسمي افتتاح كنيم.
رييس جمهوري در ادامه خاطرنشان كرد: براساس برنامه، بايد تا سال 1404 توليد برق اتمي ايران به 20هزار مگاوات برسد كه با افتتاح نيروگاه بوشهر، فقط هزار مگاوات آن عملي شده است.
وي تاكيد كرد: براي رسيدن به 20 هزار مگاوات توليد برق اتمي مصمم هستيم .
احمدي نژاد با يادآوري كارشكني يكي از كشورهاي غربي در عمل نكردن به تعهدات خود براي راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر ادامه داد : راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر نبايد اين مدت طول مي كشيد ولي چون آن كشور به تعهداتش عمل نكرد راه اندازي آن به اين سرنوشت دچار شد.
رييس قوه مجريه با بيان اينكه 16 تا 17 مورد از كاربرد غني سازي اتم در صنعت ، كشاورزي و صنعت شناخته شده است، ابراز اميدواري كرد كه بتوانيم از همه اين كاربردها در ايران استفاده كنيم.

** پاسخي كه غرب را خلع سلاح كرد
رييس جمهوري با يادآوري اين كه برخي سخنان وي در يك مصاحبه در سفر نيويورك مبني بر اين كه ايران حاضر است در قبال دريافت سوخت 20درصد غني سازي اورانيوم را متوقف كند را به عقب نشيني تعبير كرده اند، تصريح كرد : اين موضوع تازه اي نبود كه مطرح كردم چرا كه قبلا هم اين را گفته بودم .
احمدي نژاد با بيان اينكه ايران كارخانه غني سازي 20درصد اورانيوم را راه اندازي كرده است ، گفت : غني سازي 20درصدي اورانيوم از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نيست و حتي مشتري ندارد كه بتوان آن را صادر كرد اما چون غربي ها حاضر نشدند به ما بدهند مجبور شديم خودمان آن را توليد كنيم .
رييس شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد : رآكتور تهران در 10تا 15سال به 100تا 150 كيلو اورانيوم غني شده 20درصد نياز دارد و اگر اين مقدار در اختيار ما قرار مي گرفت نيازي به غني سازي 20درصدي اورانيوم نداشتيم .
احمدي نژاد با بيان اينكه هدف آنها از طرح اين مساله اين بود كه ايران با غني سازي 20درصدي به دنبال بمب اتم است گفت : با اين پاسخ ما كه ايران حاضر است با دريافت اورانيوم غني شده 20درصدي مورد نياز راكتور تهران غني سازي اورانيوم را متوقف كند خلع سلاح شدند.

** بر سر عهد خود با مردم در زمينه تلاش و كار هستيم
رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه با قدرداني از مردم خاطرنشان كرد: ما بر سر عهدي كه با مردم در زمينه تلاش، كار و وفاداري بسته ايم، هستيم و صميمانه از بزرگواري ملت ايران تشكر مي كنم.
احمدي نژاد با بيان كه ملت ايران در دنيا مي درخشد، گفت: من به ايراني بودن خود افتخار مي كنم اما اين تعصب به دليل آن نيست كه ايراني بودن را يك نژاد و يا قوم برتر بدانم بلكه به دليل عظمت و ويژگي هاي اين ملت و خوبي هاي آنها است.
رييس قوه مجريه، تحولات در كشور را همراه با تحمل فشارها خواند و گفت كه بايد از آن عبور كنيم.
احمدي نژاد افزود: مراحل بعدي هدفمند كردن يارانه ها، اصلاحات اقتصادي و كارهاي عمراني است و ما قول داديم با هم حركت كنيم، با هم جلو مي رويم و هيچ وقت از ملت جلو نخواهيم زد.

** حتي آدمهاي بداخلاق هم بايد براي اعتلاي ايران به ميدان بيايند
رييس جمهوري گفت: اصلاح ساختار بودجه و هزينه كشور در دستور كار دولت است و در اين زمينه نيز گامهاي موثري برداشته شده است.
احمدي نژاد با بيان اين كه بايد وابستگي هزينه هاي مصرفي دولت به نفت كاهش يابد افزود: در طي اين شش ساله گذشته اينگونه عمل شده و در مسير سرمايه گذاري حركت كرده و مي كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه براي حركت در اين مسير الزامات عمومي وجود دارد،اظهارداشت:سال جهاد اقتصادي يعني همه آحاد مردم در هرجايي كه هستند براي ايران و اعتلاي آن تلاش كنند و همه 75 ميليون نفر جمعيت كشور حتي آدم هاي بداخلاق بايد به ميدان بيايند.

** اقتصاد كشور بايد به سوي اقتصاد علمي و منضبط حركت كند
رييس قوه مجريه در ادامه خاطرنشان كرد: بايد همه دست به دست هم بدهيم و ايران را بطور واقعي و شايسته بسازيم زيرا ايران شايسته ساخته شدن مي باشد و شرايط لازم نيز هم اينك فراهم است.
احمدي نژاد افزود: برنامه هاي دولت در عرصه ساختن كشور از جمله در بخش هاي آموزش، پژوهش و فناوري تا توليد و صنعت بسيار گسترده است اما بطور خاص بايد اقتصاد كشور به سرعت به سمت يك اقتصاد علمي، منضبط ، روز آمد و كارآمد حركت كند كه تحقق آن به دست اهالي اقتصاد امكان پذير است.
رييس قوه مجريه با بيان اين كه از نظر اقتصادي، جمهوري اسلامي ايران بايد در تراز و جايگاه اصلي خود قرار بگيرد، اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران هم اينك از نظر اقتصادي در سطح 17 تا 18 دنيا قرار دارد كه بر اساس هدف گذاري انجام شده بايد به رده دوازدهم برسيم.
احمدي نژاد گفت: اين موضوع بدين معني نيست كه امسال اين وعده محقق شود بلكه اعتقاد ما بر اين است كه در برنامه پنج ساله مي توانيم به اين سطح برسيم .
وي با انتقاد از اين كه در گذشته چشم همه به خزانه دوخته شده بود و حتي توليد كنندگان انتظار كمك از دولت داشتند افزود: خزانه دولت محدود است و با اين خزانه نمي توان همه نيازهاي كشور را پاسخگو بود.
رييس جمهوري اظهار داشت: براساس طرحي كه امسال به مجلس شوراي اسلامي ارايه شد و مورد پذيرش نمايندگان قرار گرفت، پول موجود در خزانه دولت يك چاشني، محرك و يك نقطه آغازي است براي آن كه منابع مردمي را نيز به بودجه اضافه كند.
احمدي نژاد گفت: بر اين اساس ساز وكارهايي پيش بيني شد تا منابع مردمي در فعاليت هاي عمراني و سرمايه گذاري در زير ساختها نيز به كار گرفته شوند و در تلفيق با منابع دولت، كارها به دست مردم انجام شود.
وي با يادآوري اين كه امسال، سال اول اجراي قانون برنامه پنجم توسعه است گفت: انتظار نداريم كه در سال جاري كاملا موفق شويم و ان شاء الله آيين نامه ها نوشته و چالش ها امسال برطرف و حركتها آغاز مي شود و در سال آينده نيز اين طرح ها شكوفا خواهد شد.
رييس قوه مجريه همچنين اظهار داشت: از جمله سازوكارهاي ديگر دولت در راستاي كمك به شكوفايي اقتصادي كشور آن است كه منابع اضافي دولت از جمله اموال غيرمنقول نظير زمينها، ساختمانها و امكانات دولتي فراوان موجود را آزاد كنيم كه براي مردم داراي منفعت است.
رييس جمهوري در پايان اين مصاحبه بار ديگر از مردم قدرداني و تشكر كرد و گفت در عهدي كه با مردم بسته، مصمم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها