کد خبر: ۲۲۲۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
يک پژوهشگر و انديشمند يمني مخالف رژيم حاکم، با انتقاد از نقش منفي عربستان سعودي در قبال تحولات يمن و جلوگيري از پيروزي انقلاب يمن تاکيد کرد که رياض از انتقال انقلاب يمن به عربستان بيمناک است.

"مبخوت کرشان" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اقدامات سازمان ملل در قبال رژيم ديکتاتوري يمن با تعلل و کندي مشهودي صورت مي گيرد و علت آن تاثيرپذيري از سياست عربستان سعودي است که به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنايتگري در يمن و جلوگيري از پيروزي انقلاب جوانان يمني است تا بتواند در فرصت مناسب از آب گل آلود ماهي گرفته و حکومت وابسته جديدي را جايگزين علي عبدالله صالح رييس جمهور اين کشور کند.

وي افزود: مشکل عربستان حفظ صالح نيست بلکه مشکل رياض مرحله بعد از صالح است زيرا سفارتخانه عربستان در يمن لانه فساد است و همواره برنامه هاي متعددي را عليه مردم يمن در اين کشور اجرا مي کند.

کرشان از سازمان ملل خواست دست از سياست دوگانه بردارد و در حالي که در برخورد با سوريه شتابزده عمل مي کند ، از تعلل و کندي در برخورد با موضوع يمن دست بکشد.

اين انديشمند يمني تاکيد کرد: رژيم سعودي از آن بيم دارد که انقلاب يمن در عربستان اتفاق بيفتد زيرا آل سعود به شيوه قبيله اي و استبدادي بر کشور حکومت مي کند و اين همان شيوه اي است که صالح در حکومت يمن مورد استفاده قرار مي داد. در واقع رژيم صالح ساخته و پرداخته عربستان است.

وي سپس با تاکيد بر مخالفت قاطع ملت يمن با ايديولوژي آل سعود و سياست هاي عربستان که در جهت حمايت از اسراييل و آمريکا در منطقه است ، گفت : ملت يمن در سراسر کشور فرياد آزادي خواهي و رهايي از وابستگي سر داده است.

اين پژوهشگر يمني در ادامه فاش کرد که سفارت عربستان در يمن تلاش دارد با فشردن دست برخي از رهبران يمني ، از آن ها دست نشاندگاني براي آينده بسازد اما رهبران ميدان التغيير حتي حاضر نيستند سلام سفير سعودي را پاسخ دهند.

کرشان خاطرنشان کرد: آل سعود به دنبال تعيين مسير براي انقلاب يمن است در حالي که از اين مساله غافل است که دوره سلطه گري آن به پايان رسيده است.

وي سپس با اشاره به اين که همه کساني که در شمال تا جنوب يمن کشته مي شوند با سلاح هاي سعودي هدف قرار مي گيرند، از کساني که در جامعه جهاني وجداني بيدار دارند خواست از ملت يمن و انقلاب اين ملت ضد حکومت ديکتاتوري صالح حمايت کنند زيرا اين رژيم ملت يمن را دچار فقر و بيچارگي کرده است.

کرشان با رد ادعاي وجود اختلافات گسترده ميان نيروهاي واقعي انقلاب يمن درباره سرنگون کردن رژيم صالح و مخالفت با نقش تخريبي رژيم آل سعود ، تاکيد کرد که همه ملت هاي جهان از ملت يمن و انقلاب مردمي يمن حمايت مي کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها