کد خبر: ۲۲۴۵۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی گنبد کاووس در اقدامی خلاقانه اقدام به برگزاری کرسی آزاداندیشی نوشتاری با موضوع «مرد و زن ایده آل از نگاه هم» کرد که ...
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از گرگان، بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی گنبد کاووس پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در برگزاری کرسی های آزاداندیشی و موانعی که بر سر راه برگزاری این کرسی ها در سطح دانشگاه وجود دارد، در اقدامی خلاقانه کرسی نوشتاری برگزار کرد.

 

در این نوع کرسی دانشجویان آزادانه نظرات خود را نوشته و در صندوق تعبیه شده به منظور جمع آوری نظرات می اندازند.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه گنبد کاووس در اولین کرسی از این نوع عنوان «زن ایده آل از نظر مردان و مرد ایده آل از نظر زنان» را برگزید که از دو هفته گذشته شروع به کار کرد و در این هفته با جمع آوری بیش از 600 نظر، نظرات جالب دانشجویان را در ریسمانی در راهروهای دانشگاه به مشاهده علاقه مندان گذاشت.

 

در این نوع کرسی که مورد استقبال دانشجویان و حتی اساتید و کارکنان دانشگاهی قرار گرفت، دانشجویان زیادی پس از مشاهده نظرات هم دانشگاهیان خود اقدام به پاسخگویی در زیر نظرات مورد نظرشان می کردند که بیشتر این مورد تقابلی در نظرات جنس های مخالف به چشم می خورد که این اتفاقات پرده از بسیاری از روحیات پنهان هر دو جنس برداشت.

 

عبارت مهمی که به عنوان ویژگی یک مرد ایده آل در نظرات دختران زیادی مشترک بود «چشم پاک و غیرتمندی» و در مقابل، ویژگی مهم دختر ایده آل از نظر مردان در این نظرسنجی «پول»! و در مواردی هم زیبایی چهره و اندام بود! که هر دوی این موارد حکایت از نگرانی دختران از نامناسب بودن پسران و همچنین ترس و نگرانی پسران از قبول مسئولیت و اداره زندگی مستقل داشت!

 

دختران بیشتر به موارد معنوی و اخلاقی اشاره داشته اند و تعداد کمی از پسران به موارد اخلاقی اشاره داشتند که از میان پسران دانشجویی که به موارد اخلاقی پرداخته بودند، هم مواردی از «حیا و حجاب و بلند نخندیدن دختران» به چشم می خورد.

 

تعدادی از نظرات جالب توجه و طنزگونه و در مواردی هم نظرات تقابلی دختران و پسران دانشجو به شرح زیر است:

 

دانشجوی پسر: زن و مرد ایده آل وجود ندارد و به گفته امام خمینی (ره) دختر و پسر فقط باید با هم بسازند به همین خاطر امام راحل به دختران و پسرانی را که عقد می کردند می فرمودند بروید و با هم بسازید!

 

دانشجوی پسر: یک زن خوب از نگاه من باید ناب و ناب باشد و از همه نظر تک باشد که البته اگر این مورد پیدا شود، زن من نمی شود!

 

دانشجوی دختر: یک پسر خوب باید یک شهید زنده باشد، یک شهید پا رکابی مانند شهید امر به معروف و نهی از منکر «علی خلیلی» که پسری در ذیل این نظر نوشته بود: شما خوب باش من شهید می شوم.

 

دانشجوی دختر: یک مرد ایده آل باید خشن باشد، محکم دستش را بزند روی میز و بلند بگوید امشب من ظرف ها را می شورم!

 

دانشجوی پسر: یک دختر خوب کسی است که علیه مردان قیام نکند و فسنجون بلد باشد!

 

دانشجوی پسر: با این کلیپس دو متری جایی برای انتخاب زن ایده آل است؟!

 

دانشجوی دختر: مرد ایده آل مانند سیمرغ افسانه است، گشتم نبود نگرد، نیست!

 

دانشجوی پسر: زن ایده آل باید باسواد، با فرهنگ، مهربان، آشپز و خیاط باشد!

 

دانشجوی پسر: اخلاق نیک، پندار نیک، گفتار نیک که دانشجوی دختری در ذیل این نظر نوشته بود: بابا کوروش کجا بودی دنبالت می‌گشتم!

 

دانشجوی پسر: دختر ایده آل دختری است که با غذاهایش مرد را مسموم نکند و برای رفتن به کشورهای خارجه زبان انگلیسی بلد باشد!

 

دانشجوی دختر: پسری که از اینترنت سر در نیاورد و در فیسبوک اکانت نداشته باشد، ایده آل است!

 

دانشجوی پسر: زن ایده آل من باید گروه خونی اش A باشد!

 

چند نظر جالب و زیبا و عمیق نیز در ذیل آمده است:

 

دانشجوی پسر: زینت کردن و اشتیاق به زیبایی خاصیت و فطرت درونزای یک زن ایرانی است؛ اما تو برای دل من جوان، برای حفظ حرمت ها، برای خون همه شهدا و برای اینکه این پرچم مقدس و ولایت فقیه بی اثر نباشد...

 

دانشجوی دختر: مرد ایده آل مردی است که ایمان و اخلاق خوب همراه با چشم پاک و غیرت داشته و در زندگی دارای هدف مشخص باشد.

 

دانشجوی پسر: اگر زندگی علوی می طلبید آیا رسم فاطمی شدن را در پیش گرفته اید؟ اگر پیدا شد ...

 

دانشجوی دختر: همانا بهترین مردها خوشروترین، باتقواترین و گشاده دست ترین آن هاست.

 

دانشجوی دختر: خصوصیات مهم مرد ایده آل صداقت، محبت و مسئولیت پذیری است که دانشجوی پسری در ذیل نظر وی نوشته بود: خصوصیات زن ایده آل صداقت و نجابت است.

 

لازم به ذکر است، از اتفاقات جالبی که در حاشیه این کرسی رخ داد پیشنهاد ازدواج یکی از دانشجویان پسر به دانشجوی دختری در هنگام بازخوانی نظرها بود که شنیده ها حاکی از این است بزودی این دو شخص که نخواستند نامشان فاش شود، نامزد می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها