کد خبر: ۲۲۵۴۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
جریان صدر با ائتلاف کردستان و ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی توافق کردند تا فراکسیون پارلمانی بزرگ‌تر از ائتلاف اتحاد ملی تشکیل دهند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه کویتی الوطن، جریان صدر به رهبری مقتدی صدر و ائتلاف کردستان و همچنین ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی بر سر این امر توافق کردند که فراکسیون پارلمانی بزرگ‌تری از ائتلاف اتحاد ملی تشکیل دهند که مجلس اعلای اسلامی عراق و سایر فراکسیون‌های کوچک نیز می‌توانند به آن الحاق شوند.

منابع در مصاحبه با الوطن اظهار کردند: ائتلاف دولت قانون در معرفی نوری مالکی به عنوان نامزد این ائتلاف برای تصدی پست نخست وزیری از روش بازی بیلیارد استفاده کرد.

منابع اظهار کردند که بسیاری از فراکسیون‌های سیاسی همچون دو فراکسیون جریان صدر و مجلس اعلای اسلامی عراق و همچنین فراکسیون اتحاد گروه‌های ملی که بیشتر اعضای آن نمایندگان اهل تسنن هستند به این اقدام ائتلاف دولت قانون اعتراض دارند.

در همین حال خالد الاسدی از رهبران ائتلاف دولت قانون اظهار کرد که معرفی مالکی از امور داخلی فراکسیون دولت قانون بوده و هیچ رابطه‌ای با توافق‌های سیاسی ندارد که همچنان در دست بررسی هستند.

وی تاکید کرد که این کاندیداتوری مانع از کاندید شدن اشخاص دیگر از سایر اعضای ائتلاف اتحاد ملی نمی‌شود. در همین راستا محسن السعدون از نمایندگان کرد در پاسخ به سوالی در قبال کاندیداتوری نوری مالکی برای تصدی پست نخست وزیری گفت که این مساله مربوط به ائتلاف دولت قانون و همچنین ائتلاف دولت ملی به ویژه دو فراکسیون المواطن (شهروند) و الاحرار (آزادگان) برای معرفی نخست وزیر آتی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها