کد خبر: ۲۲۷۰۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون تخصصی املاک ایران گفت: کاهش نرخ دلار و همچنین طلا و صحبت‌هایی که در خصوص طرح مسکن اجتماعی می‌شود، باعث کاهش قیمت خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، مصطفی قلی خسروی، رئیس کمیسیون تخصصی املاک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، در واکنش به ادعای برخی از کارشناسان بازار مسکن که می‌گویند قیمت مسکن به کف خود رسیده است و دیگر کاهش نخواهد داشت، گفت: مسلماً قیمت مسکن از شاخص تورم در سال جاری عبور نخواهد کرد و با کاهشی که در نرخ دلار و طلا شاهد هستیم، طبیعتاً کاهش قیمت مسکن را در بر خواهیم داشت.


وی افزود: تمام برنامه‌ریزی و صحبت‌هایی که در خصوص مسکن اجتماعی مطرح می‌شود، بر روند قیمتی اثرگذار خواهد بود.


قلی خسروی ادامه داد: در حال حاضر متقاضیان مسکن زیاد هستند، اما عرضه کمی داریم، به همین دلیل هم شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم، در نتیجه ما محکوم به ساخت هستیم و باید تولید مسکن را افزایش دهیم تا توازن میان عرضه و تقاضا برقرار شود.


رئیس کمیسیون تخصصی املاک ایران در توصیه‌ای با مالکان و مستأجران گفت: سه بار اسباب‌کشی برابر با یک آتش‌سوزی می‌باشد. بهتر است مالکان و مستأجران بیشتر به یکدیگر اطمینان کنند و در پایان سال قراردادهایشان در تمدید نمایند تا دو طرف متضرر نشود.


وی اظهار داشت: زمانی که مالکان برای دریافت مبلغ بیشتری بابت اجاره‌بها چند ماهی خانه را خالی می‌گذارند، خود یک ضرر است و زمانی هم که مستأجر جدیدی پیدا می‌کنند باید هزینه‌ای را صرف تعمیرات و رنگ‌آمیزی خانه کنند.


قلی خسروی همچنین تاکید کرد: تمدید قراردادها را در دفاتر املاک انجام دهید تا کد رهگیری این معاملات ثبت شود.


رئیس کمیسیون تخصصی املاک ایران بازار مسکن را همچنان در رکود خواند و گفت: جهش قیمتی که در سال 91 داشتیم بسیار زیاد بود و هنوز توان اقتصادی مردم به حدی نرسیده است که این افزایش قیمت را جبران کند. لازم است با افزایش سطح تسهیلات و خدمات حمایتی، سطح خرید مردم را افزایش دهیم تا بازار مسکن نیز از رکود خارج شود.


وی در خصوص طرح مسکن اجتماعی گفت: من به شخصه با هر طرحی که باعث افزایش ساخت و ساز و تولید مسکن شود، موافق بوده و آن را طرحی مفید می‌دانم.


قلی خسروی همچنین ادامه داد: ما محکوم به ساختیم؛ چرا که هر روزه میزان موالید و مهاجرت‌ها افزایش می‌یابد و نمی‌توان از این روند جلوگیری کرد، پس باید به تولید مسکن بپردازیم.


رئیس کمیسیون تخصصی املاک ایران میزان تسهیلات مسکن در تهران را کافی ندانست و بیان داشت: وام و تسهیلاتی که در حال حاضر برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود، در شهرهای دور از مرکز مفید است، اما در کلانشهرهایی همچون تهران کافی نیست و نمی‌تواند مفید باشد.


وی اضافه کرد: برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید سود تسهیلات کاهش پیدا کند و پاره‌ای از قوانین اصلاح شود. در کشورهای پیشرفته به جای دریافت سود بالا از تسهیلات و اخذ جریمه دیرکرد، قانونی دارند که در صورت عدم پرداخت دو قسط وام، خانه را به حراج می‌گذارند و به این صورت تضمین برگشت پول صد درصد می‌شود.
 

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، قیمت پیشنهادی رهن و اجاره در نقاط مختلف تهران به شرح جدول زیر است:

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها