کد خبر: ۲۲۷۹۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: فضای دانشگاه گیلان فضای آموزشی نیست، بلکه به فضای مدل لباس و آرایش تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه 598 ، امیر حسین خادم صادق در گفتگو با خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» در رشت، با بیان اینکه در رابطه با عفاف و حجاب باید کار سلبی و ایجابی انجام داد، بیان داشت: فردی که در دانشگاه حجاب را رعایت نمی کند فردی معاند و کافر نیست؛ بلکه بیمار اخلاقی و فرهنگی ست که باید درمان شود.


وی افزود: مجاری فسادی که در دانشگاه ها وجود دارد باید از طرف مسئولین نظام گرفته شوند.


مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان تصریح کرد: فساد و بی حجابی رایج در دانشگاه ها، میوه یک سری کارهای ریشه ای است که به صورت زیر بنایی توسط افرادی انجام گرفته  است، باید با این ریشه های فساد برخورد شود.


خادم صادق بیان داشت: امر به معروف و تذکر لسانی وظیفه مجامع عمومی است که در همین رابطه عده ای شانه خالی می کنند و تعلل می کنند.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند اگر در انجام کاری احتمال اثر وجود داشته باشد، انجام آن کار واجب است، گفت: ما نیز نسبت به امر به معروف و تذکر لسانی نباید بی تفاوت باشیم.


مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان با بیان اینکه مسئولین حراست نسبت به حجاب دانشجویان بی تفاوت هستند گفت: سیستم حراست دانشگاه باید تقویت شود.


خادم صادق گفت: حداقل وظیفه مسئولین حراست دانشگاه تذکر لسانی به دانشجویان بد حجاب است.


وی تصریح کرد: با توجه به تفاوت مسئولین حراست و مسئولین دانشگاه، محیط دانشگاه محیط آموزشی نیست؛ بلکه به محیط مد لباس و آرایش تبدیل شده است.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه با بیشتر مسئولین تشکل های دیگر دانشگاه های کشور در ارتباط است، گفت: در هیچ یک از دانشگاه های کشور به اندازه دانشگاه گیلان وضع حجاب وخیم نیست.


خادم صادق با اشاره به اینکه اکثر مسئولین تقلید کورکورانه از غرب دارند، تصریح کرد: چرا از قوانین و اصول معقولی که در بعضی از دانشگاه های غرب وجود دارد و با جدیت اجرا می شود تقلید نمی کنند؟


وی افزود: عده ای در صدد اقدام کارهایی در این رابطه هستند؛ اما هنوز اجرایی نکردند و در اجرای آن نیز تعلل می کنند.


مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: جهت رفع مشکل بی حجابی در دانشگاه طوماری تهیه شده است و اکثر دانشجویان و مسئولین تشکل ها جهت تایید آن را امضا کرده اند که اگر مسئولین در این راستا اقدامی کنند دانشجویان مذهبی و بسیجی از ایشان حمایت خواهند کرد.


خادم صادق گفتمان سازی و مطالبه گری از مسئولین را یکی از مهم ترین وظایف تشکل ها دانست و گفت: با برگزاری همایش، سخنرانی و کرسی های آزاد اندیشی، گفتمان سازی و مطالبه گری از مسئولین می توانیم مشکل بی حجابی را  تا حدودی برطرف کنیم.


وی با اشاره به تفکیک جنسیتی گفت: از لحاظ شرع و دین اسلام اختلاط زن و مرد حرام است؛ اما بنا به دلایلی و تقلید کوکورانه از غرب این فرهنگ در جامعه ما جا افتاده به طوری که این اختلاط را پیشرفت تلقی می کنند.


عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: گفتمان سازی و مطالبه گری یکی از بزرگترین کارهای تشکل های دانشجویی در رابطه با تفکیک جنسیتی و وضعیت حجاب است.


خادم صادق گفت: کسی عملا با تفکیک جنسیتی موافق نیست و این را نوعی پیشرفت می دانند، به همین خاطر نباید در این راستا ضربتی عمل کرد؛ چرا که عده ای این کار را انجام دادند و موفق نشدند.


وی خاطرنشان کرد: باید برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها با برنامه ریزی بلند مدت پیش رفت و این امر مهم را با برنامه و در طولانی مدت فرهنگ سازی و اجرایی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها