کد خبر: ۲۳۰۹۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
گزارش لحظه‌به‌لحظه از عراق؛
آمادگی یگان کماندویی برای جنگ خیابانی در موصل با تروریستهای تکفیری، اسارت دهها عضو داعش و تعطیل شدن بزرگترین پالایشگاه عراق به سبب تهدیدهای تروریستهای تکفیری از مهمترین اخبار مربوط به عراق است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.

 

تعطیلی پالایشگاه بیجی و ربوده شدن60 کارگر/آمادگی یگان کماندویی برای آغاز جنگ خیابانی در موصل

گروه تروریستی داعش امروز با استفاده از گلوله های خمپاره، پالایشگاه نفتی بیجی (بزرگترین پالایشگاه نفتی عراق) را هدف حمله قرار داد.

این حملات باعث تعطیلی بزرگترین پالایشگاه نفتی بیجی و توقف فعالیتهای نفتی در آن شده است.

خیابانهای تلعفر مملو از اجساد و اسیران داعش/هلاکت تروریست چچنی در شمال بعقوبه

یک منبع امنیتی عراق با اشاره به مبارزه مردم و نیروهای امنیتی با تروریستهای داعش و پاکسازی بخش اعظم شهر تلعفر اعلام کرد دهها نفر از تروریستهای داعش دستگیر شدند و خیابانها و کوچه های این شهر هم مملو از اجساد آنهاست.

سرکرده جبهه النصره در منطقه القلمون زخمی شد/ پیشروی ارتش در حومه شمالی حمص

"ابومالک التلی" یکی از فرماندهان جبهه النصره به همراه "مازن خلوف" فرمانده گردان تروریستی موسوم به "احرار القلمون" در جریان بمباران مناطق تمرکز تروریستها در منطقه جرود القلمون (حومه دمشق) زخمی شده اند.

ارتش سوریه اخیرا عملیات گسترده ای را در منطقه القلمون و دیگر مناطق حومه دمشق آغاز کرده و مناطق تمرکز گروههای تروریستی را هدف حمله قرار داده است.

حمایت صریح آمریکا از عربستان در مقابل دولت عراق

"جین ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به اظهارات اخیر دولت عراق در خصوص حمایت عربستان از تروریسم اشاره و بیان اظهارات مذکور را از سوی دولت مالکی محکوم کرد.

ساکی مدعی شد: بیان اظهارات فوق با منافع مردم عراق منافات دارد.

این در حالی است که مقامات عراقی با استناد به اسناد و مدارک موجود بارها بر حمایت عربستان از تروریسم در این کشور تأکید کرده اند.

هلاکت 15 تروریست در مرز نینوا و سوریه/اعزام 500 داوطلب مقابله با داعش به شمال بابل

نیروهای امنیتی عراق امروز طی عملیاتی 15 تروریست داعش را در مرزهای مشترک استان نینوا و سوریه به هلاکت رساندند. در جریان این عملیات همچنین 100 دستگاه خودروی گروه داعش منهدم شد.

سومریه نیوز نیز به نقل از "سعد حربیه" فرمانده عملیات استان بابل اعلام کرد که یک گروه از افراد داوطلب شامل 500 نفر برای دفاع از منطقه "البحیرات" در شمال استان بابل وارد این منطقه شده اند.

  تدابیر امنیتی شدید استان الدیوانیه در مرزهای مشترک با عربستان سعودی

فرمانده پلیس استان الدیوانیه از تدابیر امنیتی شدید در مرزهای مشترک با عربستان سعودی خبر داد.

عبدالجلیل الاسدی فرمانده پلیس استان الدیوانیه اظهار داشت: استانداری الدیوانیه اقدامات امنیتی شدیدی را در مرزهای مشترک با عربستان اتخاذ کرده است.

  هلاکت 50 تروریست داعش در کرکوک

رسانه های عراقی از هلاکت 50 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در کرکوک خبر دادند.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک شب گذشته اعلام کرد که 50 نفر از اعضای تروریستی گروه داعش در درگیری با نیروهای پیشمرگ در شهر کرکوک به هلاکت رسیدند.

طرح استراتژیک بزرگ برای دفاع از استان دیاله عراق

شورای استانداری دیاله از یک طرح استراتژیک بزرگ برای دفاع از این استان عراق خبر داد

نشست رهبران سیاسی عراق/خطر تروریسم تمام منطقه و جهان را تهدید می کند

رهبران سیاسی عراق در نشستی که شب گذشته برگزار کردند، خواستار حمایت منطقه ای و بین المللی از عراق در جنگ با خطر تروریسمی شدند که منطقه و تمام جهان را تهدید می کند.

نوری المالکی شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد

نوری المالکی نخست وزیر عراق شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد. "مهدی الغراوی" فرمانده عملیات استان نینوا و عبدالرحمان حنظل مهدی  معاون وی و حسن عبدالرزاق الغازی رئیس ستاد نیروهای استان نینوا از جمله این افراد هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها