کد خبر: ۲۳۱۵۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
اگر لازم به جاسوسی باشد آنها در کسوت جاسوس وارد صحنه می‌شوند، اگر نیاز ببینند که هرج و مرج اقتصادی ایجاد کنند از این تشکیلات کمک می‌گیرند و یا زمانی که بی‌ثباتی سیاسی را در سر بپرورانند...
سید کاظم موسوی، مدیر موسسه مطالعاتی روشنگر در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: حامی اصلی جریان بابیت، دولت روس تزار بود که در طول جریان عمر بابیت نقش بسزایی داشته است و تشکیلات بابیت همواره در مسیر خواسته‌های دولت روس تزار گام بر می‌داشته است و به عبارتی یک نیروی وکالتی برای دولت تزار روس محسوب می شود‌.

وی ادامه داد: در آن روزها در پی تصمیم قدرت‌های سلطه‌جو و استعماری -روس و انگلیس- مبنی بر به حاشیه راندن اسلام و علمای بصیر که مانع اصلی اهداف شوم آنان بودند، به دنبال تغییر سبک زندگی جامعه مسلمین برآمدند. اثبات این مدعی در نهضت تنباکو نهفته است.

موسوی عنوان کرد: آنها به این نتیجه رسیده بودند که باید به هر وسیله ممکن جریان اسلام را از صحنه زندگی مردم بردارند و لذا سعی نمودند با دست افراد وابسته به خود مظاهر اسلام را از سطح جامعه برچین‌اند، در این ایام بود که مدعیانی چون مدعی کذاب بابیت پا به عرصه سیاسی- اجتماعی گذارد و با حمایت قدرت‌های سلطه‌جو به ویژه روسیه تزاری امنیت جامعه را به چالش جدی کشید. حمایت تزاری از تنش های ضددینی توسط فرقه بابیت تا سال 1917 ادامه داشت و با وقوع انقلاب در این کشور می بینیم که حاکمیت جدید دیگر حاضر به ادامه حمایت از ستیزه جویان امنیت و اعتقادات جامعه ایرانی نیست.

مدیر موسسه مطالعاتی روشنگر بیان کرد: بعد از قطع حمایت های روسیه از این فرقه، می بینیم که انگلیس چتر حمایتی خود را روی سر این فرقه باز می‌کند. که با کشته شدن سرکرده این فرقه با حکم علما، امیر کبیر انگلیس در صدد برآمد تا از بابیت عبور کرده و بحران سیاسی- اجتماعی پدید آمده را فعال نگهدارد و لذا در مدت زمان کمی بهائیت را به راه می‌اندازند. به همین دلیل است که معتقدیم اگر قدرت های سلطه چتر حمایتی خود را از سر بهائیت بر دارند مطمئنا این تشکیلات از صحنه خارج و برای همیشه به زباله‌دانی تاریخ می‌پیوست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در راستای حمایت دولت های مستکبر از بهائیت همچنان تغیراتی را در گذر زمان مشاهده می‌کنیم، بعد از جنگ جهانی دوم که انگلیس به واسطه حضورش در صحنه جنگ و ضعف در اداره مستعمرات و فرقه‌های استعماری این چنینی کنترل و بهره‌گیری از آنها را به آمریکایی‌ها واگذار می‌ کند یکی از این گروه‌ها تشکیلات بهائیت بود. با تشکیل دولت غاصب صهیونیستی در سرزمین های فلسطین با حرکتی سریع این حمایت به صهیونیست‌ها محول شد.

موسوی ابراز کرد: تاکنون صهیونیسم این محافظت و حمایت از بهائیت را برعهده دارد که با توجه به گذر زمان و نیازهایی سیاسی- امنیتی که دارند از این تشکیلات به خوبی بهره می‌گیرند. به طور مثال اگر لازم به جاسوسی باشد آنها در کسوت جاسوس وارد صحنه می‌شوند، اگر نیاز ببینند که هرج و مرج اقتصادی ایجاد کنند از این تشکیلات کمک می‌گیرند و یا زمانی بی‌ثباتی سیاسی را در سر بپرورانند بهائیت یکی از عمله‌های استعماری است که مامور به انجام آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جریان فتنه سال 88 به بهائیت ماموریت داده بودند تا در بی‌ثباتی سیاسی قد علم کند می‌بینیم بهائی‌ها در کف خیابان حاضر شده و در اغتشاشات حضوری فعال پیدا می‌کنند همچنین در روز عاشورا در میان دستگیرشدگان که به ساحت سیدالشهدا(علیه الصلاه و السلام) جسارت کرده بودند 80 نفر بهایی نیز دستگیر می‌شوند. زیرا آنها مامور به این اعمال شنیع بوده‌اند. اعضای تشکیلات بهائیت به عنوان یک نیروی وکالتی آماده‌اند در هر لحظه که از سوی اربابان مستکبرشان به آنها ماموریتی محول گردد سریع وارد عمل شده و خواست آنان را برآورده سازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها