کد خبر: ۲۳۲۱۹۵
زمان انتشار: ۰۱:۰۴     ۰۳ تير ۱۳۹۳
یک استاد دانشگاه گفت: اگر این باور به وجود بیاید که کشور وارد محیط جدیدی شده و جهاد اقتصادی در حوزه تولید و در حوزه مصرف و در فضای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است، به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 ، مسعود درخشان در گفتگو با سایت مشرق با بیان اینکه اگر مدیران اقتصادی کشور تحریم را مقوله ای دائمی می‌دانند چرا قبلا خود را برای مقابله با این پدیده آماده نکرده‌اند؟ گفت: باید هم اکنون خود را برای پیامدهای آتی تحریم آماده کنیم و فکر کنیم تحریم‌های خارجی ادامه دار خواهد بود.

"خطر واقعی جمهوری اسلامی برای نظام سلطه جهانی این است که از اقتصاد وابسته به نفت فاصله بگیرد."

وی در ادامه با بیان اینکه باید این باور در جامعه و نظام اقتصادی کشور به وجود بیاید که اقتصاد کشور وارد جریان جدیدی شده است، گفت: مقام معظم رهبری از این جریان جدید با عنوان الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت یاد می‌کنند و می‌‌گویند که این الگو سند بالادستی است و همه چیز باید بر این اساس شگل بگیرد.

وی توضیح داد: از این رو تصمیم گیران اقتصادی کشور بایستی وارد فضای جدید "فرهنگ اقتصادی"شوند که برای فعالان اقتصادی جامعه این باور ایجاد شود که اقتصاد کشور وارد یک مرحله جدیدی شده است.

درخشان با بیان اینکه اگر این نکته محقق شود و این باور به وجود بیاید که  کشور وارد محیط جدیدی شده و سمت و سوی دیگری گرفته و جهاد اقتصادی در حوزه تولید و در حوزه مصرف و در فضای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است، به شما اطمینان میدهم که امریکا تمام تحریم‌ها را لغو خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه اضافه کرد: خطر واقعی جمهوری اسلامی برای نظام سلطه جهانی این است که اقتصاد کشور سمت و سوی اقتصاد مقاومتی و استقلال واقعی را بگیرد و از اقتصاد وابسته به نفت و اقتصاد مصرفی کلان شهرها که  خود حاصل اقتصاد نفتی است فاصله بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر غرب به این نتیجه برسد که نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران واقعا سمت و سوی اقتصاد مقاومتی گرفته است، بلافاصله تحریمها را لغو خواهد کرد، گفت: زیرا وابستگی اقتصاد ایران به نفت و وابستگی دولت به درآمدهای نفتی و ثمره این دو یعنی رشد انحصارات دولتی و تضعیف بخش خصوصی واقعی در این صورت به اتمام خواهد رسید و لذا غرب می‌داند که تحریم چنین اقتصادی  نمی‌تواند کارا باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها