کد خبر: ۲۳۲۷۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۵ تير ۱۳۹۳
مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته را می‌توان در تسلیم بیش از ۵۰ فرد مسلح در «ریف حمص»، رور «امیر شرعی» داعش توسط «جیش الاسلام» در ریف دمشق، انهدام شبکه اعزام تروریست به سوریه و عراق در مغرب و پیام ابومازن به اسد است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس در دمشق، مهمترین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان در تسلیم بیش از 50 فرد مسلح در «ریف حمص»، رور «امیر شرعی» داعش توسط «جیش الاسلام» در ریف دمشق، انهدام شبکه اعزام تروریست به سوریه و عراق در مغرب، بیعت القاعده و داعش در مرز عراق و سوریه و پیام ابومازن به اسد است.

تحولات میدانی

بیش از 50 فرد مسلح در «ریف حمص» تسلیم ارتش سوریه شدند

بیش از 50 فرد مسلح در ریف حمص، تسلیم ارتش سوریه شدند و سلاح خود را تحویل دادند.

ترور «امیر شرعی» داعش توسط «جیش الاسلام» در ریف دمشق

درگیری‌های گروهک‌های مسلح «داعش» و «جیش الاسلام» که هر دو از جانب عربستان حمایت می‌شوند، به ترور مشهورترین «امیر شرعی» داعش در ریف دمشق منجر شد.

یک منبع سوری حمله هوایی سوریه به نقاط مشترک مرزی با عراق را تکذیب کرد

یک منبع سوری خبر حمله هوایی ارتش سوریه به مرز عراق و شهر «الرطبة» و کشته شدن عده زیادی از عراقی‌ها در این حمله را بشدت تکذیب کرد.

انهدام شبکه اعزام تروریست به سوریه و عراق در مغرب

وزارت کشور مغرب اعلام کرد که یک هسته تروریستی دیگر را که جوانان مغربی را برای پیوستن به گروهک‌های تروریستی در سوریه و عراق به خدمت می‌گرفت متلاشی کرده است.

القاعده و داعش در مرز عراق و سوریه بیعت کردند

نیروهای گروهک تروریستی «جبهة ‌النصرة» وابسته به القاعده با گروهک «داعش» در شهر مرزی «البوکمال» واقع در مرز عراق و سوریه، بیعت کردند.

تحولات سیاسی

دمشق: تحریم جدید اتحادیه اروپا از سر بیچارگی است/اروپا شریک جنگ کثیف علیه سوریه است

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه با انتقاد از اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تحریم مقامات سوریه اعلام کرد که این اقدام از سر ناامیدی و بیچارگی مقامات اروپایی صورت گرفته است.

سفر هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح شیمیایی سوریه به تهران

هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خلع سلاح شیمیایی سوریه امروز (چهارشنبه) وارد تهران شد.

پیام ابومازن به اسد: انتخاب شما آغاز پایان بحران سوریه است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که انتخاب وی در انتخابات ریاست جمهوری، آغاز شمارش معکوس پایان بحران سوریه است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها