کد خبر: ۲۳۲۷۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۵ تير ۱۳۹۳
جوان ۲۰ ساله نیروی امنیت عمومی لبنان دوشنبه شب با فدا کردن جان خود از ورود یک عامل انتحاری به ضاحیه جنوبی بیروت جلوگیری کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا، ده دقیقه به ساعت 24 دوشنبه شب (به وقت محلی) صدای یک انفجار مهیب در بیشتر نقاط بیروت شنیده شد. تروریستی انتحاری که گفته می‌شود جوانی 20 تا 30 بوده و با لهجه سوری سخن می‌گفته، خود و خودروی بمب گذاری شده را در ورودی ضاحیه جنوبی بیروت منفجر کرد.

برخی رسانه‌های لبنانی هدف این تروریست انتحاری را ایست و بازرسی ارتش لبنان و برخی هم قهوه خانه ابوعساف اعلام کردند که جوانان ضاحیه جنوبی بیروت در آن مشغول تماشای مسابقه فوتبال بین دو تیم کامرون و برزیل بودند.

این انفجار تروریستی در منطقه الطیونه، میدان شاتیلا ورودی شمالی ضاحیه جنوبی بیروت رخ داده است که در نزدیکی آن روضه الشهداء، مسجد شیخ شمس الدین، ایست و بازرسی ارتش و قهوه خانه ابوعساف قرار دارد.

روزنامه لبنانی السفیر نوشت: تروریست انتحاری ترسو و کینه جو یک ایست و بازرسی ارتش را هدف گرفته بود و موفق نشد اما با عنایت الهی لبنان از یک فاجعه و کشتار نجات یافت چرا که تروریست انتحاری خود را در 25 متری یک قهوه خانه منفجر کرد که شمار زیادی از جوانان سرگرم تماشای مسابقات جام جهانی بویژه مسابقه برزیل و کامرون بودند.

میزان مواد منفجره بکار برده شده در خودرو بمب‌گذاری شده بین 25 تا 50 کیلوگرم گفته شده است اما تکه‌های جسد احتمالا تروریست انتحاری در فاصله زیاد 40 تا صد متری از محل انفجار بر طبقه چهارم دیوارهای منازل گویای شدت انفجار است.

در حالی که منابع رسمی و بیمارستانی تعداد قربانیان این انفجار تروریستی را که با یک خودرو بنز مسروقه انجام شده است بین 12 تا 15 زخمی اعلام کرده‌اند اما منابع از شهادت دو نیروی امنیتی خبر می‌دهند.

علت بیشتر زخمی‌ها که برخی تا 30 نفر هم اعلام کرده شکستن شیشه خودروها و منازل در اثر موج انفجار بوده که اکثرا سرپایی در بیمارستان های منطقه مداوا و مرخص شده‌اند.

تلویزیون الجدید لبنان نیز اعلام کرد: خودرویی که در نزدیکی میدان شاتیلا منفجر شد، مرسدس بنز 180 قدیمی با شماره پلاک "144631/و" بود.

براساس یک روایت دو نیروی امنیت عمومی به بنز پارک شده در حاشیه خیابان و نزدیک ایست و بازرسی ارتش مشکوک می‌شوند، یکی از این دو نیرو که اسم او «عبدالکریم فضل حدرج» خوانده می‌شود، کلت خود را به روی راننده خودرو نشانه می‌رود اما تروریست انتحاری بلافاصله کلید بمب کارگذاشته شده در خودرو را فشار می‌دهد و عبدالکریم فضل حدرج به شهادت می‌رسد.

شهید عبدالکریم فضل حدرج در سال 2012 به عضویت نیروهای امنیتی لبنان درآمده و در آزمون‌ها و تمرینات نیروهای امنیتی با درجه عالی قبول شده است.

وی که به تازگی نیز ازدواج کرده بود ورزشکار بوده و علاقه زیادی به فوتبال و تیم ملی ایتالیا داشته است.

مدیریت امنیت لبنان در بیانیه‌ای پس از شهادت عبدالکریم اعلام کرد که شهید حدرج زندگی خود در راه وظیفه‌ای که بر دوشش بود داد. او در مقابل تروریست ایستاد، شهید حدرج به همراه همکارش به راننده خودروی انتحاری مشکوک شده، و عبدالکریم تروریست انتحاری را متوقف کرد و جان خود را داد تا عده‌ای از شهروندان بی‌گناه در امان بمانند.

منابع امنیتی لبنانی گفته‌اند که تروریست انتحاری خودرو بمب گذاری شده را در اتوبال شهید سید هادی نصرالله (مقابل مسجد امام محمدمهدی شمس الدین در منطقه شاتیلا) در جهت خلاف رانندگی می‌کرده تا خود را به ورودی شمال غربی ضاحیه جنوبی بیروت رسانده و آن را منفجر کرده است.

مردم حاضر در محل انفجار با فریاد "یا زینب(س)" علیه تروریست‌های تکفیری شعار دادند و نیروهای امنیتی و ارتش که نگران انفجار دوم بودند، با تیراندازی هوایی تلاش کردند تا آنها را از محل انفجار دور و متفرق کنند.

«نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان در گفت‌وگو با روزنامه السفیر تاکید کرد: شیوه انفجار تروریستی نشان می‌دهد که اقدامات و تدابیر امنیتی ارتش و نیروهای امنیتی موثر و بازدارنده بوده و سراسیمگی و دست پاچگی تروریست انتحاری کاملا مشخص است.

وی گفت: خوشبختانه بیشتر زخمی‌ها سطحی بودند و بیمارستان را ترک کرده‌اند.

مراسم تشییع پیکر شهید عبدالکریم فضل حدرج 20 ساله فرزند فضل عبدالکریم حدرج امروز چهارشنبه ساعت 15 به وقت محلی از مقابل منزلش به سویگلزار شهداء شهرک "روضه الشهیدین" برگزار می‌شود.

مراسم ختمی نیز روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 15 الی 17 عصر در حسینیه شهرک "روضه الشهیدین" برگزار خواهد

پدر شهید عبدالکریم حدرج

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها