کد خبر: ۲۳۳۷۲۱
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۱۰ تير ۱۳۹۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در دوران سرپرستی توفیقی بر وزارت علوم، ابقای احکامی که به صورت خلاف بوده، صورت گرفته که فرجی‌دانا بر این احکام و این روند پافشاری می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، زهره طبیب‌زاده درباره هدف استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان گفت: در نامه‌ای که 50 نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر علوم به رئیس مجلس ارائه دادند، مفاد مشخصی درباره استیضاح فرجی‌دانا ذکر شده است.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله وزیر علوم افزود: در دوران سرپرستی توفیقی بر وزارت علوم، ابقای احکامی که به صورت خلاف بوده، صورت گرفته که فرجی‌دانا بر این احکام و این روند پافشاری می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر علوم عملکردهای نامناسبی را در طول تصدی وزارت علوم داشته است، تصریح کرد: مفاد استیضاح موارد زیادی را دارد و از جمله آن می‌توان به وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و وضعیت دانشجویان بورسیه دکترای داخلی که بلاتکلیف هستند، اشاره کرد.

طبیب‌زاده اظهار داشت: حمایت وزیر علوم از احیای انجمن‌های اسلامی طیف علامه که به اشکال مختلف در بازسازی و تجدید فعالیت‌ هستند و همچنین ارتباط عوامل این انجمن با علی افشار که نقش پررنگی در جریان فتنه 88 داشتند، قابل تأمل است.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اقدامات انجمن‌های اسلامی طیف علامه در جریان فتنه 88 که هنجارشکنی و ساختارشکنی می‌کردند، اخیراً نیز شاهد رفتار افراطی این دانشجویان تندرو در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بودیم که اقدام به شکستن درب دانشگاه کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پر و بال دادن به اساتید مسئله‌دار یکی دیگر از اقدامات غیرقابل قبول وزیر علوم است، به گونه ای که برخی اساتید مشخص در دانشگاه‌ها، در فضای مجازی به مقدسات نظام و مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج توهین می کنند و هیچ گونه اقدامی از سوی وزارت علوم در قبال این افراد صورت نمی‌گیرد.

طبیب‌زاده اضافه کرد: به کار گرفتن روسای دانشگاه‌هایی که در جریان فتنه موثر بودند و به عنوان عناصر تندرو و دخیل در جریان فتنه 88 در شهر و منطقه خودشان سابقه دارند، از سوی وزیر علوم قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: فرجی‌دانا برخلاف سنت‌ها و روش‌های متداول برای انتخاب رئیس دانشگاه عمل کرده و با تشکیل تیم‌های تحقیقی دانشگاه‌ها را ملتهب کرده است.

طبیب‌زاده افزود: وزیرعلوم با برگزاری انتخابات برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی را در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتصاب افراد مسئله‌دار از سوی وزیر علوم که توسط وزارت اطلاعات رد صلاحیت شدند از اهم موارد استیضاح است.

وی ادامه داد: وزیر علوم بیش از پنج معاون خود را که توسط وزارت اطلاعات رد صلاحیت شدند، در راس مسئولیت‌ها قرار داده است که بسیار تاسف‌برانگیز است.

طبیب‌زاده افزود: آزادی دادن به نشریات حامی قومیت‌ها،‌ نشریات مارکسیستی و نشریات فمنیسیتی در دانشگاه‌ها، یکی دیگر از اهم محورهای استیضاح وزیر علوم است.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم اقدامات وزیر علوم فضای دانشگاه را از فضای علمی، آموزشی و تحقیقاتی قوی به فضای پرتنش سیاسی تبدیل کرده است، تصریح کرد: در سالروز 13 آبان و 16 آذر در دانشگاه‌های مختلف شاهد بودیم که چگونه جریانات دانشگاهی از سران فتنه حمایت و تجلیل کردند و وزارت علوم نیز نه تنها از این اقدامات ممانعت نکرد بلکه کار آنها را تایید کرده است.

طبیب‌زاده درباره جلسه دیروز استیضاح کنندگان با رئیس مجلس اظهار داشت: وزیر علوم در این جلسه حاضر نشد و استیضاح کنندگان با ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس موارد استیضاح را بررسی کردند و قرار شد وی موضوع استیضاح را در روز یکشنبه با وزیر علوم رایزنی کند و نتیجه مشخص دیگری از این جلسه حاصل نشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها