کد خبر: ۲۳۴۰۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۳ تير ۱۳۹۳
قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۱۳ سنت کاهش یافت و به ۱۱۱ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، به دنبال مشاهده علائمی از بهبود چشم انداز تقاضا، قیمت نفت برنت روز جمعه در بالای 111 دلار باقی ماند، هرچند که برنت همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش قیمت هفتگی از اوایل ژانویه تاکنون قرار دارد.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در میان امیدواری ها به افزایش صادرات نفت ایران و لیبی، برای هفتمین جلسه متوالی کاهش یافته است. آخرین باری که قیمت نفت خام آمریکا برای روزهای متوالی کاهش یافت، دسامبر 2009 بود.
با این حال، امیدواری ها به بهبود چشم انداز تقاضا در آمریکا و چین و نگرانی ها در مورد از کنترل خارج شدن بحران عراق بدان معناست که کاهش قیمت نفت محدود خواهد بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 13 سنت کاهش به 111 دلار و 13 سنت رسید و ظاهرا این هفته را با 2 درصد کاهش به اتمام خواهد رساند. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 9 سنت کاهش یافت و به 103 دلار و 97 سنت رسید و پیش بینی می شود که معاملات این هفته را با 1.7 درصد کاهش، که بیشترین کاهش هفتگی از اواخر آوریل تاکنون است، به پایان ببرد.
ویکتور شام، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «نگرانی ها در زمینه عرضه تا حدی در حال کاهش یافتن است، اما تحولات عراق قیمت ها را بالا نگه داشته است.» وی افزود: «بازار اکنون متاثر از بهبود چشم انداز تقاضا و نگرانی ها در زمینه عرضه است. باید خیلی شجاع باشی تا بتوانی در این بازار نفت بفروشی.»
به گفت شام، این دو عامل قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت را در بالای 100 دلار حفظ خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها