کد خبر: ۲۳۶۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۷ مهر ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با جمعی از مربیان تربیتی و بصیرتی شجره طیبه صالحین سازمان بسیج مستضعفین، کارکنان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از بزرگترین نعمتهای الهی در طول تاریخ اسلام پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی(ره) و جانشین شایسته ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

وی افزود: غیر از برخی از انبیا که رهبری اجتماعی نیز داشتند، در کجای دنیا رهبری مانند امام خمینی(ره) می توان پیدا کرد؟ ویژگی رهبری امام و رهبر انقلاب با سایر رهبران جهان بسیار متفاوت است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم استان کرمانشان از رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ تصریح کرد: کجای دنیا نمونه ای مانند استقبال از سفر رهبر انقلاب به استان‌ها پیدا می‌شود؟ هر روزه باید به خاطر وجود چنین رهبری خدا را شکر کنیم، اما نباید غافل باشیم که عوامل دشمن هم قوی و در پی اختلاف و تضعیف اعتقادات مردم است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تلاش دشمنان برای گمراهی جوانان در جامعه تصریح کرد: عوامل شیطانی گمراه کننده ای در عصر حاضر پیدا شده که در هیچ زمانی چنین چیزی وجود نداشت، از این‌رو روحانیت و نیروهای فرهنگی باید برای مقابله با این عوامل فعال‌تر شوند.

وی یادآور شد: امروز همه وظیفه دارند اسلام را به خوبی بشناسند و آن را به خوبی به جامعه معرفی کنند، همچنین مبارزه با افکار شیطانی، شبهات و شایعاتی که در جامعه مطرح می‌شود از وظیفه روحانیت و فعالان فرهنگی است که باید به آن بپردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خرافات و انحرافات امروز جامعه در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است، گویی تمام انحرافات و کج اندیشه‌ها همچون یک کپسول جمع شده بود و امروز در جامعه مطرح می‌شود.

وی اظهار کرد: کسانی که به کج‌اندیشی و انحراف دامن می‌زنند هرگز خودشان به اندیشه‌های شیطانی خود اعتراف نمی‌کنند، آن‌ها در قالب دوستی و پیروی از امام زمان فعالیت‌های خود را دنبال می کنند، از این رو شناخت و مبارزه با این جریانات بسیار سخت است. علما و روحانیت که جانشینی انبیا را دارند باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند و با جریانات انحرافی مبارزه کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: طلاب و مبلغان باید سه موضوع را با دقت دنبال کنند؛ خوب درس بخوانند، خودسازی و تهذیب داشته باشند و مسایل روز و سیاسی جامعه را درک کنند و بصیرت سیاسی داشته باشند چرا که ممکن است فردی تهذیب داشته باشد، عالم هم باشد اما به علت نداشتن بصیرت سیاسی مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروز همه وظیفه داریم راه درست را از دین اسلام بیاموزیم و آن را در جامعه معرفی کنیم تا همگان در این راه هدایت شوند، البته برخی که در گمراهی خود تعمد دارند، هرگز نباید به هدایت آن‌ها امیدوار بود، زیرا آن‌ها هرگز بنای برای پذیرش حق ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها