أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۸۰۵۱
زمان انتشار: ۲۲:۱۱     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598،علي کريمي بازيکن برتر آسيا در سال 2004 که اخيرا خداحافظي‌اش از دنياي فوتبال را اعلام کرده، در اولين سري «مشاهير آسيا» که به معرفي بازيکنان و حوادثي که در اين سال‌ها فوتبال آسيا را تحت تأثير قرار داده‌اند، پرداخته و در جشن شصتمين سالگرد AFC در نوامبر ساخته خواهد شد، حضور خواهد داشت.

به گزارش فارس، علي کريمي بدون شک يکي از بزرگان فوتبال ايران است که در زمان خودش توانست هواداران فوتبال ايران و آسيا را با پاسکاري فوق‌العاده و بازي سريع و باورنکردني‌اش در زمان حمله براي باشگاه يا تيم ملي کشورش مجذوب کند.

وي که با افتخار در کنار ديگر اسطوره‌هاي فوتبال ايران از جمله هم‌تيمي‌هاي سابقش علي دايي، مهدي مهدوي کيا و کريم باقري قرار گرفته، سومين گلزن تاريخ تيم ملي فوتبال با 38 گل زده در 127 بازي ملي است که با تنش‌هايي از جمله اختلاف بين بزرگان که در فوتبال ايران در اين سال‌ها غيرمعمول نيست، همراه بوده است.

ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا سال 2004 به مقام سوم رسيد و علي کريمي باعث شد ايران مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي 1998، دو قهرماني در WAFF و قهرماني در چلنج کاپ آسيا/اقيانوسيه را کسب کند. وي در پيروزي سه بر صفر مقابل نيوزيلند دو گل زد و به عنوان بهترين بازيکن شناخته شد.

هافبک متولد کرج در سطح باشگاهي از اين هم موفق‌تر بود و پس از دو قهرماني در ليگ ايران به همراه پرسپوليس و دذو قهرماني در جام حذفي امارات به همراه الاهلي، پا جاي پاي باقري، دايي و مهدوي‌کيا گذاشت و راهي بوندس‌ليگا شد.

کريمي که هواداران در ايران او را با نام مارادوناي آسيا مي‌شناسند، به همراه بايرن‌مونيخ در فصل 06-2005 قهرمان ليگ شد و دو بار هم به همراه اين تيم قهرمان جام حذفي شد. وي مدت کوتاهي را نيز در تيم السليسيه قطر گذراند و دو فصل هم در استيل آذين ايران بازي کرد.

وي پس از دومين حضورش در آلمان (شالکه) براي سومين بار به پرسپوليس رفت و پس از آن راهي تراکتور سازي تبريز شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها