کد خبر: ۲۳۸۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مدعی نیستیم که کارهای مهم و چشمگیری در راستای تحول در حوزه انجام داده‌ایم‌ اما سعی کرده‌ایم به این سمت حرکت کنیم و ایجاد یک مرکز تخصصی برای تربیت طلاب و مبلغان خارج از کشور در همین راستا است.



به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598، حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تحول حوزه ناظر بر ساختار و تشکیلات کنونی حوزه نبود و بیشتر در جهت سمت‌گیری و شناخت نیازهای جهان کنونی، تآمین محتوای لازم برای مخاطبان، رعایت تناسب مکان و زمان و شرایط فعلی و مانند آن بود.

وی در ادامه افزود: معنای تحول این است که به گونه‌ای وضعیت خود را تنظیم کنیم که بتوانیم متناسب با نیازهای فعلی و خلأ‌ها و نقیصه‌های جهان کنونی حرکت کنیم.

حجت الاسلام زادهوش اظهار داشت: برای رسیدن به این مطلوب نیاز به ساختار چابک و ساز‌و‌کار جوابگو داریم و این که تا چه اندازه ای به این تحول نزدیک شده ایم و آیا این امر محقق شده است یانه،‌ مسأله دیگری است که باید در جای خود به آن پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: مهم این است که وضعیت خود را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بتوانیم در متن جامعه کنونی حرکت کنیم و به انزوا نرویم.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی، ماهواره، اینترنت و گسترش شبهات و ضرورت پاسخ به آنها در این عرصه ها یادآور شد: یکی از راهکارها و زمینه‌هایی که می توانیم از رشد و گسترش این شبهات جلوگیری کنیم و به آنها پاسخ دهیم، ارتباطات گسترده و ایجاد یک شبکه ارتباطی وسیع و آسان است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات و نقایص حوزه کنونی این است که با نهادهای علمی و اجتماعی، مخاطبان جامعه خودمان و جامعه جهانی دارای ارتباط تنگاتنگ، آسان و شفاف نیست و با وجود این که از فناوری و تکنولوژی جدید بهره‌مند شده است و استفاده وسیع می‌کند در تعریف این ارتباط و دوسویه کردن آن ضعیف عمل کرده است.

حجت الاسلام زادهوش تأکید کرد: در سال‌های گذشته چیزی به نام روابط بین‌الملل در حوزه نداشتیم و اکنون نیز که راه اندازی شده قدم های نخست را بر می دارد و نتوانسته است به یک ارتباط وسیع و همه جانبه برسد.

وی تصریح کرد: وقتی که یک شبهه،‌ سؤال یا اظهار نظری غیر عاقلانه نسبت به فرهنگ اسلامی مطرح می شود، حوزویان و طلاب پاسخ‌های خوبی می دهند و تحقیقات خوبی هم صورت می گیرد، اما اینگونه نیست که این پاسخ‌ها و تحقیقات به موقع و در مسیر خود به مخاطب منتقل شود.

حجت الاسلام زادهوش بیان داشت: حوزه ای که نا آشنا به زبان مخاطب است، از نشریات و رسانه ها استفاده شایسته نمی کند، تعامل و رفت و آمد با خارج از کشور ندارد، نشریه قوی به زبان انگلیسی یا عربی، ماهواره یا شبکه تلویزیونی با پوشش وسیع و پایگاه اطلاع رسانی چند زبانه ندارد یا نمایندگان رسمی در مراکز و نهادهای علمی و دانشگاهی دنیا ندارد، چگونه می‌تواند قوی عمل کند و هر اندازه درون‌مایه‌های قوی داشته باشد، منفعلانه حرکت خواهد کرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان قم، خاطر نشان کرد: مدعی نیستیم که کارهای مهم و چشمگیری در راستای تحول در حوزه انجام داده‌ایم،‌ اما سعی کرده‌ایم به این سمت حرکت کنیم و ایجاد یک مرکز تخصصی برای تربیت طلاب و مبلغان خارج از کشور در این راستا است که از اتقان و استحکام خوبی برخوردار است و به دنبال تربیت نیروهای متناسب با دنیای کنونی هستیم.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای منویات مقام معظم رهبری صورت گرفته، رفتن به سمت تبلیغ تخصصی است، از این رو مبلغانی را که می‌خواهند در عرصه دانش آموزی، رسانه، مکتوب، مجازی یا کودک ونوجوان فعالیت کنند، از هم تفکیک و شناسایی کرده، آموزش های لازم برای هر گروه را تدوین کرده‌ایم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها