کد خبر: ۲۳۸۸۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۰     ۲۹ مهر ۱۳۹۰

محمد رضا باهنر در دانشگاه فردوسي مشهد، هم به نقل از جبهه پايداري نظر جعل كرد و هم از اعلام موضع صريح در قبال فتنه و هاشمي رفسنجاني طفره رفت.

ايسنا نوشت:

باهنر در پاسخ به سوال دانشجويي درباره جبهه پايداري گفت: من گفته‌ام که جبهه پايداري و همه گروه‌هاي اصولگرايي که مي‌خواهند در کميته وحدت شرکت کنند، بايد موضع‌شان روشن باشد. آيت الله مصباح يزدي که موضع‌شان را نسبت به جريان انحرافي روشن و اعلام برائت کردند اما بعضي از عزيزان مي‌گويند که ما چون هنوز مي‌خواهيم با بخش‌هايي از دولت کار کنيم و ممکن است دولتي‌ها ناراحت بشوند، موضع روشني را در اين زمينه اتخاذ نکرده‌اند. ما خواهش‌مان اين است که موضع‌شان را روشن و شفاف کنند.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه در صورت عدم وحدت اصولگرايان و شکست ائتلاف آن‌ها، چه ميزان شانس براي به دست آوردن کرسي‌هاي مجلس و رياست جمهوري براي ديگر جريان‌هاي موجود قائل مي‌شويد؟ گفت: اگر اصولگرايان با هم وحدت نکنند، خطر حضور اصلاح طلب‌ها و جريان انحرافي بالا مي‌رود؛ بنابراين ما مي‌گوييم بدون سهم‌خواهي، عزيزان محبت کرده و بيايند وحدت کنند. بالاخره چتري را جامعتين بلند کردند، کسي هم در اصولگرا بودن آيت‌الله مهدوي‌کني و آيت‌الله يزدي شک ندارد. آيت‌الله مصباح يزدي هم فرمودند که احترام آيات عظام را بايد داشت؛ بنابراين عدم پيوستن به اين وحدت قاعدتا آب به آسياب ريختن اصلاح‌طلبان هست که اين مصلحت نيست.

وي ادامه داد: تعدادي از عزيزان هستند که فقط خودشان را اصولگرا مي‌دانند. اين‌ها تعدادشان کم است و در مجلس هم بارها آمده‌اند ايستاده‌اند و کانديد شده‌اند و 20-30 راي بيشتر نياورده‌اند و اين‌ها مي‌گويند که ما بايد باشيم و بقيه نبايد باشند. ما مي‌گوييم که اين انحصارطلبي و زياده طلبي است. باز هم تاکيد مي‌کنم اگر اصولگراها با هم تفاهم نکنند، حتما خطر اصلاح طلب‌ها و انحرافي‌ها زيادتر خواهد شد.

اين نماينده تهران درباره مقايسه کارنامه مجلس هشتم و هفتم گفت: من فکر مي‌کنم که مجلس هفتم و مجلس هشتم هر دو در مجموع يک جريان معتدل اصولگرايي بودند و رفتار و حرکتي که داشتند را قابل دفاع مي‌دانم. در هر دو مجلس هم بنده مسووليت داشتم و در مجلس هفتم نايب رييس دکتر حداد عادل بودم و در مجلس هشتم نايب رييس دکتر لاريجاني و هر دو نفر را هم افراد لايقي مي‌دانم، البته تفاوت‌هايي هم با هم دارند که طبيعي است. بعضي‌ها آن‌قدر در فضاي تنگي فکر مي‌کنند که اصولا مجلس هشتم را اصولگرا نمي‌دانند. ما مي‌گوييم که اين هم ظلم به مجلس است و هم ظلم به انقلاب.

وي ادامه داد: در جريان فتنه هم ما فکر مي‌کنيم مجلس هشتم خوب مديريت شد. بعضي از دوستان معتقد بودند خوب است که مجلس هشتم بگردد، 15-20 نفر اصلاح طلب مجلس را پيدا کرده و تحت فشار قرار بدهد و از مجلس بيرون کند. ما مي‌گفتيم که اين ظلم است. درست است که در مجلس هشتم ما اصلاح طلب هم داريم، ولي به اصطلاح اين‌ها گوشت تلخ نيستند و به همين دليل هم در مجلس هشتم، ما سنگين‌ترين مواضعي را که مقام معظم رهبري در طول اين دو سال مي‌گرفتند با نامه 100درصد امضاي نمايندگان حمايت کرديم. يعني نامه‌ها را که امضا مي‌کرديم، خود کساني که متهم به اصلاح‌طلبي هستند مي‌گفتند که ما از اين فتنه‌گرها بيزاريم.

وي در پاسخ به دانشجويي که معتقد به سكوت باهنر در برابر جريان‌هاي پس از انتخابات گفت: رييس همه اين‌ها، يعني آقاي مهندس موسوي در سال 70 از مقام معظم رهبري حکم گرفتند که عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام باشند. صلاحيت همين آقاي مهندس موسوي که بعد اين اتفاقات را پيش آورد، توسط شوراي نگهبان قانون اساسي براي انتخابات رياست جمهوري تاييد شد. ما مقتضيات زمان و مکان را هيچ موقع نبايد فراموش کنيم.

وي در ادامه به بيان خاطره‌اي پرداخت و گفت: اول انقلاب بود و امام(ره) فردي به نام قطب‌زاده را گذاشتند رييس صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران. ما در کرمان با منافقين کلي همديگر را مي‌زديم که آن‌ها به قطب‌زاده فحش مي‌دادند و ما دفاع مي‌کرديم. بعد از سه، چهار سال قطب‌زاده در جريان کودتاي نوژه و کودتايي که مي‌خواستند عليه امام کنند دستگير و محکوم به اعدام شد. منافقين آمدند و به ما گفتند ديديد، ما مي گفتيم که قطب‌زاده مشکل دارد و شما دفاع مي‌کرديد. من آن موقع گفتم و الان هم مي‌گويم، مواضع ما بر اساس زمان ممکن است تغيير کند. من هنوز از دفاعي که اول انقلاب در مقابل منافقين از قطب‌زاده مي‌کردم، افتخار مي‌کنم و هيچ موقع نمي‌گويم اشتباه کردم. امام(ره) به قطب زاده حکم داده بودند و منافقين هو مي‌کردند و ما دفاع مي‌کرديم. مرحوم مهندس بازرگان هم که خدا از سر تقصيراتش بگذرد و رحمتش کند، نخست وزير منصوب امام(ره) بود و همه از او دفاع مي‌کرديم، رهبر انقلاب دفاع مي‌کردند، آقاي هاشمي هم دفاع مي‌کردند، بنده هم همينطور. ببينيد مقتضاي زمان و مکان‌مان چيست.

باهنر در پاسخ به پرسشي درباره ديدگاه اعضاي جبهه پايداري گفت: کميته 7+8 که مشهور شده است، موسسينش جامعه روحانيت مبارز تهران و مدرسين حوزه علميه قم و دبيرکل‌هايش آيت‌الله مهدوي کني و آيت‌الله يزدي هستند؛ تعريف کردند که 7نفر، سه نفر آقايان عسگراولادي و حدادعادل و عنايتي، دو نفر از جامعه روحانيت، دو نفر هم به نمايندگي از آيت‌الله يزدي. در مورد 8نفر هم گفتند که ما چهار ذيل را اعلام مي‌کنيم، جبهه پيروان خط امام و رهبري، تحول خواهان، جبهه پايداري و آقايان لاريجاني و قاليباف. يکي از دوستاني که من اسمش را نمي‌برم پانزده روز بعد از فتنه بود، در مجلس به من مي‌گفت آقاي باهنر، اين سه نفر را بده دست من، من مي‌برم در ميدان اعدام‌شان مي‌کنم، مشکل فتنه حل مي‌شود. به او گفتم خامي شما همين است. شما فکر مي‌کنيد هنوز يک ماه از جريان فتنه نگذشته مي‌شود سه نفر را گرفت و اعدام کرد و مشکل هم حل مي‌شود، در حالي که حضرت امام(ره) بني‌صدر را مدت‌ها تحمل کردند. همه بزرگان در شوراي مرکزي حزب جمهوري اسلامي، جلسات مفصل با آقايان مي‌گذاشتند که بني‌صدر اين کار را کرده و آن کار را کرده، اما امام مي‌گفتند برويد و با او کار کنيد، يک روز صبح هم امام گفتند که بني‌صدر ديگر فرمانده کل قوا نيست و تمام شد. آقايان نشستند و فکر کردند و گفتند اين سه نفر را بدهيد دست ما، در حالي که من خودم به آقايان گفتم اين‌که هيچي! شما هنوز نمي‌دانيد که تا همين اواخر بالاترين مقام نظام اجازه بازداشت اين سران فتنه را هم نمي‌دادند، اين‌ها مي‌گفتند بگذاريد ما اعدام‌شان کنيم! ما مي‌گفتيم اين عقل نيست. اين ناپختگي است. اين افراطيگري است.

وي در پاسخ به سوالي در بيان موضع خود در مورد هاشمي رفسنجاني نيز گفت: من موضعم را در مورد ايشان گفته‌ام و هشدارهايم را داده‌ام. صريح هم به خودشان گفته‌ام، در رسانه‌ها هم اعلام کرده‌ام و فکر مي‌كنم مواضع روشن، شفاف، صريح و تندي را در مورد ايشان داشته‌ام که صلاح نمي‌دانم هر روز در روزنامه‌ها نوشته شود. برويد و از روزنامه‌ها پيدا کنيد و بخوانيد.

وي در پاسخ به سوالي درباره استعفاي علي مطهري نيز گفت: وضعيت استعفاي ايشان منوط به بررسي و مطرح شدن طرح سوال از رييس‌جمهور است که در هفته آينده مشخص خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها