کد خبر: ۲۴۲۰۶۰
زمان انتشار: ۲۱:۳۰     ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش "ورزش سه"، تعدادي از برترين باشگاه­هاي دنيا از جمله منچستر سيتي، ليورپول، و به طور خاص، رئال مادريد به دنبال جذب رادامل فالکائو، مهاجم تيم موناکو مي­باشند. اين انتقال تابستاني ستاره تيم ملي کلمبيا براي باشگاه خريدار، يک قمار بزرگ به حساب مي­آيد.

مصدوميتي که در ماه ژانويه گريبانگير اين بازيکن 28 ساله شد، به طرز چشمگيري مسير زندگي حرفه­اي او را تغيير داد. آسيب­ديدگي شديد رباط­هاي زانو در بازي مقابل تيم شاسِلِي در جام حذفي باشگاه­هاي فرانسه، باعث شد که عليرغم تلاش فراوان براي بدست آوردن آمادگي کامل، جام جهاني را از دست بدهد- جامي که مي­توانست مجالي براي درخشش او باشد.

قرار بود موناکو يک توقفگاه موقت براي بازگشت او به مادريد باشد، توقفگاه موقت و البته ضروري که براي انتقال به برنابئو به آن نياز داشت تا تعهد خود به باشگاه قبلي، اتلتيکو مادريد، را زير پا نگذاشته باشد. ولي با توجه به مصدوميت زانو، ممکن است اين فصل در سواحل صخره­اي شاهزاده­نشين موناکو، در جنوب فرانسه، زمينگير شود.

اين آسيب­ ديدگي ممکن است چندان هم به ضرر موناکو تمام نشود. با توجه به انتقال جيمز رودريگز به رئال مادريد، آنها به کيفيت بازي و اعتباري که اين مهاجم کلمبيايي براي تيم به ارمغان مي­آورد، نياز خواهند داشت.

نکته مهم ديگر، رقم قرارداد انتقال رودريگز به تيم پايتخت اسپانيا­ است. تخمين زده مي­شود که رقم قرارداد انتقال اين بازيکنِ بازي­ساز، که طرفداران موناکو مايل به انجام آن نبودند، به 80 ميليون يورو برسد. اين رقم، ثابت مي­کند طرف موناکويي که بودجه خريد بازيکن در تابستان را به طور چشمگيري کاهش داده­ ، به آيين­نامه بازي جوانمردانه مالي يوفا متعهد مانده است.

از آنجا که اجباري براي فروش فالکائو وجود ندارد، احتمال اينکه اين بازيکن با رقم کمتري باشگاه را ترک کند، بسيار پايين است. براي خريد او 60 ميليون يورو پرداخت شده و مسلما نمي­توان با رقمي کمتر از اين عدد، او را به فروش رساند.

يک سال پيش، گلزني فالکائو تضميني بود و با وجود اينکه حتي در بازگشت از مصدوميت با گلزني در مقابل آرسنال در جام امارات، توانايي­هاي خود را به همه نشان داد، ولي براي اولين بار از زمان ظهور به عنوان يک ستاره در تيم ريور پلاته ، نسبت به توانايي­هاي او در گلزني ترديد­هايي وجود دارد.

با مبنا قرار دادن توانايي­هاي درخشان او، مي­توان گفت فصل متوسطي را در موناکو پشت سر گذاشته است. انتظار ميرفت که مدافعان ليگ 1 فرانسه، فصل سختي در مقابل او داشته باشند ولي پيش از مصدوميت، بدترين عملکرد از زمان انتقال به اروپا را از خود نشان داد.

درست است که او به طور متوسط در هر دو بازي، بيش از يک گل به ثمر رسانده است، ولي نشاني از فالکائويي که درست چند ماه پيش در قالب تيم اتلتيکو وحشت به دل مدافعان لا ليگا مي­انداخت، ديده نمي شود.

و ناگهان مصدوميت، مصدوميتي که شايد از انواع بدترين مصدوميت­هايي باشد که گريبانگير بازيکنان حرفه­اي مي­شود. اگرچه بازيکناني بوده­اند، مانند آلن شييِرِر، که پس از مصدوميت سلامتي خود را زود بازيافته­اند و تا آخر عمر بازيکني خود، اگرچه با ترس، به بازي خود ادامه داده­اند ولي بازيکناني هم بوده­اند که براي غلبه بر مصدوميت خود مجبور به مبارزات طولاني شده­اند.

به طور مثال، رونالدو در حد فاصل دو مصدوميت شديدش در ناحيه زانو، موفق شد تنها 7 دقيقه بازي کند، به گونه­اي که بين نوامبر 1999 تا اواسط سال 2000 ، تنها توانست در 17 مسابقه به ميدان برود. پس از مصدوميت، او حتي مي­توانست در سال 2002 لقب بهترين بازيکن سال را مجددا به خود اختصاص دهد، ولي هيچ گاه نتوانست آن قدرت تهاجمي پيش از مصدوميتش را بدست آورد.

با توجه به عملکرد متوسط فالکائو در فصل گذشته، پرداخت 60 ميليون يورو يا بيشتر، به اميد بازگشت رويايي اين بازيکن، براي هر باشگاهي يک قمار بزرگ خواهد بود. رئال مادريد با انعقاد قرارداد جديد با کريم بنزما، نشان داد که اولويت باشگاه بر مبناي ثبات بازيکن است.

روز يکشنبه که موناکو اولين بازي خود در فصل جديد را در ورزشگاه لويي دوم در مقابل تيم لوريينت انجام خواهد داد، اين وظيفه فالکائو خواهد بود که ثابت کند 6 ماه گذشته، تنها يک اُفت ساده و موقت در طول زندگي حرفه­اي­اش بوده است. اگر بتواند يک بازگشت رويايي را رقم بزند، شايد تيم­هاي منچستر و رئال مادريد مجبور شوند تا تابستان سال آينده منتظر بمانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها